Oamenii evită știrile ca să nu se demoralizeze. România, prima în Europa la folosirea TikTok pentru news
Numărul persoanelor care au un interes ridicat pentru știri a scăzut cu aproximativ un sfert în ultimii șase ani la nivel global, scrie SpotMedia.
Oamenii se feresc de știri, în special de cele despre războiul din Ucraina și despre creșterea costului vieții, pentru a-și păstra echilibrul psihic.
Peste o treime din populația mondială (36%) evită câteodată sau deseori știrile, arată un raport al Institutului Reuters din cadrul Universității Oxford. Doar 48% din oamenii din întreaga lume sunt foarte sau extrem de interesați de știri, în scădere față de 63% în 2017, relatează BBC.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit Digital News Report 2023, există dovezi că publicul continuă să evite în mod activ relatările importante despre războiul din Ucraina și despre creșterea costului vieții pentru a se îndepărta de știrile demoralizante și a-și proteja echilibrul psihic.
Raportul concluzionează, totodată, că televiziunea și presa scrisă își continuă declinul, în timp ce cititorii online accesează știri mai rar decât în trecut și devin mai puțin interesați.
Patru din zece persoane (40%) spun că au încredere în știri în cea mai mare parte a timpului, cu două procente mai puțin față de anul trecut.
Peste jumătate (56%) din cei intervievați sunt preocupați de departajarea știrilor reale de fake news, cu două procente mai mult față de 2022.
Raportul a fost întocmit pe baza unui sondaj online efectuat pe aproximativ 94.000 de adulți, realizat în 46 de țări.
Facebook rămâne cea mai importantă platformă de socializare folosită pe plan mondial pentru știri, dar își continuă declinul. Accesările săptămânale pentru știri au scăzut de la 42 la 28% în ultimii șapte ani.
Au crescut, în schimb, TikTok (6%) și Instagram (14%).
Citește articol integral AICI.