Unii dintre constructorii de la salonul auto de la Geneva au renunțat la fetele îmbrăcate sumar

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Luni 12 Martie 2018 09:15
Categorie: Auto

Fete frumoase îmbrăcate cât mai sumar care se sprijină de maşini noi. Ani la rând, a fost o imagine des întâlnită la saloanele auto.

Dar anul acesta, la evenimentul organizat la Geneva, mai mulţi constructori din domeniu au renunţat la idee pentru că nu vor să fie acuzaţi că tratează femeile ca pe nişte obiecte.

Sunt însă şi unii care au păstrat practica. Dar valul de feminism generat de mişcarea MeToo îşi face simţită prezenţa şi la standurile lor.

O plimbare printre standurile de la Salonul Auto de la Geneva arată că industria asociază încă destul de mult maşinile cu femeile frumoase. Spre deosebire de alţi ani însă, acum, numeroase modele sunt imbracate în rochii de seară lungi, cu decolteuri modeste sau chiar absente.

Susie Wolff, fost tehnician Formula 1: "Nu sunt extrem de motivată când văd femei împărţind fluturaşi ca de obicei sau stând lângă maşini. Dar cred că schimbări pozitive se produc totuşi."

Tatiana Calderón, tehnician de Formula 1: "A făcut parte din cultură atâţia ani. Dar cred că schimbarea se produce, cum am văzut în Formula 1, unde au decis ca startul curselor să nu mai fie dat de modele."

Sunt şi multe standuri unde locul modelelor a fost luat de angajaţii companiilor - atat femei, cat si barbati. Unii constructori recunosc că nu folosesc modele pentru a nu fi acuzaţi de misoginism.

Johan van Zyl, preşedintele Toyota Motor Europe: "Nu participăm la asta, nu folosim modele pentru a prezenta maşini într-un anumit mod. Sigur, putem folosi şi modele, dar nu vrem să le punem într-o lumină depreciativă."

Alţii susţin că pun accentul pe cunoştinţele celor care prezintă maşinile.

Torsten Mueller-Oetvoes, preşedinte Rolls-Royce: "Pentru mine e foarte important să avem specialişti. Cei de la stand trebuie să fie informaţi. Clienţii care vin se aşteaptă de la noi să le explicăm în mod adecvat prin ce se diferenţiază produsul nostru."

Dar astfel de exemple sunt prea putine, potrivit directorului revistei Autocar.

Jim Holder, director editorial Autocar: "E un mod acceptabil în lumea modernă de a-ţi prezenta compania? E o întrebare care trebuie pusă şi care are nevoie de un răspuns acum."

Salonul Auto de la Geneva isi inchide portile duminică.

Maşini
Maşini "de epocă" care ating 500 km/h, prezentate la Salonul Auto de la Geneva
VIDEO PROTVPLUS.RO
test ncap
Mașina cu 0 stele la testele de siguranță EuroNCAP 2018. VIDEO
Noul model de BMW lansat în SUA. Îţi spune dacă eşti obosit sau ai uitat ceva acasă
Șeful Renault, arestat la Tokyo. Ce se întâmplă cu proprietarul Dacia. Reacția lui Macron
Modelele de Ford care nu au mai ajuns pe linia de asamblare
Sancțiunile pentru șoferi s-ar putea modifica. Permisul va fi suspendat mult mai greu
Mai mulţi bani pentru românii care vor să îşi ia maşini "verzi". Planul Guvernului
park ride straulesti
Prima parcare intermodală e gata, dar stă închisă. Autoritățile ar aștepta alegerile
Anchetă la o companie de leasing, bănuită că dădea înapoi kilometrajul maşinilor
Noul Porsche Cayenne, promovat cu film turnat la noi în țară. Cum au fost convinși să aleagă România
România, cea mai mare scădere din UE la înmatriculările de autoturisme noi
Salonul Auto București. Cum arată mașina electrică pe care o puteți lua cu 7.500 euro
Salonul Auto București. Trotinete, biciclete electrice și mașini de 100.000 de euro