Reacția directorului CFR Călători după ce i s-a cerut demisia în urma deraierii trenurilor

×

Ministrul Transporturilor i-a cerut, duminică, demisia directorului CFR Călători după ce sâmbătă 3 garnituri au deraiat.

"M-a dezamăgit. Vrea să facă lucrurile să fie bine, ca să nu fie rău", a declarat ministrul pentru Știrile PRO TV.

Cel vizat îi răspunde că nu renunță la funcție, pentru că nu se consideră vinovat. Dincolo de această dispută, problemele sunt grave pe calea ferată. Viteza medie de deplasare a trenurilor este sub cea din Al Doilea Război Mondial.

Trei trenuri de călători au deraiat în ultimele 24 de ore: unul la ieşirea din staţia Săvârşin, celălalt în Braşov, între Augustin şi Racoş. Nu au provocat daune şi nimeni nu a fost rănit, dar linia ferată a fost blocată câteva ore. A treia deraiere s-a produs în depoul din Bucureşti.

Deranjat de modul în care şeful CFR Călători a gestionat situaţia, ministrul Transporturilor i-a cerut demisia.

Citește și
cfr
Calea ferată fără șine, proiect de peste 100 mil. euro, pe care ultimul tren a trecut în 1989

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Am fost dezamăgit pentru că m-aş fi aşteptat ca să aibă o comunicare eficientă. În condiţiile în care am văzut că a fost foarte deranjat că a fost trezit din somn şi a punctat că vrea să facă lucrurile să fie bine ca să nu fie rău, atunci eu cred că trebuie să-l lăsăm să se odihnească o perioadă mai lungă, dar nu pe banii de la CFR Călători."

Directorul CFR Călători, Leon Bărbulescu, numit în funcţie pe 21 martie 2018, spune că a fost trezit din somn după o dimineaţă grea, în care a vorbit cu ministerul despre deraierile produse şi că nu este vinovat pentru cele întâmplate.

Leon Bărbulescu, directorul CFR Călători: "Era 3 după amiaza şi am avut o dimineaţă foarte grea. M-am trezit din somn, asta este adevărul, dacă în ţara asta să spui adevărul înseamnă să ţi se ceară demisia, eu, nu ştiu, plec din România. Toate trei au ca şi cauza linia de cale ferată şi este demis şeful de la CFR Călători. Nu am de gând să demisionez."

Actualul director susţine că are mandat până pe 20 martie.

Schimbările din ultima vreme de la conducerea CFR nu au rezolvat problemele grave cu care se confruntă compania.

În acest moment, pe calea ferată din România sunt peste 400 de restricţii de viteză. Tocmai de aceea, trenurilor Regio au o viteză medie de 39 km/h. Trenurile InterRegio sunt un pic mai rapide şi dezvoltă o viteză de 55 de km pe oră. Puţin în comparaţie cu perioada interbelică, în Al Doilea Război Mondial, trenurile care circulau prin România dezvoltau o viteză medie de 60 de km/h.

”Reporter: Până la sfârşitul anului până la ce viteza medie am putea ajunge la nivel de ţară?
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: În momentul de faţă nu vreau să mă hazardez să vă spun acest lucru. Urmează să fac o întâlnire de lucru şi cu cei de la CFR să vedem unde se va ajunge după modernizările care vor fi finalizate în acest an.”

Autorităţile promit de câţiva ani că vor moderniza linia de cale ferată între Braşov şi Arad, însă lucrările nu au demarat.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Citește și...
Oraşul cu două gări, prin care nu trece niciun tren. Mecanismul sifonării banilor
Oraşul cu două gări, prin care nu trece niciun tren. Mecanismul sifonării banilor

ROMÂNIA, TOT ÎNAPOI! III. Mergem pe firul banilor, să vedem cum a cheltuit statul român 100 de milioane de euro pe proiectul Râmnicu Vâlcea - Vâlcele.

Calea ferată fără șine, proiect de peste 100 mil. euro, pe care ultimul tren a trecut în 1989
Calea ferată fără șine, proiect de peste 100 mil. euro, pe care ultimul tren a trecut în 1989

ROMÂNIA, TOT ÎNAPOI! II. Calea ferată Râmnicu Vâlcea - Vâlcele este echivalentul feroviar al autostrăzii Piteşti -Sibiu. Avem deja construite tuneluri prin munţi, viaducte şi zeci de poduri. Însă ultimul tren a trecut pe acolo în 1989.

Sistemul feroviar, în pericol de deraiere. Avem viteză ca în perioada interbelică
Sistemul feroviar, în pericol de deraiere. Avem viteză ca în perioada interbelică

ROMÂNIA, TOT ÎNAPOI! I. România are cea mai proastă infrastructra feroviară din Europa. Iar în clasamentul mondial ne depăşesc şi Moldova sau Bangladesh.

România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Trenurile circulă mai încet ca în comunism

România are cea mai proastă infrastructură feroviară din Europa. Iar în clasamentul mondial ne depășesc și Moldova sau Bangladesh.

Momentul "apocaliptic" în care un tren trece printr-un perete de flăcări

Imagini ”apocaliptice” au fost surprinse de pasagerii unui tren în estul îndepărtat al Rusiei.

Recomandări
Mandatul FBI. Ce căutau agenții pe proprietatea lui Trump. Posibilă încălcare a Legii spionajului de către fostul peședinte
Mandatul FBI. Ce căutau agenții pe proprietatea lui Trump. Posibilă încălcare a Legii spionajului de către fostul peședinte

Printre documentele confiscate, luni, de către agenții FBI din proprietarea Mar-a-Lago a fostului președinte al SUA Donald Trump s-au aflat și câteva marcate ca fiind „top secret”.

Scriitorul Salman Rushdie a fost înjunghiat pe scenă, în SUA | VIDEO
Scriitorul Salman Rushdie a fost înjunghiat pe scenă, în SUA | VIDEO

Scriitorul Salman Rushdie a fost atacat, vineri, în timpul unui eveniment desfăşurat în statul american New York.

Golul din bugetul României se tot adâncește. Care sunt calculele Guvernului și cine va primi cei mai mulți bani
Golul din bugetul României se tot adâncește. Care sunt calculele Guvernului și cine va primi cei mai mulți bani

Cu venituri mai mici decât încasările, golul din bugetul României se tot adâncește, iar datoriile cresc. Noua împărțire a banilor din buget prevede mai mulți bani pentru salarii și pensii, însă unele ministere vor primi mult mai puțin decât au cerut.