ANIMAȚIE GRAFICĂ a tragediei de pe centura Capitalei. Camionul a intrat pe contrasens după ce i-a explodat un cauciuc
Scene șocante s-au derulat pe centura Capitalei, unde, din cauza căldurii excesive și a uzurii, cauciucul unei basculante a explodat în mers.
Mastodontul a pătruns pe contrasens, unde a măturat de pe șosea mașina condusă de un tânăr de 30 de ani. Acesta a murit instantaneu. Momentul a fost surprins de o cameră de bord montată pe o mașină aflată în trafic.
Atenție, urmează imagini și detalii care vă pot afecta emoțional!
Bărbatul de 49 de ani care conducea basculanta circula dinspre Otopeni spre Chitila, iar în dreptul localității Mogoșoaia, după explozia unui cauciuc, a pătruns pe contrasens și a izbit în plin un autoturism care circula regulamentar.
Impactul a fost atât de puternic încât bariera de beton care desparte sensurile de mers a fost spulberată, iar mașina de mici dimensiuni a fost târâtă în afara șoselei și strivită. Tânărul de 30 de ani a murit pe loc. Șoferul basculantei, în vârstă de 49 de ani, a fost testat pentru droguri și alcool, iar rezultatele au fost negative. Rănit și el în accident, a fost transportat la spital.
Polițiștii din Ilfov au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă.
Polițiștii spun că accidentul a fost provocat de explozia produsă la unul dintre cauciucurile basculantei. Cel mai probabil, pneul era uzat, din cauza încărcăturii pe care acesta obișnuia să o transporte regulat.
Deși este proiectată să reziste în această perioadă, în combinație cu temperaturile record înregistrate la nivelul asfaltului, o anvelopă uzată poate exploda mult mai ușor, spun specialiștii.
În aceste condiții, mecanicii recomandă o revizie și chiar schimbarea anvelopelor, dacă este necesar, mai ales înaintea unei vacanțe cu mașina.
Cosmin Țane, managerul unui service din Capitală: „Avem aici și se vede foarte bine martorul de uzură maximă al anvelopei. Nu este recomandat să ajungem până la uzura asta maximă. Când suntem în apropiere de ea, bine ar fi ca pneul să fie înlocuit. Totodată, aceasta este o anvelopă nouă, în momentul în care apar uzuri mai mult în flancul unei suprafețe, pneul trebuie înlocuit pentru că asta înseamnă o geometrie a mașinii incorectă.”
Importantă este și presiunea din anvelope.
Cosmin Țane, managerul unui service din Capitală: „În momentul în care rulăm vara cu mașina, clar dacă rulăm și sub presiune, pneul se va încălzi mult mai repede. Când rulăm sub presiune, apare forța de frecare și este mai mare. Pneul se încălzește mult mai mult.”
Experții ne sfătuiesc să nu folosim anvelope cu fisuri vizibile sau porțiuni crăpate ori desprinse.