„S-a produs minunea”. Circulația pe drumurile de legătură cu podul peste Dunăre de la Brăila, deschisă
De vineri, toate șoselele din Brăila duc la podul suspendat peste Dunăre, cel mai mare din România și al treilea din Europa. Șoferii pot circula acum inclusiv pe cei 19 kilometri ai benzii care asigură conexiunea directă cu județul Tulcea.
De la darea în folosință, podul a înregistrat un trafic impresionant, dar a avut nevoie și de multe reparații. Iar drumurile de legătură nu au fost toate gata la termen.
Deși este considerat un simbol al infrastructurii moderne din România, podul peste Dunăre de la Brăila a avut parte de numeroase probleme. În mai puțin de doi ani, a fost reasfaltat de cinci ori, din cauza unor erori în rețeta de mixtură asfaltică.
O porțiune de 150 de metri a fost refăcută de trei ori doar în 2023. Chiar dacă podul a fost inaugurat, cei de la Compania de Drumuri nu au recepționat lucrarea, pentru că drumurile de legătură nu erau gata. Acum, toate au fost terminate.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Astăzi s-a produs minunea. Din acest moment, putem spune că întregul proiect este recepționat și dat în circulație. Drumurile de legătură și pasajul CF de la Brăila și podul rămân în continuare în perioada de garanție”.
Adică zece ani, ca atare, orice degradare va apărea va trebui reparată de constructor pe banii lui.
Mai puțin timp în trafic pentru șoferi
Șoferii sunt mulțumiți: nu mai trebuie să treacă prin orașul Măcin și spun că noile drumuri le scurtează considerabil timpul de deplasare către sau dinspre Brăila.
Șofer: „Fac Dunărea asta de 70 de ani. M-am săturat câte mașini am dat la bac, apoi a venit podul. Mă bucur pentru scurtătura asta-n sfârșit.”
Șofer: „Am așteptat 2 ani ca să trecem. Acum reușim.”
Reporter: „Ajută mult?”
Reporter: „Foarte mult!”
Motociclist: „Noi ocoleam pe partea cealaltă și făceam până la Galați o oră. Acum e mult mai rapid. În zece minute suntem la pod.”
Podul face parte din drumul național DN2S și este integrat în rețeaua rutieră europeană E87, asigurând o legătură esențială între Moldova, Muntenia și Dobrogea.