Generația copiilor de până în 5 ani, afectată puternic de pandemie. Mulţi copii vor avea nevoie de ani de terapie
Generația copiilor de până în 4-5 ani, pentru care pandemia a coincis cu educaţia timpurie, resimte dramatic impactul perioadelor succesive de carantină.
Mulţi copii vor avea nevoie de ani de terapie şi logopedie pentru a recupera întârzierile, spun experţii din Marea Britanie, unde în mod normal integrarea în colectivitate se face foarte devreme.
Izolarea, lipsa interacţiunii cu alţi copii şi portul generalizat al măştilor au afectat vizibil dezvoltarea copiilor, la capitole vitale precum dezvoltarea limbajului şi abilităţile de comunicare.
Alegeri 2024
14:41
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A treia zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
13:57
Gabriela Firea: Am votat cu gândul la tineri, familii, femei, copii, bunici. În speranţa că viaţa lor va fi mai bună
13:57
Mesajul transmis către români de un veteran de război, în vârstă de 102 ani, după ce a votat: „Nu aveam pâine, nu găseam”
13:43
Mii de români votează departe de casă, în vacanță. Unii și-au exprimat deja opțiunea pe liste suplimentare
Copleşiţi de sarcinile de serviciu şi de solicitările copiilor mai mari, deja elevi, părinţii au avut prea puţin timp şi energie ca să se ocupe temeinic şi de nevoile celor mici. Creşele şi grădiniţele din Regat au sesizat întârzieri frapante în dezvoltarea socială, emoţională şi de limbaj.
Hollie Barnacle, manager Little Pioneers Nursery: „Au întârzieri în limbaj și interacțiunile cu ceilalți, au de asemenea probleme în privința respectării regulilor și a limitelor. Avem mult de muncă."
Cei mici au de asemenea probleme cu autoreglarea, anxietatea şi capacitatea de concentrare.
Becky Johnson, corespondent Sky News: "Din cauza perioadelor succesive de carantină, copiii de această vârstă au pierdut multe luni din copilăria normală. Le lipsesc abilități sociale pe care în mod obișnuit copiii le deprind prin joc şi interacțiune."
Stephanie Ropic, logoped și terapeut: "Lucrând de acasă, mulți părinți n-au avut timp să interacționeze pe cât ar trebui cu proprii copii. Celor mici le-au lipsit ocaziile să se joace cu cei de-o seamă cu ei."
Ca să dreagă situaţia, educatorii recurg intensiv la poveşti, cântecele şi dialoguri rimate, şi petrec mai mult timp cu fiecare copilaş.
Şi şcolile, unde copii britancii sunt încadraţi de la 4-5 ani, observă întârzieri la cei înscrişi toamna trecută. Cererea pentru terapie de limbaj şi logopedie a crescut dramatic.
Sara Bonetti, dir. Institutul pentru politici educaționale: "Vom observa consecințele ani de zile de acum înainte, cu impact asupra traiectoriei și capacității lor de învățare."
Efectele sunt cu atât mai serioase asupra copiilor din medii defavorizate, care oricum luptau din răsputeri să recupereze decalajele.