Cum sunt formați profesorii de o organizație privată, în condițiile în care jumătate dintre elevi sunt analfabeți funcțional
Aproape jumătate dintre elevii din România suferă de analfabetism funcţional.
Iar în 2019, în peste 1000 de şcoli din ţara noastră, nici un copil de clasa a VIII-a nu a obţinut media 5 la Evaluarea Naţională.
Sunt date furnizate de organizaţia „Teach for Romania”, care în momentul de faţă are în plină desfăşurare o campanie de recrutare de noi cadre didactice.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Ce trebuie să faceţi pentru a vă înscrie în acest program, aflăm de la Iulia Ionescu, la iLike iT.
Aura Stan, „Teach for Romania”: „Ceea ce facem este să susținem, să căutăm acești oameni motivați să producă o schimbare acolo unde este cea mai mare nevoie de ea, pentru că auzeam mai devreme statisticile îngrijorătoare despre țara noastră, (...) dacă ar fi să ne uităm la faptul că în mediul rural unul din cinci copii abandonează școala până la sfârșitul clasei a opta, atunci aș spune că în mediul rural și în aceste comunități dezavantajate. Conform unor criterii care arată indicele de risc socio-educațional, undeva la 40% din școlile din România sunt școli din comunități defavorizate, ceea ce înseamnă că poate în mai mult de jumătate din țara noastră e nevoie de o intervenție diferită, de oameni cu o motivație diferită care să schimbe parcursul educațional și în fond, calitatea vieții acestor copii, ulterior.”
Iulia Ionescu: În acest moment, câte cadre didactice pregătite de voi sunt în acest an școlar?
Aura Stan: „În acest an școlar, lucrăm cu aproximativ 120 de cadre didactice din două generații, practic noi derulăm acest program de doi ani de zile, în care oamenii vin, lucrează, sunt angajați într-o școală în sistemul de stat, iar noi venim cu o susținere suplimentară, există o breșă pe care ei o primesc, există un sprijin prin mentorat, prin couching, adică lucrăm cu ei în mod direct, unu la unu, mergem în comunitățile în care ei lucrează, observăm nevoile pe care ei le au, și venim și cu o formare adecvată.”