Mărturiile unei românce, la 41 de ani după un accident aviatic: Cum au supraviețuit toată noaptea printre rechini

accident aviatic Mauritania
Facebook/Laura Aurelia Grigore

După 41 de ani, Laura Aurelia Grigore, o fostă stewardesa a TAROM, a povestit cum a trăit un incident aviatic din august 1980, când avionul în care se afla a amerizat în oceanul Atlantic, în Mauritania.

Aurelia a fost considerată și numită de presă unul dintre eroii serii, pentru că în ciuda întâmplării nu și-a pierdut cumpătul și a acționat imediat.

Avionul Tupolev 154 al companiei TAROM, care avea la bord echipajul și marinari, 186 de oameni, trebuia să aterizeze pe aeroportul din Nouadhibou. Însă acesta a amerizat în oceanul Atlantic. Pasagerii și-au petrecut toată noaptea în apă, într-o zonă plină de rechini. Cu toate acestea, o singură persoană și-a pierdut viața.

După 41 de ani, fosta stewardesa Laura Aurelia Grigore povestește cum a trăit ea acea noapte.

“Era 6 august 1980, aveam un zbor Otopeni- Berlin-Casablanca-Nouadibouh, situat pe malul oceanului Atlantic, în Mauritania, cu marinari care făceau după 6 luni schimb de echipaje pe navele Jiul și Milcov. În loc să plecăm la timp, în jurul prânzului am plecat seara pe la 19, am zburat mult, escală la Casablanca, apoi mai departe spre Nouadibough unde am ajuns pe la 3 dimineața. Cursa a fost destul de grea, căci după atâtea ore am decolat plus încă vreo 8 ore de zbor efectivȚ, scrie Laura Aurelia Grigore, pe Facebook.

Citește și
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

Femeia povestește că înainte vorbea cu unele colege despre un film în care era vorba despre un accident aviatic care i se părea nerealist.

“Chiar ne uitam toate 3 pe fereastra de la bucătăria din mijloc unde stăteam și vedeam bărcile, vapoarele luminate că niște brazi de Crăciun ...apoi am simțit cum a pus trenul o aterizare ceva mai dură, dar....ceva mi s-a părut a nu fi ok, căci nu vedeam nicio luminiță pe fereastră, apoi după cele 18 secunde rulate pe apă, pentru că zona respectivă era periculoasă pentru navigația vapoarelor căci erau dune/limbi de pământ periculoase pentru ele, tocmai într-un astfel de dâmb ne-am oprit.

În fața noastră era o groapă de vreo 45 metri, o treime din aripa dreapta avea 7 metri…doar unde erau roțile apă era ..să zic așa...în jur de ( atunci noaptea nu știam) vreo 2 metri.
Deci în clipa când a ajuns la această dună avionul s-a rupt în 3 bucăți, pe mine, fiind la strapontina de la culoar, m-au stropit niște picături de apă, s-a făcut beznă în ce a rămas din avion, am gustat picăturile (erau sărate) căci aveam o nelămurire...mă uităm de pe strapontină în sus, vedeam cerul cu stele deci...nu ploua, ci eram în apă!”, a povestit ea.

Atunci, fosta stewardesă a vrut să se ducă să scoată bărcile de salvare, dar unul dintre piloți a informat-o că nu există, “pentru că nu era nevoie, deoarece nu zburam nu știu câte mile pe apă”.

“Trebuia să-mi iau pasagerii și să sar în apă și să înot spre stânga, unde nu se vedea nicio luminiță, habar nu aveam că în partea puțin mai întunecată a zării ar fi țărmul. Asta se întâmpla într-un zgomot asurzitor, căci, spre norocul nostru, un motor,cel auxiliar de sus a mers încă 45 de minute, gonind toți rechinii, având în mare atâta mâncare formată și din noi, oamenii, dar și din resturile de la cină...plus mult sânge de la cei 60 de marinari din cabina din față, mulți răniți”, a continuat femeia.

