Modernizarea unui drum a lăsat o comună fără apă și acces în curți. Rezolvarea pare să fie de negăsit

×
Codul embed a fost copiat

A fost bucurie mare în Țara Făgărașului după ce localnicii au aflat că drumul ce unește satele va fi modernizat cu bani europeni.

Dar pentru mulți entuziasmul a devenit necaz. Drumul nou este fie prea sus, fie prea adânc, iar oamenii nu mai pot intra cu mașinile și căruțele în curți.

Mai mult, pe alocuri au rămas și fără apă. Autoritățile spun că proiectantul și constructorul trebuie să rezolve acum problemele pe cheltuiala proprie.

Așa se face accesul în gospodăriile a zeci de localnici din satele de la poalele Munților Făgăraș. Trebuie să se cățere la propriu ca să ajungă în curte, iar accesul cu mașină, căruța sau tractorul este imposibil. Asta după ce vechiul drum a intrat în modernizare, iar asfaltul nou nu mai este la nivelul porților.

În unele locuri, săpătura pentru noul drum a ajuns până lângă temeliile caselor, astfel că nu mai rămâne loc pentru rampe de acces în curți. Trotuarul proiectat a rămas și el doar pe hârtie.

Citește și
marcaj rutier
Lucrări de tot râsul pe un drum din Bistrița. Marcajele rutiere par desenate de copii
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Au păstrat lățimea drumului de 8 metri și și-au dat seama după aceea că nu mai au unde să facă trotuar și ne-au spus foarte senini că trotuar nu mai avem unde să facem”, a spus o localnică.

Supărați, oamenii au făcut sesizări la primărie dar, într-unul din sate, însuși primarul reclamă daune.

Uitați, Bucium, Șercăița, Șinca, conducta de apă și canalizare, mi le-o spart și acuma eu am început să mi le pun...”, spune primarul comunei Șinca.

Reprezentatul firmei constructoare susține că nu are nicio vină, iar autoritățile spun că greșeală ar fi a proiectantului care ar fi desenat drumul din birou.

Noi am respectat proiectul! Conform proiectului e tot ce vedeți aici. Noi respectăm un proiect tehnic, înțelegeți?”, explică inginerul constructor.

Dacă a greșit proiectantul sau constructorul, atunci ei sunt obligați să refacă lucrarea așa încât să nu avem o problemă”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Brașov.

Drumul care leagă satele de la poalele Munților Făgăraș are în total 53 de kilometri. Modernizarea costă 146 de milioane de lei, iar banii vin de la Uniunea Europeană. Lucrările au început în 2019 și trebuie să fie gata la sfârșitul anului viitor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Au cedat. Ce au făcut mai mulți localnici din Apuseni exasperați de dezastrul de pe o șosea
Au cedat. Ce au făcut mai mulți localnici din Apuseni exasperați de dezastrul de pe o șosea

Mai mulți localnici din Apuseni au luat o decizie surprinzătoare, exasperați de dezastrul de pe un drum național.

Lucrări de tot râsul pe un drum din Bistrița. Marcajele rutiere par desenate de copii
Lucrări de tot râsul pe un drum din Bistrița. Marcajele rutiere par desenate de copii

Lucrări de tot râsul pe un drum din judeţul Bistriţa-Năsăud! Pe o porţiune de 4 kilometri, marcajele rutiere proaspăt trasate sunt pe alocuri atât de strâmbe încât par desenate de un copil.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.