Peste nouă ani am putea merge pe autostradă de la Ploiești la Brașov. Proiectul a stârnit controverse din cauza costului

×
Codul embed a fost copiat

Peste nouă ani am putea merge pe autostradă de la Ploiești la Brașov, dacă totul se desfășoară conform planurilor de pe hârtie.

Însă proiectul a stârnit deja controverse, după ce Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a pus în dezbatere variantele de traseu. Prețurile estimate sunt exagerate, spun specialiștii. Indiferent de varianta aleasă, execuția se învârte în jurul sumei de șase miliarde de euro, pe care România nu și-o permite.

Cele cinci planuri de construcție a autostrăzii Ploiești - Brașov

Autorii studiului au prezentat cinci planuri de construcție a autostrăzii Ploiești - Brașov.

Prima variantă e mai mult de suprafață și prevede construirea a 41 de poduri, cu o lungime totală de 64 de kilometri. Ar trece pe deasupra DN1, la Sinaia, și peste curtea Castelului Cantacuzino, la Bușteni.

A doua variantă și cea de-a treia presupun tuneluri în proporție de 37%. Planul cu numărul patru este asemănător, dar se schimbă zona traversată, iar ultima varianta, a cincea, ocolește stațiunile Sinaia și Azuga, pe lângă DN1. Ar avea 24 de kilometri de tuneluri, inclusiv la Predeal.

Citește și
acc a1
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul provocat de “gheața neagră”. Marius a murit după ce a sărit în gol zeci de metri
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Primul plan propus este cel mai costisitor, de aproape 6,2 milarde de euro.

Asociația „Construim România” acuză proiectantul că a umflat prețul pentru tronsoanele care traversează câmpia, astfel încât cel al tunelurilor să nu mai pară exagerat.

Mihai Alexandru Crăciun, membru fondator al Asociației Construim România:În Moldova se construiește la 12-13 milioane de euro pe km. Pe zona Ploiești - Câmpina s-au calculat 41 de milioane pe km. Nu există nicio justificare pentru această exagerare a prețului”.

Proiectanții susțin că, pentru o variantă mai ieftină, ar trebui să acceptăm reducerea vitezei de deplasare la 80 de km pe oră.

Dr. ing. Petre Ene, Directorul adjunct al firmei de proiectare:Costurile sunt estimate la 60.000 de euro pe metru liniar de viaduct și 80.000 de euro pe metrul liniar de tunel”.

Ceea ce-și permite România e departe însă.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR:Până acum, prin Planul Investițional, suma aprobată este de 1,5 miliarde de euro. Am obținut acceptul Ministerului Transporturilor să propunem o suplimentare până la patru miliarde de euro, dar mai mult de patru miliarde de euro nu ne putem permite”.

Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației „Pro Infrastructură”:Costul pe anumite scenarii urcă până la nouă miliarde de euro și nu trebuie să fii super specialist să îți dai seama că este absolut aberant”.

Cătălin Drulă, președintele Comisiei pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților:În spatele acestor variante care nu au nicio legătură cu realitatea, nimeni nu face un tunel pe sub nimic, adică care nu străbate un munte, un masiv. De fapt, este o intenție a acestui proiectant de a bloca contractul”.

Potrivit proiectantului, dacă totul merge bine, în 2032 am putea merge pe autostradă, de la Ploiești la Brașov.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Circulaţia pe un km din autostrada Sebeş - Turda se închide pentru 30 de zile. Au apărut deficienţe în perioada de garanţie
Circulaţia pe un km din autostrada Sebeş - Turda se închide pentru 30 de zile. Au apărut deficienţe în perioada de garanţie

Traficul va fi închis, începând de miercuri dimineaţa, pe sensul de deplasare Sebeş - Turda, de pe autostrada A10, pentru remedierea unor deficienţe apărute în ultima perioadă, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul provocat de “gheața neagră”. Marius a murit după ce a sărit în gol zeci de metri
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul provocat de “gheața neagră”. Marius a murit după ce a sărit în gol zeci de metri

Apar detalii despre accidentul provocat de o ploaie înghețată, pe autostrada A1, în județul Sibiu, în urma căruia a murit un bărbat de 48 de ani.

Șofer mort într-un mod șocant, în urma unui accident în lanț de pe A1. S-a ferit de o mașină scăpată de sub control
Șofer mort într-un mod șocant, în urma unui accident în lanț de pe A1. S-a ferit de o mașină scăpată de sub control

Un bărbat de 48 de ani a murit în mod stupid, în urma unui accident în lanț, provocat de polei pe autostrada A1, în județul Sibiu.

Accident în lanț pe autostrada A1. Șase autovehicule s-au ciocnit violent, iar șoferul unei dube a murit într-un mod șocant
Accident în lanț pe autostrada A1. Șase autovehicule s-au ciocnit violent, iar șoferul unei dube a murit într-un mod șocant

Accident în lanț pe autostrada A1, în dreptul localității Tălmaciu, din județul Sibiu, din cauza poleiului.

Bărbat care mergea pe autostrada A1, ucis de un TIR care și-a continuat drumul. Bucăți din victimă, aruncate la 100 de metri
Bărbat care mergea pe autostrada A1, ucis de un TIR care și-a continuat drumul. Bucăți din victimă, aruncate la 100 de metri

Un bărbat în vârstă de 38 de ani, care mergea pe jos pe autostrada A1 Deva-Nădlac, a fost lovit în plin de un TIR care apoi şi-a continuat drumul. Un alt şofer care a trecut în aceeaşi zonă a sesizat poliţia.

 

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.