Hoții au lăsat noua autostradă urbană în beznă. Lumina ar putea reveni peste 6 luni
Jumătate din autostrada urbană, deschisă circulației chiar înainte de Crăciun, este în întuneric. Pare greu de crezut, dar hoții au furat cablul electric subteran ce alimenta sistemul de iluminat.
De o parte şi de alta există stâlpi cu becuri led. Asta îi ajută foarte mult pe şoferi să circule cu vizibilitate sporită şi în condiţii de siguranţă.
Dar, la câțiva metri distanță este beznă. Cealaltă jumătate de pe autostrada urbană, proaspăt inaugurată, este luminată doar de farurile maşinilor. Asta deşi, conform criteriilor unei autostrăzi urbane, trebuie să fie iluminată.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Problema a fost descoperit de cei de la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere abia după ce a fost tăiată panglica la cei 6 kilometri de autostradă. A dispărut ca prin minune cablul electric de la stâlpi.
Şoferii care circulă pe prima autostradă urbană din România sunt uimiţi să vadă cum trec din zona iluminată în întuneric.
Autostrada are aproape 6 kilometri. 3 kilometri terminaţi pe 14 decembrie au iluminat stradal. Cealaltă jumătate este însă în beznă, deşi are stâlpi şi becuri led.
Am solicitat reprezentanţilor Companiei Naţionale pentru Infrastructura Rutieră să ne explice de ce se întâmpla acest lucru.
Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: "Pentru că au dispărut cablurile de la reţeaua electrică. Acele cabluri sunt din cupru, acum imaginaţi-vă şi dumneavoastră pentru cine erau atractive."
Reporter: "În cât timp va fi remediata problema?"
Alin Şerbănescu: "Cât mai repede, nu putem să o lăsăm neiluminată. Acum trebuie să vedem exact cine va plăti acele cabluri."
Asta pentru ca reprezentanţii CNAIR şi cei ai constructorului nu se pot înţelege asupra momentului furtului. CNAIR, care a administrat autostrada între 2012 şi 2015, susţine că a predat-o cu cabluri cu tot.
Surse din cadrul CNAIR spun că firma de construcţie care a preluat în administrare şi cei 3 kilometri nu este de acord cu acest lucru. Solicitată de Ştirile PRO TV, compania Aktor nu a dorit să comenteze situaţia.
În total, au dispărut aproape 4 kilometri de cablu ca prin minune.
Cei care au furat cablurile de cupru de la sistemul de iluminat al autostrăzii urbane au ştiut de unde să le sustragă şi cum să opereze. Pentru că aceste cabluri sunt introduse în subteran şi nu oricine are acces la ele şi nici la panourile electrice, care sunt încuiate.
Pentru că autostrada urbană este administrată de CNAIR, compania trebuie să refacă iluminatul stradal, apoi să încerce să recupereze prejudiciul. Surse din cadrul companiei spun că poliţia a fost sesizată în acest caz şi că lumina ar putea apărea din nou pe şoseaua de viteză pe la mijlocul anului.