Încep să se reia zborurile. Ce trebuie să știe toți pasagerii înainte de a se urca în avion
Avioanele au început să zboare de pe marile aeroporturi ale continentului, deocamdată, către destinaţii apropiate. Cursele lungi vor fi reluate cel mai devreme spre sfârşitul acestei luni şi, progresiv, în iunie şi iulie.
Dar, companiile aeriene trebuie să respecte măsuri stricte de siguranţă sanitară la bordul avioanelor. Şi aeroporturile iau măsuri, impuse de autorităţi pentru limitarea răspândirii coronavirusului.
Pasagerii care așteaptau îmbarcarea pe aeroportul Charles de Gaulle, de lângă Paris, au experimentat noile reglementări impuse de guvernul francez pentru a încetini răspândirea virusului care provoacă Covid-19.
Unii pasageri chinezi erau echipaţi cu combinezoane de protecţie completă, cu ochelari şi măşti.
Pandemia nu a generat doar restricţiile de călătorie, ci şi temeri reale în privinţa siguranţei sanitare în cazul unui drum cu avionul. Pentru că, cei aflaţi într-un avion - printre care s-ar putea afla şi persoane infectate cu SARS-CoV-2 - respiră acelaşi aer reciclat mai multe ore, cât durează zborul.
Vincent Feuillie, doctor: "Controlul temperaturii... Ştim că boala poate luă forme asimptomatice... Și am avut pacienţi care au infecţia, dar este contagioasă înainte de a se manifesta orice simptom."
Una dintre cela mai mari companii aeriene ale lumii a implementat noi proceduri... Pasageriilor li se măsoară temperatura înainte de îmbarcare, iar interiorul cabinei este stropit cu un dezinfectat puternic, al cărui efect durează cinci zile.
Yasmina Geha: "Dezinfectăm şi curăţăm temeinic cabină, toate suprafeţele cu care intră în contact pasagerii. Dar am dorit să facem mai mult decât ni s-a solicitat, așa că aplicăm un tratament de dezinfectare special. Constă în pulverizarea unei substanţe antivirale, care a fost testată şi folosită, de asemenea, în spitale."
Apoi, în timpul zborului vor fi luate măsuri suplimentare pentru siguranţa pasagerilor.
Corinne Gonsard, căpitan de avion: "Voi face un anunţ către pasageri şi le voi cere să îşi limiteze mişcările în timpul zborului pentru a respecta distanţarea socială."
Numărul bagajelor de cabină ar putea fi limitat, tot ca o măsură pentru reducerea înghesuielii la îmbarcare şi debarcare. La fel, pentru evitarea cozilor pe culoar, o mare companie low-cost ar putea impune o regulă nouă: pentru mersul la toaletă, ar fi nevoie de o solicitare prealabilă adresată însoţitorilor de zbor.
Pe aeroportul Fiumicino din Roma este testată o "cască inteligenta", cu senzori de scanare termică. Cu ajutorul acestui echipament hi-tech poate fi măsurată temperatura pasagerilor în timp ce aceştia sunt în mişcare, pe o rază de şapte metri în jurul oficialului care poartă casca.
Ofiţerii de securitate pot purta dispozitiviul pentru a scana pasagerii când intră în terminal, sau aşteaptă la coadă.
O imagine în infraroşu a persoanei scanate - şi a temperaturii apare în interiorul vizorului, în partea dreaptă. Şi permite vederea normală, cu ochiul stâng.