10 minute de emotii cu Sf Parascheva la primul tunel pe care l-a sapat in Capitala. S-a oprit cu cativa cm inainte de final
Sfanta Parascheva, cea mai noua cartita mecanica folosita la constructia metroului din Bucuresti, a terminat miercuri de sapat primul tunel.
Este vorba de linia 4 din zona Bucurestii Noi. Evenimentul nu a trecut fara emotii pentru ca mecanismul s-a oprit 10 minute, chiar la ultimii centimetri. "Am grabit-o prea tare", au fost explicatiile constructorilor. Seful Metrorex promite ca linia va fi gata anul viitor. La fel si magistrala Drumul Taberei - Eroilor, la care lucrarile au intarziat un an.
Momentul in care cartita a iesit din tunel a fost intampinat cu aplauze. Muncitorii dar si sefii lor au avut emotii. Mecanismul s-a oprit pentru zece minute cu numai cativa centimetri inainte sa termine sapaturile. Calculatorul care o coordoneaza pe Sfanta Parascheva a decis ca sistemul trebuie sa ia o pauza.
Catalin Humoru, directorul Metrorex: "Am solicitat constructorului sa accelereze putin strapungerea acestui perete mulat. Fiind o masinarie automata, a aparut o avarie in bord."
Dupa ce a fost repornita, Sfanta Parascheva nu s-a mai oprit pana cand a doborat si ultimii centimetri.
Tunelul terminat miercuri, intre Straulesti si Laminorului, face parte din linia Straulesti - Parc Bazilescu, pe care seful Metrorex promite ca o va finaliza in septembrie anul viitor. Lucrarile la aceasta linie costa 125 de milioane de euro. Iar cand va fi terminata, va fi unica in Romania, sustin autoritatile.
Metrorex va construi in aceasta zona singura statie intermodala din Romania. Este vorba de o parcare p+3, cu o capacitate de aproape 700 de locuri. Soferii care vor veni in Bucuresti, isi vor lasa masina aici si isi vor continua drumul in oras cu metroul.
Intre timp, celelalte doua cartite care sapa sub Bucuresti, sfanta Varvara si sfanta Filofteia, au terminat tunelurile intre Drumul Taberei si Academia Militara. Metrorex promite sa termine aceasta linie de metrou tot la sfarsitul anului viitor.
Lucrarile costa peste 1,7 miliarde de euro si au intarziat cu peste un an din cauza problemelor de finantare.
Probleme cu bani are si linia de metrou dintre aeroportul Otopeni si Bucuresti. Metrorex cauta finantare, asa ca este putin probabil ca lucrarile sa inceapa anul acesta. Cu toate acestea, linia ar trebui sa fie gata in 2020, cand Bucurestiul gazduieste 4 meciuri ale campionatului european de fotbal.
Sursa: Pro TV
Etichete: metrorex, drumul taberei, Sfânta Parascheva,
Dată publicare:
10-06-2015 19:00