"Voi, românii, ați mâncat norocul tuturor aviatorilor"

Ea a povestit că le-a spus marinarilor să se îndepărteze pentru că exista pericol de explozie.

“Apoi m-am aruncat și eu în apă, după ultimul marinar. Asta m-a făcut ca la un moment dat să mă trezesc singură în apă, în partea opusă țărmului, spre larg căci începuse refluxul... atunci am avut câteva minute când mi-am văzut toată viața în ochi, de când eram mică și până în clipa de făță, m-am gândit că voi muri dar trebuia să aleg moartea cea mai ușoară, ori să mă mănânce rechinii la micul dejun, ori să plutesc zile întregi pe ape fără nicio speranță de salvare, ori să mă întorc pe avion și odată cu el să mor, când explodează. Asta a fost pentru mine alegerea corectă”, a mai spus ea.

Apoi, mai spune ea, s-a întors întând spre avion, găsind una dintre aripi plină de marinari din prima cabină. Tot acolo se afla și una dintre colegele sale, care era într-o stare gravă, care apoi a stat două săptămâni în comă.

“La un moment dat, când eram aplecată deasupra Getei, tot pe aripă...m-am pomenit împinsă în apă. Marinarii mi-au zis că atunci când s-a oprit motorul au ieșit din el niște limbi enorme de foc, le-a fost frică să nu explodeze avionul, căci în apă era destul petrol ....apoi o liniște adâncă s-a lăsat.

Le-am zis să ne întoarcem acum la avion că nu mai este nici un pericol, altfel nu știm unde și spre ce ne îndreptăm, în avion tot mai găsim mâncare (chiar și sarmale) și băutură pe la ei prin sacoșe.

Așa ne-am întors la jumătatea de avion rămasă întreagă și am așteptat să ne salveze până la ora 8, atunci ne-au găsit după portavoce, căci dimineața pe la 5 s-a lăsat o ceață de nu vedeam vârful aripii!!!”, a mai spus Laura Aurelia Grigore.

Femeia mai povestește că i-a rămas în cap ceea ce i-a spus un francez după accident: "Voi, românii, ați mâncat norocul tuturor aviatorilor și de acum 50 de ani ca și celor peste 50 de ani.. cu un așa accident, apă, rechinii.. etc".

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
Citește și...
Un bărbat a fost reţinut după ce ar fi cultivat canabis într-o comună din Călăraşi

Un bărbat a fost reţinut, joi, de procurorii DIICOT, după ce ar fi iniţiat şi dezvoltat, într-o comună din judeţul Călăraşi, două culturi de canabis ce erau destinate comercializării.

Cine este pakistanezul stabilit în Brașov care a făcut avere din traficul de migranţi împreună cu soția sa româncă

12 indivizi care au făcut o avere colosală din traficul de migranți au fost capturați în urma unei anchete spectaculoase, realizată în comun de DIICOT, carabinierii italieni și de polițiștii austrieci.

Guvernul a aprobat construirea Institutului de Oncologie Timişoara şi ridicarea unui nou stadion de fotbal

Două proiecte importante de investiţii din Timişoara au o șansă în plus să se materializeze.

Recomandări
Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare

Acuzațiile procurorilor și dosarele penale întocmite pe numele lor nu îi țin pe politicieni departe de funcții.

Situație de urgență în Slănic Prahova, după surparea străzii din centru. Localitatea stă pe un uriaș zăcământ de sare

Este alertă în Slănic Prahova, după ce o stradă din centrul orașului a început să se surpe. Zeci de oameni din blocurile din apropiere au fost evacuați, iar circulația în zonă este oprită.

STENOGRAME din cazul discipolului lui Bivolaru. Cum și-a mințit o victimă că a salvat-o de la moarte deblocând o chakră

Un instructor de yoga din București, considerat discipol al lui Gregorian Bivolaru, este acuzat fapte grave.