Unii dintre constructorii de la salonul auto de la Geneva au renunțat la fetele îmbrăcate sumar

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Luni 12 Martie 2018 09:15
Categorie: Auto

Fete frumoase îmbrăcate cât mai sumar care se sprijină de maşini noi. Ani la rând, a fost o imagine des întâlnită la saloanele auto.

Dar anul acesta, la evenimentul organizat la Geneva, mai mulţi constructori din domeniu au renunţat la idee pentru că nu vor să fie acuzaţi că tratează femeile ca pe nişte obiecte.

Sunt însă şi unii care au păstrat practica. Dar valul de feminism generat de mişcarea MeToo îşi face simţită prezenţa şi la standurile lor.

O plimbare printre standurile de la Salonul Auto de la Geneva arată că industria asociază încă destul de mult maşinile cu femeile frumoase. Spre deosebire de alţi ani însă, acum, numeroase modele sunt imbracate în rochii de seară lungi, cu decolteuri modeste sau chiar absente.

Susie Wolff, fost tehnician Formula 1: "Nu sunt extrem de motivată când văd femei împărţind fluturaşi ca de obicei sau stând lângă maşini. Dar cred că schimbări pozitive se produc totuşi."

Tatiana Calderón, tehnician de Formula 1: "A făcut parte din cultură atâţia ani. Dar cred că schimbarea se produce, cum am văzut în Formula 1, unde au decis ca startul curselor să nu mai fie dat de modele."

Sunt şi multe standuri unde locul modelelor a fost luat de angajaţii companiilor - atat femei, cat si barbati. Unii constructori recunosc că nu folosesc modele pentru a nu fi acuzaţi de misoginism.

Johan van Zyl, preşedintele Toyota Motor Europe: "Nu participăm la asta, nu folosim modele pentru a prezenta maşini într-un anumit mod. Sigur, putem folosi şi modele, dar nu vrem să le punem într-o lumină depreciativă."

Alţii susţin că pun accentul pe cunoştinţele celor care prezintă maşinile.

Torsten Mueller-Oetvoes, preşedinte Rolls-Royce: "Pentru mine e foarte important să avem specialişti. Cei de la stand trebuie să fie informaţi. Clienţii care vin se aşteaptă de la noi să le explicăm în mod adecvat prin ce se diferenţiază produsul nostru."

Dar astfel de exemple sunt prea putine, potrivit directorului revistei Autocar.

Jim Holder, director editorial Autocar: "E un mod acceptabil în lumea modernă de a-ţi prezenta compania? E o întrebare care trebuie pusă şi care are nevoie de un răspuns acum."

Salonul Auto de la Geneva isi inchide portile duminică.

Maşini
Maşini "de epocă" care ating 500 km/h, prezentate la Salonul Auto de la Geneva
VIDEO PROTVPLUS.RO
masina rotitoare
Maşină veche care se rostogoleşte ca o minge, filmată pe o şosea. Explicaţia şoferului
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre o mașină la mâna a doua. Cum funcționează
RAR a lansat aplicația prin care poți afla totul despre mașina pe care vrei să o cumperi
RABLA 2019. Schimbare uriașă pentru cei care vor să obțină tichetul REMAT
Schimbări la înmatricularea mașinilor din UK, în cazul unui Brexit fără acord. Anunțul RAR
În 10 ani, mașinile autonome vor domina șoselele. Experții se tem însă de hackeri
Salonul auto de la Geneva
Salonul auto de la Geneva 2019. Cum arată mașina cu ornamente din aur de 24 de carate
Aventura incredibilă a unui șofer care a plonjat cu autoturismul Tesla într-un râu
Salonul auto de la Geneva. Cum arată mașina pe care o poți conduce fără permis
Cum arată cea mai scumpă mașină sport din lume. Prețul e de 16 milioane de euro
Salonul auto de la Geneva. Varianta electrică a faimosului vehicul VW Buggy
Surprize la Salonul Auto de la Geneva. 2019 e anul maşinii electrice