Legatura dintre fotografiile publicate pe Facebook si problemele de alimentatie. Avertismentul facut de cercetatori

61415131

Postarea fotografiilor pe Facebook ne face sa avem o viziune utopica despre cum ar trebui sa arate viata noastra: cinele romantice, prietenii zambitori si aparatiile mereu impecabile. Aceasta realitate distorsionata ne influenteaza insa negativ.

Cele mai afectate sunt femeile tinere, pentru care este important sa stranga cat mai multe like-uri si comentarii la postarile de pe retelele de socializare. Tot ele se grabesc sa dea “untag” in pozele unde li se pare ca nu arata bine, tot din dorinta de a-si pastra o imagine perfecta.

Un studiu publicat de International Journal of Eating Disorders arata ca “Facebook reprezinta o imbinare a doua influente sociale, media si anturajul, ambele legate de riscul dezvoltarii unor probleme alimentare, prin perpetuarea idealului unei siluete subtiri”.

Cercetatorii de la Universitatea de stat din Florida au analizat comportamentul a 960 de studente. Acestea au dat un test privind obiceiurile alimentare, dar au fost intrebate si cat timp petrec pe Facebook, saptamanal.

A urmat un al doilea test, cu doar o parte din participantele la primul, acel esantion considerat relevant pentru rezultatele ulterioare. O parte dintre fete au fost rugate sa petreaca 20 de minute pe Facebook, in timp ce restul au primit sarcina de a petrece tot atata timp pe Wikipedia sau pe YouTube, unde sa caute imagini cu animale salbatice, tocmai pentru a nu fi expuse fotografiilor in care sa apara siluete umane. Apoi, participantele au completat o fisa in care erau rugate sa spuna cat de preocupate sunt de greutatea personala si cat de mult isi doresc sa faca miscare in acel moment.

Studiile au aratat ca exista o legatura intre timpul petrecut pe Facebook si problemele de alimentatie, noteaza The Atlantic.

Participantele cu astfel de probleme au acordat o mai mare importanta primiirii de comentarii si like-uri la statusurile si pozele pe care le posteaza. Si tot ele au o tendinta mai mare de a-si compara silueta cu cea a altor femei de pe Facebook. Femeile au acum un spatiu foarte activ unde se pot implica in comparatii cu semenele lor si multe dintre aceste comparatii aduc in prim-plan siluetele foarte subtiri, ca fiind cele ideale”, se arata in studiu.
 

Articol recomandat de sport.ro
BREAKING NEWS Leo Messi, decizie radicală! S-a retras pe termen nelimitat
BREAKING NEWS Leo Messi, decizie radicală! S-a retras pe termen nelimitat
Citește și...
Pericolul injectiilor cu colagen in frunte. In lupta cu ridurile, femeile risca sa-si piarda vederea

Injectarea produselor cosmetice pentru eliminarea ridurilor in zona ochilor poate provoca orbirea, sustin cercetatorii americani.

E de 300 de ori mai dulce, dar nu are calorii. Planta care poate elimina riscul diabetului sau al obezitatii

Saptamana trecuta, Organizatia Mondiala a Sanatatii a avertizat ca zaharul ar trebui sa reprezinte doar 5% din caloriile pe care le consumam zilnic. Noua recomandare reprezinta jumatate din doza precizata pana acum.

Cum se trateaza tiroidita autoimuna si de ce se sperie pacientii cand afla ce tratament trebuie urmat

Tiroidita autoimuna este una dintre cele mai frecvente afectiuni endocrine. Scade calitatea vietii si evolueaza de multe ori cu distrugerea hormonilor tiroidieni.

Recomandări
Energia din Europa de Est. Cum a ținut Ucraina luminile aprinse în Ungaria și România, în timp ce se află în război cu Rusia

Europa de Est trece în 2026 prin cea mai grea vară din punct de vedere energetic după ieșirea din comunism. Canicula și seceta extremă au arătat limitele unor sisteme energetice precare, salvate de Ucraina aflată în război și Bulgaria ”codașă” în UE.

Comisia Europeană: Situaţia aprovizionării cu energie va rămâne tensionată săptămâna următoare

Grupul de coordonare pentru energie electrică de la nivelul Comisiei Europene a confirmat marţi că nu există riscuri pe termen scurt în ceea ce priveşte suficienţa aprovizionării cu energie electrică.

CNA cere TikTok să elimine 90 de videoclipuri despre „Ambulanța Neagră”, după valul de dezinformări

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, marţi, să solicite platformei TikTok eliminarea a 90 de videoclipuri referitoare la subiectul "Ambulanţa Neagră" sau "Salvarea Neagră".