Cum arată vagoanele vechi, recondiționate la Pașcani după cele mai înalte standarde. Proiect de 67 de mil. euro prin PNRR

×
Codul embed a fost copiat

Vagoane vechi, modernizate după standarde europene cu fonduri din PNRR vor intra în scurt timp în circulație. Primele opt s-au făcut la Pașcani și vor fi predate, până la finalul acestei luni, beneficiarului proiectului, CFR Călători.

Teoretic, în iunie 2026 ar trebui să vedem 139 de vagoane și 55 de locomotive noi pe căile ferate din țară.

Până la finalul proiectului, Electroputere Pașcani - care face parte din cel mai mare grup de companii private feroviare cu acționariat românesc- va moderniza 42 de vagoane. În proiectul de 67 de milioane de euro sunt angrenați aproape 200 de muncitori - ingineri, electricieni, sudori și lăcătuși.

Unele dintre garnituri sunt adaptate persoanelor cu mobilitate redusă și au facilități pentru transportul echipamentelor sportive, schiuri și biciclete.

Pavel Dragoș, inginer: „Acesta este un vagon pentru persoane cu mobilităţi reduse, se deosebește prin o zonă pentru aceste persoane, acces pentru lift, toaletă specială. Practic, din vagonul vechi a rămas doar carcasa şi boghiul, restul e nou: climatizare, sistem video, scaune schimbate, absolut tot, senzor de fum, toalete ecologice."

Citește și
tren
Se scumpește călătoria cu trenul. Abonamentele, rezervarea locurilor și transportul bicicletelor vor costa mai mult

Vagoanele făcute în anii '80 în Germania au fost refăcute de la zero. Ele aparţin CFR Călători şi sunt predate etapizat companiei din Paşcani pentru modernizare. Unele n-au mai fost folosite de 10-15 ani, atât sunt de deteriorate.

Claudiu Hîrbu, director Electroputere VFU Pașcani: „Ne aflăm în hala de predare, aici avem opt vagoane pregătite pentru livrare la final de aprilie. Vagoanele sunt moderne, răspund la toate standardele europene şi grad de confort sporit, au fost testate, au certificările necesare pentru circulat".

Patru regulamente de certificare

Mihai Tudosa, șef serviciu tehnic: „Au obținut cea mai înaltă certificare europeană după patru regulamente, pentru vagoane de călători, pentru zgomot, circulaţie în tunel, şi pentru persoane cu dizabilităţi."

Garniturile pot rula cu până la 160 de kilometri pe oră. În total, până la finalul proiectelor prin Planul Național de Redresare și Reziliență, CFR Călători va avea 139 de vagoane și 55 de locomotive noi. Procentul este însă mic, având în vedere că, în acest moment, avem, în continuare, sute de vagoane nemodernizate. Vechimea medie a parcului de la CFR Călători este de 32 de ani.

Articol recomandat de sport.ro
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Georgina, logodnica lui CR7, postare de 5 stele pe rețelele social media: ”BOOM! / Preciosa”
Citește și...
Incendiu uriaș în Cehia, după deraierea unui tren cu benzen. Au intervenit pompieri și din țara vecină | FOTO & VIDEO
Incendiu uriaș în Cehia, după deraierea unui tren cu benzen. Au intervenit pompieri și din țara vecină | FOTO & VIDEO

Deraierea unui tren cu 15 vagoane cisternă încărcate cu benzen a provocat un incendiu uriaș în Cehia. Pentru stingerea celor aproape 1.000 de tone de hidrocarburi au intervenit și pompieri din țara vecină.

Se scumpește călătoria cu trenul. Abonamentele, rezervarea locurilor și transportul bicicletelor vor costa mai mult
Se scumpește călătoria cu trenul. Abonamentele, rezervarea locurilor și transportul bicicletelor vor costa mai mult

Se scumpește călătoria cu trenul. Un proiect de Ordin prevede majorarea tarifelor pentru abonamentele navetiștilor, rezervarea locurilor, suplimentele de vagoane de dormit și cușetă, precum și transportul bicicletelor.

Marfar cu 22 de vagoane, deraiat în Olt. Circulația a patru trenuri de călători, oprită câteva ore
Marfar cu 22 de vagoane, deraiat în Olt. Circulația a patru trenuri de călători, oprită câteva ore

CFR anunţă, mieruru dimineaţă, că circulaţia trenurilor a fost perturbată pe linia CF Fărcaşele – Drăgăneşti Olt, după ce un tren de marfă cu 22 de vagoane goale a deraiat la Drăgăneşti.

Alertă în Mehedinți după un accident feroviar. Cinci vagoane cu benzină au deraiat și combustibilul s-a scurs pe șine
Alertă în Mehedinți după un accident feroviar. Cinci vagoane cu benzină au deraiat și combustibilul s-a scurs pe șine

A fost pericol de explozie, marți seară, pe calea ferată, în județul Mehedinți. Cinci vagoane ale unui tren de marfă, încărcat cu peste 1.000 de tone de benzină, au deraiat. Alte două dintre ele s-au răsturnat, iar combustibilul a ajuns pe șine.  

Exercițiu în premieră. Simulare de accident feroviar în Cluj-Napoca. Planul Roșu de intervenție, activat
Exercițiu în premieră. Simulare de accident feroviar în Cluj-Napoca. Planul Roșu de intervenție, activat

Un amplu exercițiu de salvare a avut loc la Cluj-Napoca, fiind o premieră pentru țara noastră. Potrivit scenariului, un tren de marfă cu 15 vagoane încărcate cu combustibil și un tren de călători s-au izbit violent.

Recomandări
Putin anunță că este pregătit să discute cu un președinte european, în contexul negocierilor internaționale de pace
Putin anunță că este pregătit să discute cu un președinte european, în contexul negocierilor internaționale de pace

Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, a declarat pentru agenția rusă RIA Novosti, sâmbătă seară târziu, că președintele rus Vladimir Putin este pregătit să poarte un dialog cu omologul său francez, Emmanuel Macron, potrivit AFP.

Marş memorial pe 21 decembrie, de la Piaţa Victoriei la Piaţa Revoluţiei: „Dosarul victimelor din 1989 este o ruşine”
Marş memorial pe 21 decembrie, de la Piaţa Victoriei la Piaţa Revoluţiei: „Dosarul victimelor din 1989 este o ruşine”

Un marş memorial pe traseul Piaţa Victoriei - Piaţa Universităţii - Piaţa Revoluţiei, este anunţat pentru 21 decembrie, de la ora 17.00.

S-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România: ”Am fost inconștienți”
S-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România: ”Am fost inconștienți”

În 20 decembrie s-au împlinit 36 de ani de când Timișoara a devenit primul oraș liber de comunism din România. Sirenele, care atunci anunțau că oamenii și-au recâștigat libertatea, au răsunat din nou în oraș, în semn de omagiu.