Apele Dunării continuă să scadă. Efectele secetei vor duce la prețuri mai mari

×
Codul embed a fost copiat

Din cauza secetei, Dunărea fluvială este în continuare blocată și traficul de mărfuri se află într-un impas care ar putea să ne afecteze pe toți.

Apele scad de la o zi la alta şi, aproape în fiecare zi, convoaie de barje rămân blocate în nisip. Armatorii pierd milioane de euro, iar mărfurile și materiile prime nu ajung la destinație. Autoritățile fluviale de la noi au început să dragheze în dreptul insulei bulgăreşti Belene, pentru a debloca traficul.

Blocajul a apărut în urmă cu o săptămână, când autoritățile bulgare au măsurat o adâncime de numai un metru și patruzeci de centimetri, între Zimnicea și Turnu Măgurele.

Bulgaria a cerut ajutorul României după ce transportul mărfurilor a fost oprit din cauza nivelului Dunării

Cum Comisia Dunării recomandă măcar doi metri și jumătate, convoaiele de barje s-au oprit. Ministrul Transporturilor din Bulgaria a cerut ajutorul Guvernului României și, marți, autoritățile fluviale au început să dragheze în punctul critic.

Florin Uzumtoma, Director Căi Navigabile, AFDJ Galați: „Complexul nostru de dragaj, Comana, plecat de la Giurgiu, a intrat pe dispozitiv – pentru că asta este tehnologia, de a adânci puțin zona de șenal, pentru a permite rapid-dragingului care vine din urmă, draga mare, olandeză, să facă șenalul, adică să-l ducă la trei metri, trei metri și 10.”

Citește și
seceta apa Romania metode
13 metode prin care putem reduce consumul de apă. Nu face duș zilnic și axează-te pe axile și zonele intime
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Cele mai optimiste estimări arată că, până la sfârșitul săptămânii, criza de la Belene ar putea fi depășită. Dar Dunărea continuă să scadă. Cel mai grav efect: companiile care transportă mărfuri înregistrează întârzieri și pierd bani.

Întârzierile de transport vor însemna prețuri mai mari pentru români

Paul Ivanov, armator: „O Dunăre blocată provoacă un domino în lanțul logistic din România și nu numai. Aceste întârzieri în logistică se vor reflecta în prețuri mărite către consumatorul final.”

În același timp, o altă insulă, apărută în dreptul orașului Galați, se măreşte de la o zi la alta. Această insulă a apărut prima dată acum aproximativ șapte ani. Nimeni nu a fost interesat să o înlăture, să o dragheze, pentru că nu se află pe șenalul navigabil și nu împiedică în niciun fel trecerea ambarcațiunilor prin dreptul orașului Galați.

Bacul care asigură traversarea fluviului între Galați și Tulcea nu mai reușește să respecte programul de trecere la o jumătate de oră.

Comandanții sunt nevoiți să ocolească și, nu de puține ori, se tem să nu rămână împotmoliți în nisip.

Leonard Gheorghiu, comandant bac: „Apa este foarte mică. Ajung la un moment dat și reduc din motoare.”

Marți, la intrarea în țară, Dunărea are un debit de 1.840 de metri cubi pe secundă. Cel mai scăzut debit măsurat în istoria recentă a fost de 1800 de metri, în 2003.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Avertisment sumbru pentru Europa, dezvăluit de oamenii de știință. Seceta se va agrava iarna și vara
Avertisment sumbru pentru Europa, dezvăluit de oamenii de știință. Seceta se va agrava iarna și vara

Europa s-ar putea confrunta cu veri şi ierni mai secetoase în viitor, conform unui studiu realizat de Serviciul Meteorologic German (DWD) privind seceta pe continentul european.

13 metode prin care putem reduce consumul de apă. Nu face duș zilnic și axează-te pe axile și zonele intime
13 metode prin care putem reduce consumul de apă. Nu face duș zilnic și axează-te pe axile și zonele intime

Seceta extremă din România a cauzat lipsuri grave de apă, astfel că prim-ministrul Nicolae Ciucă le-a cerut românilor să folosească apa cât mai responsabil în următoarea perioadă.

Vanuatu a declarat stare de urgență: „Planeta noastră este deja prea fierbinte și periculoasă. Suntem în pericol.”
Vanuatu a declarat stare de urgență: „Planeta noastră este deja prea fierbinte și periculoasă. Suntem în pericol.”

Premierul unei țări din Oceanul Pacific de Sud a avertizat că planeta noastră este deja prea fierbinte și periculoasă din cauza crizei climatice.

Avertisment pentru toate țările lumii, după ce în Pakistan și în India temperatura a ajuns la 50 de grade Celsius
Avertisment pentru toate țările lumii, după ce în Pakistan și în India temperatura a ajuns la 50 de grade Celsius

Liderii planetei trebuie să acționeze acum sau dezastrele climatice și meteorologice vor fi din ce în ce mai extinse și mai intense, a avertizat un ministru al Pakistanului.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.