Modul în care poţi obţine chiar şi 600 de euro pentru întârzierile curselor aeriene
Doar 1 la sută dintre românii care călătoresc cu avionul ştiu că pot primi compensaţii pentru cursele întârziate, anulate sau supra-rezervate. Adevărul a fost scos la iveală de un studiu recent.
Se întâmplă asta, chiar dacă există o directivă europeană, care le dă dreptul pasagerilor la despăgubiri, de până la 600 de euro.Au aflat asta, şi 200 de pasageri care au ajuns din Belgia
la Iaşi, după 36 de ore.
Oamenii trebuiau să decoleze de pe aeroportul Charleroi luni, la ora 08:45, însă - spun ei - au fost anunţaţi de întârziere, fără prea multe explicaţii. După mai bine de 7 ore de stat în aeroport au aflat că avionul companiei WizzAir are o defecţiune tehnică aşa că zborul a fost anulat. După alte câteva ore pasagerii au ajuns la hotel.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Noi am aflat ieri pe la ora 6, total întâmplător de pe site-ul lor ca zborul este anulat. Nu a fost nimeni de la Wizz Air să ne anunţe”, spune un pasager.
Oamenii spun că a doua zi au fost chemaţi la aeroport, dar tot au avut de aşteptat astfel încât au ajuns la Iaşi
după 36 de ore.
În replică, reprezentanţii WizzAir au transmis, printr-un comunicat, ca aeronava a avut nevoie de verificări tehnice neprevăzute, care au durat mai mult de cât era prevăzut dar şi ca pasagerii au beneficiat de alimente şi cazare. Potrivit legislaţiei Uniunii Europene pasagerii care trec prin astfel de situaţii pot beneficia şi de despăgubiri.
Ana Smădeanu, Consultant Turism: „''Compania îţi oferă cazare, mâncare şi tu crezi că s-a reglat faţă de tine. Este greşit, pentru că indiferent de cât te ajuta compania aeriană în cazul ăsta, dacă eşti întârziat mai mult de trei ore din vina companiei aeriene, este dreptul tău să primeşti această compensaţie care poate să ajungă până la 600 în cazul zborurilor lungi''
Peste 1.500 de zboruri au avut întârzieri cuprinse între 45 şi 180 de minute, în primele două luni ale anului, potrivit datelor unui studiu realizat de o firmă care se ocupa de obţinerea de compensaţii pentru pasageri. Iar 100 de zboruri au avut întârzieri de peste trei ore. Acelaşi studiu arata ca pasagerii români depun cereri de despăgubire, în medie, după o lună şi jumătate de la zbor.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Sursa: Pro TV
Etichete: iași, avioane, wizzair, bruxelles, intarzieri, curse aeriene,
Dată publicare:
06-03-2019 19:20