Criza sau nu, delicatesele se vand oricum!
Ce criza mondiala? Ce lipsa de lichiditati ? Cine strabate centrul Londrei zilele acestea poate admira o avalansa de dulciuri, la preturi demne de un seic arab. Cu toate acestea, produsele se vand rapid.
Britanicii nu sunt singurii care sa rasfata, in ciuda situatiei economice. Le tin isonul francezii, pentru care Masa de Craciun este un adevarat festin.
Cartierul londonez Piccadilly este luna aceasta Mecca impatimitilor de dulciuri. Vitrinele magazinelor de specialitate sunt gandite ca sa atraga inauntru cat mai multi pofticiosi, in ciuda preturilor ametitoare: 52 de dolari pentru o briosa delicioasa, ori chiar 37.000 de dolari pentru un cos plin cu bunatati.
Varietatea produselor de ciocolata este coplesitoare. O abundenta similara ofera si raioanele de fructe confiate.
Oferta nu se rezuma insa doar la deserturi. Daca in Marea Britanie, friptura de curcan este prima alegere, sunt totusi clienti care prefera puiul ori rata, iar macelarii sunt gata sa le dea sfaturi clientilor despre cea mai potrivita reteta. Iar pentru o nota de rasfat, raman mereu in meniu somonul afumat si specialitatile de homar.
Potrivit unui studiu recent, 61% dintre englezi au declarat ca de acest Craciun vor s-o faca si mai lata decat anul trecut.
Ceva mai cumpatati, vecinii lor de dincolo de Canalul Manecii imbina pofta de dulciuri cu traditia. La Aix en Provence, in sudul Frantei, doamnele se ingrijesc ca obiceiuri vechi de secole sa fie pastrate.
Negresele cu migdale si miere inseamna ispita Necuratului, iar nugaua alba cu zahar, oua si fistic simbolizeaza Binele. Smochinele uscate, migdalele, alunele si stafidele reprezinta diferite ordine calugaresti.
Sursa: Pro TV
Etichete: londra, patiserie, craciun, criza financiara,
Dată publicare:
02-12-2008 00:00