Noi reguli pentru obtinerea permisului de conducere. Cum vor proceda din 5 octombrie cei care pica la proba practica
Toamna vine cu schimbari pentru cei care vor sa fie soferi. Daca pica traseul, candidatii trebuie sa faca ore suplimentare de condus inainte dea din nou examenul. Iar cine ia proba teoretica din prima nu trebuie sa o mai repete daca va pica traseul.
Masurile, care vor intra in vigoare din 5 octombrie, ar trebui sa-i faca mai responsabili pe viitorii soferi, si sa reduca numarul accidentelor.
In prezent, cine trece examenul teoretic, dar pica traseul, trebuie sa dea din nou ambele examene. Din octombrie insa, cine ia sala, da examenul practic de cate ori poate pe durata unui an. Noua masura este privita cu suspiciune de instructori:
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Costel Murgu, instructor: "La un an de zile mi se pare foarte mult, chiar si eu mai uit din legislatie, ce sa mai vorbim de elevi.”
Candidat: "Consider ca e mai ok sa dai inca o data sala, pentru ca daca ai picat traseul inseamna ca nu ai cunostintele necesare."
Exista insa o conditie: inaintea fiecarei testari practice, candidatii trebuie sa urmeze un curs de 6 ore de conducere practica. In functie de instructor si de scoala de soferi, ei ar trebui sa mai plateasca aproximativ 200 de lei.
Cei care sustin examenul de permis pentru a doua oara spun ca obisnuiau sa isi plateasca si in prezent cateva ore suplimentare de teama examenului, insa nu atat de multe.
Andreea: "Daca ai emotii si te pierzi nu mai conteaza cele 15 sedinte pe care le-ai facut... Eu chiar am vrut sa imi mai cumpar o sedinta doua si cel mai probabil o sa imi mai iau dupa ce iau persmisul..”
Comisar-sef Mihai Enache, purtator de cuvant al DRPCIV: “Consideram ca o pregatire in plus pentru a aplica cunostintele dobandite in scoala de soferi este necesara pentru ca viitorul conducator auto sa poata avea un comportament responsabil.”
Noile masuri au fost propuse in contextul unei directive europene care are ca scop reducerea injumatatirea numarului de accidente. In Bucuresti, de exemplu, de la inceputul anului s-au inregistrat 388 de accidente grave.
O noua propunere legislativa pentru soferi: ce se va intampla cu cei care sufera de apnee
Candidatii la concursul pentru obtinerea permisului auto sau conducatorii auto pentru care exista suspiciuni de sindrom de apnee moderata sau severa in somn de tip obstructiv se supun unei consultatii medicale, pentru obtinerea unui aviz autorizat, inainte de eliberarea sau reinnoirea permisului de conducere, se arata intr-un proiect de ordin pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Sanatatii.
Presedintele Societatii Romane de Pneumologie, prof. dr. Florin Mihaltan, considera ca intrarea in vigoare a prevederilor privind obtinerea permisului de conducere de catre persoanele cu suspiciuni de sindrom de apnee moderata sau severa in somn de tip obstructiv ar putea crea o serie de probleme.
''Este clar ca va fi o discrepanta mare, care va pune multe probleme de functionare intre ceea ce inseamna aplicarea legii si oferta pe care o putem face noi din punct de vedere al diagnosticului si asistentei acestor pacienti", a spus Mihaltan, la o conferinta de presa.
El este de parere ca s-ar crea o presiune asupra cabinetelor de poligrafie.
"In momentul in care va intra (in vigoare n.r.) legea, daca se va impune acest tip de investigatie in cabinetele de poligrafie, ele vor fi depasite si, sub aceasta presiune, nu vor rezista, pentru ca sunt inca foarte putine, deoarece estimarile sunt in jur de 200.000 de oameni care vor solicita aceste servicii", a spus presedintele Societatii Romane de Pneumologie.
El a mentionat si un alt aspect care ar putea crea probleme. "Dupa ce depistam acest sindrom de apnee in somn, tratamentul se face cu un aparat care, la ora actuala, nu este compensat de Casa de Asigurari si in toate tarile se stie ca orice tip de sofer nu va primi din nou aprobarea de a conduce decat dupa ce se verifica daca este compliant la aceasta terapie, daca are cateva luni de terapie si practic nu mai are niciun simptom generat de aceasta boala", a declarat Mihaltan.
Medicul a mentionat ca a propus omologarea acestor aparate.
"Noi am propus autoritatilor ca doi, trei ani sa se omologheze aceste aparate, pentru ca ele influenteaza rata de complianta a pacientului. Am vorbit deja cu factorii din randul autoritatilor, am facut memorii la Ministerul Sanatatii, la Casa de Asigurari, la Politie", a adaugat Florin Mihaltan.