Studiu realizat de Harvard: un bol de quinoa pe zi iti "salveaza" viata

61649028

Consumul de quinoa a crescut semnificativ in ultimii ani datorita continutului bogat de proteine si a prezentei celor noua aminoacizi esentiali.

Cercetatorii din cadrul Universitatii Harvard au stabilit in urma unui studiu ca persoanele care consuma un bol de quinoa pe zi isi reduc cu 17% riscul unei morti premature din cauza cancerului, a bolilor de inima, respiratorii si a diabetului. relateaza publicatia The Telegraph.

Quinoa este un tip de cereala cunoscut si sub denumirile populare de "aurul incasilor" sau "mama cerealelor" fiind consumat in urme cu sute de ani doar de persoanele din categoriile sociale privilegiate.

Cercetatorii americani au studiat timp de 14 ani dietele si obiceiurile alimentare a peste 367.000 de oameni din 8 state americane.

"Consumul ridicat de fibre si cereale integrale reduce riscul mortalitatii cauzate de o gama larga de factori precum cancerul, diabetul, bolile de inima si cele respiratorii" a declarat cercetatorul care a condus acest studiu.

Medicii recomanda un consum de quinoa de cel putin 34 de grame pe zi. Pentru a va arata cat de populara a devenit aceast cereala, mentionam ca in acest an la gala de decernare a premiilor Oscar in meniul oferit vedetelor s-a aflat si salata de quinoa.
 

Articol recomandat de sport.ro
Ștefania Uță, campioană mondială cu triplu record! Românca nu are rival în lume la 400 metri garduri
Ștefania Uță, campioană mondială cu triplu record! Românca nu are rival în lume la 400 metri garduri
Citește și...
Imaginile dramatice care arata cum se comporta in pantece bebelusii mamelor fumatoare. Ce au stabili medicii

Oamenii de stiinta cred ca pot evidentia efectele nocive ale fumului de tigara asupra bebelusilor aflati in pantece studiind mimica fetei lor.

Tineti cont de modul in care functioneaza organismul. De ce trebuie sa anuntati medicul despre modificarile menstruatiei

Menstruatia este un fenomen normal, care are reguli clare. Sangerarile dintre doua astfel de perioade pot indica boli grave. Descriem imediat cele mai frecvente situatii patologice, in functie de varsta femeii.

Hernia inghinala la copii. Cum se depisteaza la varste fragede si care este metoda de vindecare

Multe boli ale copilariei se rezolva prin crestere, spun pediatrii. Una dintre cele mai frecvente, ne referim la hernia inghinala, nu intra, din pacate, in aceasta categorie.

Recomandări
Cazul ambulanței din Cluj scoate la iveală lacunele legii. Un clip fals poate fi șters de autorități abia după 10 zile

Imaginile, ori informațiile false pot să provoace panică, să pună oameni în pericol și, în cazuri extreme, chiar să ducă la violență. 

Alertă după ce doi bărbați s-au apropiat prea mult cu o șalupă de barjele scufundate în Dunăre. Polițiștii au împânzit zona

Un incident petrecut la Izvoarele în zona barjelor scufundate în Dunăre a pus în alertă autoritățile. 

TAROM va primi primul Boeing 737 MAX până la finalul acestei luni. Aeronava „Mircea Lucescu” a trecut zborul de test

Până la finalul acestei luni, primul Boeing 737 MAX ar urma să ajungă în flota TAROM. Avionul care a fost botezat Mircea Lucescu după marele antrenor român, a trecut de zborul de test și poartă deja însemnele operatorului național.