A doua cea mai scumpă mașină de colecţie vândută vreodată la o licitaţie este un Ferrari 250 GTO. Suma astronomică plătită
Un automobil Ferrari 250 GTO din 1962 a fost vândut luni seară la New York pentru suma de 51,7 milioane de dolari, ocupând locul al doilea în topul celor mai scumpe maşini de colecţie vândute vreodată la o licitaţie, a anunţat casa Sotheby's, scrie AFP.
Aflată în proprietatea unui colecţionar american timp de 38 de ani, legendara maşină sport italiană a devansat o altă maşină 250 GTO, vândută în 2018, la Sotheby's, pentru 48 de milioane de dolari.
This car just sold for $51.7M, the most valuable Ferrari ever sold at auction.
Here’s why:
It’s a 1962 Ferrari 250 GTO, 1 of just 36 Ferrari 250 GTOs produced between 1962-1964.
▪️Originally produced as a (rarer) 330 LM
— Rally (@OnRallyRd) November 14, 2023
▪️Only 250 GTO ever raced by Scuderia Ferrari
▪️Other 250… pic.twitter.com/LsZd3OEnXj
Ferrari nu deţine însă recordul absolut pentru un automobil vândut la licitaţie: un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé a fost vândut pentru 135 de milioane de euro în 2022.
Acel Mercedes, unul dintre singurele două exemplare existente, a fost vândut cu prilejul unei licitaţii confidenţiale în mai 2022 muzeului din Stuttgart al fabricantului german şi a devenit ''automobilul cel mai scump vândut vreodată'' în lume, fie că e vorba despre vânzări la licitaţii sau private, a precizat pentru AFP un purtător de cuvânt din partea RM Sotheby's, filiala dedicată automobilelor de lux a casei de licitaţii.
Fabricat în 1962, exemplarul Ferrari 250 GTO, cu număr de şasiu 3765, motor de patru litri şi 390 de cai putere - a terminat pe locul al doilea la vremea respectivă o cursă de anduranţă de 1.000 de kilometri pe circuitul german din Nürburgring, precum şi cursa de 24 de ore de la Mans, unde echipa a trebuit să abandoneze din cauza unei explozii la motor, potrivit RM Sotheby's.
După câţiva ani de competiţii în Italia, Sicilia, automobilul a fost vândut şi exportat în Statele Unite, la finele anilor 1960.
Restaurată şi modificată, acest 250 GTO îşi va schimba de mai multe ori proprietarii americani înainte să ajungă în 1985 în proprietatea unui colecţionar din Ohio, cel care a scos-o luni la licitaţie.
Cu sediul în New York, casele de licitaţii Sotheby's şi Christie's închid în această săptămână sezonul de toamnă al licitaţiilor de opere de artă, domeniu care nu pare afectat de criză şi care aduce sute de milioane de dolari.
''Indiferent de ceea ce se întâmplă în pieţele financiare, un automobil de un asemenea calibru este un obiect de colecţie, o ocazie unică în viaţa unui colecţionar'', a precizat pentru AFP, înaintea vânzării, Michael Caimano din cadrul RM Sotheby's, comparând maşina Ferrari cu o operă de artă pe care ''o putem atinge, simţi şi asculta''.