Lucia Antal, despre viitorul televiziunii și cum Școala de Media este o soluție pentru tânăra generație

Lucia Antal, despre viitorul televiziunii

Lucia Antal e Head of Research & Development la ProTV și profă la Modulul Strategie și Planificare Media.

Școala IAA este un program educațional dezvoltat din 2006 pentru a susține dezvoltarea industriei de marketing și comunicare din România. Scoala are în prezent patru module tip master, iar cel de Strategie și planificare Media îi aparține Luciei.

Într-un interviu pentru http://www.scoalaiaa.ro/v1/ Lucia a vorbit despre cum a fost pentru ea experiența de predare și de ce ar recomanda oricărui angajator din industrie să își pregătească echipa prin acest curs.

"Lucrez în acest domeniu de peste 20 de ani și, dintotdeauna, ne-am “împiedicat” de o problemă cu care se confruntă fiecare companie care lucrează în media: lipsa unei structuri organizate în învățământ, care să crească studenți și să-i pregătească în adevăratul sens al cuvântului pentru această industrie".

Mulți dintre studenții cu care vorbesc sau colegii tineri din PRO TV, care tocmai au terminat facultatea, vin cu o frustrare foarte mare că ceea ce învață ei este foarte teoretic (și, de multe ori, nu mai de e actualitate), iar în momentul în care vin în practică sau se angajează, se lovesc de probleme și noțiuni complet noi.

Citește și
bidoane apa
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

Sigur, diferența dintre școală și munca propriu-zisă este valabilă în toate domeniile, însă parcă în media avem o discrepanță foarte mare, iar tinerii ajung să fie debusolați în momentul în care se lovesc de realitatea industriei. De aici a pornit și dorința de a avea o sursă de informare care să fie ancorată în domeniu, în problemele pe care le întâmpinăm, în ce înseamnă activitatea propriu-zisă în media.

Ne-am dorit ca Școala de Media să fie o oglindă care să redea cât se poate de real ce se întâmplă în industrie și noi zicem că am reușit.

E un modul care trece prin atât de multe subiecte, încât la final chiar ajungi să ai o viziune de ansamblu relevantă despre zona de media din România, direct de la specialiști care lucrează în industrie.

Ai fost si unul dintre cei mai apreciati profesori de la „catedra” Modului de media. Cum a fost pentru tine experiența de predare?

Eu am simțit această diferență de teorie vs. practică de mulți ani, așa că am încercat să mă implic direct în inițiative care să-i ajute pe tineri să înțeleagă zona media. Am participat la cursuri, am trainuit studenți, am participat la conferințe. Însă ce mi-a plăcut foarte mult la modul de media a fost interactivitatea cursanților. M-a surprins dorința lor de a înțelege domeniul ăsta sau chiar de a-l înțelege mai bine, depinde de la caz la caz.

Am avut printre cursanți atât tineri care nu au mai lucrat în domeniu, dar și tineri la început de carieră, care sunt puși pe treabă și își doresc să facă într-adevăr ceva!

Cum a fost interacțiunea cu participantii la Modul? E ceva ce te-a surprins in discutiile cu ei?

Mi-au plăcut foarte mult energia și dorința lor de a înțelege cu adevărat această industrie.

M-a surprins că foarte mulți dintre ei erau interesați de standardele internaționale în media și de modul în care am putea să le adoptăm și să le respectăm.

Ești Head of Research & Development la ProTV, ce ne poți spune despre viitorul televiziunii și modul în care ar putea să se dezvolte pentru a atrage tânăra generație?

Îmi place foarte mult o vorbă pe care nu mai țin minte unde am auzit-o: Television is not dying, television is making babies.

Și chiar așa este. În România, televiziunea este încă cea mai puternică sursă de informare și advertising. Conținutul video este rege. Atâta timp cât ești smart și oferi conținut video de calitate, trebuie să-l duci mai departe de televiziune: streaming-uri, platforme AVOD și SVOD, social media.

Conținutul video atrage pe toată lumea, indiferent de vârstă. E important să știi cum să-l diseminezi și cum să ai o integrare strategică on-air & digital.

Citește ÎNTERVIUL complet pe SCOALAIAA.RO

Înscrierile sunt deschise până pe 23 octombrie, aici.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.

Un șofer din București a lovit un copac și a avariat două ambulanțe, venite să-i acorde primul ajutor. Ce a urmat
Un șofer din București a lovit un copac și a avariat două ambulanțe, venite să-i acorde primul ajutor. Ce a urmat

Șoferul unei mașini din Sector 5 al Capitalei a pierdut controlul volanului și a lovit un copac, iar echipajele de salvare au spart un geam deoarece acesta nu comunica cu ele.

Miros de gaze la o şcoală din Bucureşti, unde au fost amenajate secţii de votare. Traficul rutier, restricţionat temporar
Miros de gaze la o şcoală din Bucureşti, unde au fost amenajate secţii de votare. Traficul rutier, restricţionat temporar

Miros de gaze a fost semnalat, sâmbătă, la o şcoală din Bucureşti, acolo unde au fost amenajate secţii de votare, iar la faţa locului s-au deplasat echipaje de poliţie, pompieri şi reprezentanţi ai operatorului de distribuţie a gazelor.

Recomandări
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington

Rusia a lansat un atac masiv cu drone și rachete asupra Ucrainei în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, în timp ce Kievul se pregătește să discute cu SUA despre încheierea unui acord de pace.

MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș
MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au anunțat că, în timpul campaniei pentru alegerile locale parțiale, au fost înregistrate 21 de sesizări privind posibile fapte nelegale, dintre care 13 au fost confirmate, iar șase sunt încă investigate.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.