Modernizarea unui drum a lăsat o comună fără apă și acces în curți. Rezolvarea pare să fie de negăsit
A fost bucurie mare în Țara Făgărașului după ce localnicii au aflat că drumul ce unește satele va fi modernizat cu bani europeni.
Dar pentru mulți entuziasmul a devenit necaz. Drumul nou este fie prea sus, fie prea adânc, iar oamenii nu mai pot intra cu mașinile și căruțele în curți.
Mai mult, pe alocuri au rămas și fără apă. Autoritățile spun că proiectantul și constructorul trebuie să rezolve acum problemele pe cheltuiala proprie.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Așa se face accesul în gospodăriile a zeci de localnici din satele de la poalele Munților Făgăraș. Trebuie să se cățere la propriu ca să ajungă în curte, iar accesul cu mașină, căruța sau tractorul este imposibil. Asta după ce vechiul drum a intrat în modernizare, iar asfaltul nou nu mai este la nivelul porților.
În unele locuri, săpătura pentru noul drum a ajuns până lângă temeliile caselor, astfel că nu mai rămâne loc pentru rampe de acces în curți. Trotuarul proiectat a rămas și el doar pe hârtie.
„Au păstrat lățimea drumului de 8 metri și și-au dat seama după aceea că nu mai au unde să facă trotuar și ne-au spus foarte senini că trotuar nu mai avem unde să facem”, a spus o localnică.
Supărați, oamenii au făcut sesizări la primărie dar, într-unul din sate, însuși primarul reclamă daune.
„Uitați, Bucium, Șercăița, Șinca, conducta de apă și canalizare, mi le-o spart și acuma eu am început să mi le pun...”, spune primarul comunei Șinca.
Reprezentatul firmei constructoare susține că nu are nicio vină, iar autoritățile spun că greșeală ar fi a proiectantului care ar fi desenat drumul din birou.
„Noi am respectat proiectul! Conform proiectului e tot ce vedeți aici. Noi respectăm un proiect tehnic, înțelegeți?”, explică inginerul constructor.
„Dacă a greșit proiectantul sau constructorul, atunci ei sunt obligați să refacă lucrarea așa încât să nu avem o problemă”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Brașov.
Drumul care leagă satele de la poalele Munților Făgăraș are în total 53 de kilometri. Modernizarea costă 146 de milioane de lei, iar banii vin de la Uniunea Europeană. Lucrările au început în 2019 și trebuie să fie gata la sfârșitul anului viitor.