Tuneluri subterane intre Gara de Nord, Gara Obor si Gara de Sud. Triunghiul SF al Bucurestiului
Dupa autostrada suspendata, propusa de primarul Capitalei, vine randul Guvernului sa ne vorbeasca despre un plan rupt parca dintr-un film.
Potrivit unui comunicat de presa, postat pe site-ul Guvernului, Gara de Nord va fi legata de Gara Obor si Gara de Sud printr-un tunel, lucrare care va fi realizata in baza unui memorandum de colaborare intre ministerele Transporturilor din Romania si Belgia.
Executivul a adoptat si un memorandul de Intelegere intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si Ministerul Transporturilor din Regatul Belgiei cu privire la cooperarea in domeniul lucrarilor de infrastructura pentru modernizarea, reabilitarea si extinderea infrastructurii de transport in zona Bucuresti, semnat la 22 septembrie 2011.
"Astfel, se asigura cadrul juridic intre ministerele transporturilor din cele doua state pentru cooperarea in regim de parteneriat public-privat direct si prin intermediul companiilor sub autoritate, din domeniul infrastructurii din zona Bucuresti.
Lucrarile vor include complexul Gara de Nord, cea mai importanta statie de cale ferata din cadrul sectoarelor romanesti ale coridoarelor pan-europene de transport feroviar IV si IX.
Zona Bucuresti va include toate echipamentele, facilitatile si elementele de infrastructura care corespund unei statii de cale ferata moderne, cu scopul de a simplifica si fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucuresti Progresul, legatura prin tunel spre Gara Obor si legatura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transforma Gara de Nord dintr-o statie capat de linie intr-o conexiune directa", se arata in comunicatul transmis de Guvern.
Ministerele Transporturilor din Romania si Belgia vor contribui in mod direct cu suport executiv, tehnic si administrativ la implementarea acestui proiect, sprijinindu-se reciproc si asigurand schimbul de informatii necesar.
Prin eforturi comune, ministerele, vor sprijini societatile aflate in subordinea lor in accesarea de fonduri, cu scopul de a implementa Memorandumul de Intelegere, prin realizarea unei cereri de fonduri de la institutiile financiare internaționale si prin crearea de valoare adaugata din terenurile care apartin statiilor de cale ferata.
In toamna anului trecut, cele doua ministere au semnat un memorandum de colaborare in transporturi, care prevede inclusiv modernizarea Garii de Nord din Bucuresti.
HARTA ZF.ro