Mehedinti: Poluare cu praf de carbune de la Termo Halanga. Ce localitati sunt afectate
Cinci localitati din apropierea municipiului Drobeta Turnu Severin, dar si circulatia rutiera pe DN 67 sunt afectate, luni, de poluarea cu praf de carbune provenit de la Termocentrala de la Halanga si ridicat in atmosfera in urma vantului puternic.
Potrivit sefului Garzii de Mediu Mehedinti, Catalin Tutilescu, poluarea s-a produs de la Termocentrala de la Halanga, praful fiind ridicat in atmosfera de vantul puternic, in urma arderii carbunelui depozitat pe o platforma care trebuia udata pentru a stopa fenomenul.
Circulatia rutiera pe DN 67 este afectata, luni, in jurul pranzului, pe o distanta de cativa kilometri, la iesire din Drobeta Turnu Severin.
De asemenea, sunt afectate cinci localitati din apropiere de Termocentrala Romag Termo de la Halanga, platforma ce apartine de Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare (RAAN). Localitatile afectate de poluare sunt Halanga, Rascolesti, Dudasul Cernetiului, Cerneti si Piatra Alba. Reprezentantii Garzii de Mediu Mehedinti, care au fost sesizati cu privire la poluare, s-au deplasat in zona, iar in urma anchetei, Termocentrala va fi amendata cu o suma cuprinsa intre 70.000 si 100.000 de lei.
Pe platforma Romag Termo, in urma cu patru ani, s-au inceput lucrarile la o instalatie de evacuare a zgurii si cenusei in slam dens, lucrare care a fost castigata de societatea Confort SA. Prezent intr-o vizita la RAAN, in luna martie 2013, ministrul delegat pentru energie, Constantin Nita, a declarat despre contractul lucrarii instalatiei de evacuare in slam dens ca este unul pagubos pentru Regie, pentru ca de-a lungul derularii, pretul s-a dublat, desi lucrarea nu a fost finalizata.
"Pentru instalatia de slam, este inacceptabil sa pornesti de la 172 milioane de lei fara TVA si sa ajungi la 340 de milioane de lei. Si cu toate acestea nu este finalizata, ne mai trebuie sase milioane de euro ca sa fie gata. Societatea care a castigat contractul este in insolventa si trebuie suplimentata finantarea pentru terminarea lucrarii. A doua zi dupa ce a castigat contractul, s-a facut un act aditional. Cand a castigat contractul, a doua zi s-a facut un act aditional. Este ceva de neimaginat. Adica ai castigat licitatia, l-ai dat afara pe ala care avea un pret mai mare, dar poate era profesionist, l-ai adus pe asta cu un pret mai mic si imediat, a doua zi ai facut un act aditional. Si dupa aia inca noua acte aditionale in care n-ai mai spus cand e gata, cand e finalizarea", a explicat Nita, adaugand ca acest caz a fost sesizat Parchetului.
Conducerea RAAN nu a putut fi contactata pana la transmiterea acestei stiri pentru a exprima un punct de vedere cu privire la poluare.