Dirijabilele ar putea fi folosite în viitorul apropiat pentru transport de marfă, în special în situaţiile de urgenţă
Marile companii de tehnologie investesc într-un nou mijloc de transport.
Dirijabilele ar putea fi folosite în viitorul apropiat pentru transport de marfă, în special în situaţiile de urgenţă, în cazul dezastrelor naturale, acolo unde accesul echipelor de intervenţii devine uneori imposibil.
Pathfinder 1 este cel mai ambiţios dirijabil la care se lucrează acum. O aeronavă cilindrică de 100 m lungime, care cântăreşte mai bine de 28 de tone. Sergey Brin, unul dintre fondatorii Google, este principalul investitorul al proiectului. El a creat LTA sau Lighter Than Air, compania mai uşoară ca aerul din spatele acestui dirijabil, cunoscut şi ca zepelin.
Alegeri 2024
14:48
Alegeri prezidențiale 2024. Poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la 189 posibile incidente electorale
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
A trecut mai bine de un an de când au primit toate aprobările necesare de la Administraţia Federală a Aviaţiei din Statele Unite pentru a-şi testa aeronava în spaţiul aerian din California.
Misiunea noastră este să extindem şi să susţinem mijloacele de ajutor umanitar deja existente folosind tehnolgiile companiei noastre, dar în acelaşi timp ne dorim să reducem şi amprenta de carbon din aviaţie.
Pathfinder 1 are un sistem de propulsie hybrid, cu generatoare diesel şi 12 motoare electrice, dar aceasta nu este versiunea finală.
În interiorul oricărui dirijabil există motoare de propulsie şi un centru de comandă. Astfel plutește în aer într-un mod controlat, în orice direcţie, la diferite altitudini. Și este alimentat cu hidrogen, heliu sau orice alt gaz mai ușor ca aerul.
Scheletul aeronavei este realizat din fibră de carbon. Momentan poate transporta aproape 5 tone de marfă şi un echipaj de maximum 14 persoane. Planul companiei este ca la un moment dat să implementeze şi un sistem bazat pe hidrogen, care să permită aeronavei să susţină o greutate mai mare. Este clar, însă, că dirijabilele la care se lucrează acum sunt mai uşoare şi mai puternice decât cele construite în urmă cu un secol. Acum să vedem dacă reuşesc să le facă şi mai sigure.
Şi francezii lucrează la un dirijabil care ar putea fi extrem de util în cazul unor dezastre naturale. Toţi spun că acesta ar fi principalul scop al aeronavelor de genul acesta. Elicopterele sunt limitate atunci când este vorba de transportat alimente sau necesare de prim ajutor, iar în cazul unui cutremur puternic, de exemplu, este foarte posibil ca atât porturile, cât şi drumurile principale să fie distruse.
Dirijabilul produs de francezi poate transporta de trei ori mai multe greutăţi decât un elicopter obişnuit, iar amprenta sa de carbon este de 15 ori mai mică.
În plus, un zepelin poate transporta necesare şi în vârf de munte, acolo unde cu greu îşi fac loc tirurile. Am putea vedea în sfârşit turbine eoliene sau turnuri de energie la altitudini mult mai mari. Marea problemă este, însă, faptul că sunt puţini piloţi pregătiţi pentru aşa ceva, iar pregătirea lor se face în timp.
Acesta este și motivul pentru care o altă companie din Statele Unite, ne propune un dirijabil autonom. De dimensiuni mai mici, ce-i drept, dar la fel de util.
Mai ales că, britanicii, de exemplu, lucrează deja de ani buni la o astfel de navă de lux, care ar trebuie să realizeze zboruri line între Londra şi New York în maximum 3 zile. O navă de cinci stele, cu un întreg centru de relaxare la bord.
Zborurile ar fi mai lungi, dar măcar noi, pasagerii, ne-am simţi mai bine în privinţa amprentei de carbon, care în cazul acestor zboruri, ar fi considerabil mai mică.