Mic ghid al pasagerilor pentru a evita bataile de cap la calatoria cu avionul iarna. Marile probleme de la low-cost
Inarmati-va cu rabdare si informati-va daca vreti sa zburati iarna. "Companiilee aeriene, intarzie inevitabil din cauza operatiunilor dificile, de la sol ", ne avertizeaza specialistii.
In cazul celor "low-cost", pot aparea si alte probleme, daca exista mai multe curse zilnic, cu aceeasi aeronava. Pe de alta parte, trebuie sa stiti, ca nu veti fi despagubiti daca intarzierea este mai mica de 3 ore. Ca sa fiti scutiti de batai de cap nu faceti ca cei doi calatori. Au intarziat la check-in facand cumparaturi prin aeroport - au crezut ca daca avionul decoleaza cu 75 de minute mai tarziu, este in regula sa intarzie la randul lor.
Angajat: Va rog sa va calmati.
Calator: Am inteles, dar am o nevoie, daca are intarziere avionul nu mai poate sa urce?
Angajat: Daca check-in-ul s-a inchis, a fost deschis la timp, s-a inchis la timp, dumneavoastra ati venit nu in timpul util ca sa va faceti check-in -ul inseamna ca formalitatile nu mai sunt disponibile in momentul acesta si ati pierdut zborul.
Pana la urma, angajatii companiei au facut o exceptie, dar este putin probabil ca o vor repeta. Specialistii spun ca intarzierile de pana la o ora pot fi o obisnuinta iarna.
Manuela Melinescu, reprezentantul unei agentii de voiaj: "Efectueaza intr-o zi mai multe zboruri cu aceeasi aernoava si astfel daca o aeronava are 5 zboruri intr-o zi este de ajuns ca 2 zboruri sa fie declate ca de niste intarzieri apare aceasta avalansa de intarzieri."
Ne-o confirma si tabela electronica de pe cea mai importanta poarta aeriana din Romania. La ora pranzului pe aeroportul international Henri Coanda din Otopeni, la sosiri sunt anuntate sase intarzieri, trei dintre ele sunt ale unei companii low cost, in schimb, la plecari sunt anuntate trei intarzieri, doua ale unei companii low cost. Cea mai mare intarziere din acest moment este de peste o ora.
Gyorgy Abran, reprezentantul unei companii low cost: "O mare parte a clientilor nostri calatoresc pentru prima data cu avionul. Nu sunt obisnuiti cu tot ce inseamna un aeroport sau un zbor."
De pilda, check-in-ul online este gratuit, dar nu uitati sa printati o copie , altfel..."este o foaie care m-a costat 35 de euro. Puteam sa mai cumparam inca un bagaj”, s-a plans un calator.
Un altul a platit de doua ori pentru bagaj: "36 de euro in plus pe care ii vom recupera de la banca, a stat 45 de minute in telefon, sa nu-ti raspunda nimeni?!"
Dar sa nu uitam ca iarna ii incurca pe toti operatorii indiferent de pret. Potrivit unei directive europene, puteti beneficia de o despagubire de pana la 600 de euro, daca avionul intarzie mai mult de 3 ore. In caz de conditii meteo nefavorabile nu aveti dreptul la bani. In schimb, compania este obligata sa va ofere rambursarea biletului sau reprogramarea zborului.