Modernizarea unui drum a lăsat o comună fără apă și acces în curți. Rezolvarea pare să fie de negăsit

×
Codul embed a fost copiat

A fost bucurie mare în Țara Făgărașului după ce localnicii au aflat că drumul ce unește satele va fi modernizat cu bani europeni.

Dar pentru mulți entuziasmul a devenit necaz. Drumul nou este fie prea sus, fie prea adânc, iar oamenii nu mai pot intra cu mașinile și căruțele în curți.

Mai mult, pe alocuri au rămas și fără apă. Autoritățile spun că proiectantul și constructorul trebuie să rezolve acum problemele pe cheltuiala proprie.

Așa se face accesul în gospodăriile a zeci de localnici din satele de la poalele Munților Făgăraș. Trebuie să se cățere la propriu ca să ajungă în curte, iar accesul cu mașină, căruța sau tractorul este imposibil. Asta după ce vechiul drum a intrat în modernizare, iar asfaltul nou nu mai este la nivelul porților.

În unele locuri, săpătura pentru noul drum a ajuns până lângă temeliile caselor, astfel că nu mai rămâne loc pentru rampe de acces în curți. Trotuarul proiectat a rămas și el doar pe hârtie.

Citește și
marcaj rutier
Lucrări de tot râsul pe un drum din Bistrița. Marcajele rutiere par desenate de copii

Au păstrat lățimea drumului de 8 metri și și-au dat seama după aceea că nu mai au unde să facă trotuar și ne-au spus foarte senini că trotuar nu mai avem unde să facem”, a spus o localnică.

Supărați, oamenii au făcut sesizări la primărie dar, într-unul din sate, însuși primarul reclamă daune.

Uitați, Bucium, Șercăița, Șinca, conducta de apă și canalizare, mi le-o spart și acuma eu am început să mi le pun...”, spune primarul comunei Șinca.

Reprezentatul firmei constructoare susține că nu are nicio vină, iar autoritățile spun că greșeală ar fi a proiectantului care ar fi desenat drumul din birou.

Noi am respectat proiectul! Conform proiectului e tot ce vedeți aici. Noi respectăm un proiect tehnic, înțelegeți?”, explică inginerul constructor.

Dacă a greșit proiectantul sau constructorul, atunci ei sunt obligați să refacă lucrarea așa încât să nu avem o problemă”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Brașov.

Drumul care leagă satele de la poalele Munților Făgăraș are în total 53 de kilometri. Modernizarea costă 146 de milioane de lei, iar banii vin de la Uniunea Europeană. Lucrările au început în 2019 și trebuie să fie gata la sfârșitul anului viitor.

Articol recomandat de sport.ro
Ofertă fabuloasă: arabii vor să cumpere un club uriaș pentru 10.000.000.000€
Ofertă fabuloasă: arabii vor să cumpere un club uriaș pentru 10.000.000.000€
Citește și...
Au cedat. Ce au făcut mai mulți localnici din Apuseni exasperați de dezastrul de pe o șosea
Au cedat. Ce au făcut mai mulți localnici din Apuseni exasperați de dezastrul de pe o șosea

Mai mulți localnici din Apuseni au luat o decizie surprinzătoare, exasperați de dezastrul de pe un drum național.

Lucrări de tot râsul pe un drum din Bistrița. Marcajele rutiere par desenate de copii
Lucrări de tot râsul pe un drum din Bistrița. Marcajele rutiere par desenate de copii

Lucrări de tot râsul pe un drum din judeţul Bistriţa-Năsăud! Pe o porţiune de 4 kilometri, marcajele rutiere proaspăt trasate sunt pe alocuri atât de strâmbe încât par desenate de un copil.

Recomandări
Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului a trecut cu votul aliaților PSD. 74 de voturi pentru, 43 contra și o abținere
Moțiunea simplă împotriva ministrului Mediului a trecut cu votul aliaților PSD. 74 de voturi pentru, 43 contra și o abținere

Senatul a votat luni moţiunea simplă AUR intitulată „Prahova sub asediu. Peste 100.000 de români condamnaţi la sete şi boală sub privirea complice a ministrei mediului, Diana Buzoianu”. Moțiunea a trecut cu votul aliaților de guvernare de la PSD.

Negocierile de pace devin tot mai dure. Merz îl compară pe Putin cu Hitler: Dacă Ucraina cade, el nu se va opri
Negocierile de pace devin tot mai dure. Merz îl compară pe Putin cu Hitler: Dacă Ucraina cade, el nu se va opri

Urgența de a găsi cea mai bună strategie pentru a susține Ucraina în fața presiunilor americane îi adună din nou pe liderii celor mai puternice state europene.  

România va putea importa energie mai ieftină din Vest. Proiect de interconectare europeană de 30 de miliarde de euro
România va putea importa energie mai ieftină din Vest. Proiect de interconectare europeană de 30 de miliarde de euro

România va putea importa energie mai multă și mai ieftină din Vestul Europei.