1.900 de lei pe an ar putea plăti românii care au mașini vechi. Impozitul se va calcula în funcție de norma de poluare

×
Codul embed a fost copiat

Românii care au mașini poluante ar putea să plătească o nouă taxă auto. Asta propun cei din industria de profil.

Proiectul presupune taxarea proprietarului la înmatricularea unei mașini vechi, dar și mărirea impozitului local, în funcție de norma de poluare.

În trecut, Guvernul a introdus o taxă asemănătoare, însă Curtea Europeană de Justiție a obligat statul să le restituie oamenilor banii.

Proiectul îi vizează pe cei care își cumpără o mașină veche și poluantă, pentru care ar urma să plătească o nouă taxă de achiziție. În plus, spun cei de la ACAROM și Dacia, fiecare proprietar de mașină ar trebui să plătească impozitul local în funcție de cât poluează. În prezent, impozitarea se face în funcție de capacitatea cilindrică a motorului.

Mihai Bordeanu, director general automobile Dacia: „O mașină veche de 20 de ani, în normă de poluare EURO 2, va avea de plătit undeva între 350 și 400 de euro. Nu e definit 100%, am vorbit de achiziție. Nu numai că achiziționăm o mașină veche care poluează, dar vrem s-o ținem. După ce că ea are 15-20 de ani, vrem s-o mai ținem 10 ani. Noi nu vrem să interzicem lucrul ăsta actualmente, iau exemplu similar de 15 ani, pe care o deținem și la care urmează să plătim impozitul local de data asta. Astăzi suma e undeva la 160-170 de lei pe an. De mâine am dori să se ia în calcul norma de poluare, iar în funcție de asta, dacă automobilul e EURO 2 sau EURO 3, vorbim probabil de 1.800 - 1.900 de lei pe an.”

Citește și
Radu Miruță
Ministrul Economiei, amendat cu 15.000 de lei de AMEPIP pentru că a vrut „ concedieri corecte la o companie de stat”

Dintre acestea, peste 3 milioane sunt mai vechi de 20 de ani, iar alte 3,7 milioane au între 10 și 20 de ani. Doar în jur de 300 de mii sunt autoturisme noi.

România are, așadar, unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Numai anul trecut, de pildă, au fost înmatriculate peste 300 de mii de mașini second-hand, în ușoară creștere față de 2023.

Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Dacă introduci în circulație un EURO 4 și îl taxezi la fel ca un EURO 6, deși au motoare de aceeași capacitate cilindrică, nu e corect. Fiindcă tu, care ai mașină nouă și nu poluezi mai deloc, plătești același impozit ca vecinul tău, care are mașină de 10 ani și, când o pornește dimineața, umple toată scara de fum.”

Astfel de taxe există deja în Germania, Franța și Olanda.

Și România a avut. Aceasta a fost introdusă în 2007, când era premier Călin Popescu-Tăriceanu. În 2013, pe timpul guvernării Ponta, ministrul Mediului, Rovana Plumb, a decis să transforme taxa auto în timbru de mediu pentru autovehicule. Ulterior, și acesta a fost anulat.

Articol recomandat de sport.ro
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Scandalos! Încă două țări „interzise” de Donald Trump la Campionatul Mondial din 2026
Citește și...
Ministrul Economiei, amendat cu 15.000 de lei de AMEPIP pentru că a vrut „ concedieri corecte la o companie de stat”
Ministrul Economiei, amendat cu 15.000 de lei de AMEPIP pentru că a vrut „ concedieri corecte la o companie de stat”

Ministrul Economiei, Radu Miruţă, dezvăluie că Agenţia pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) l-a amendat „pe persoană fizică” pentru că a vrut „conduceri curate şi corecte la o companie de stat”.

A trecut de Senat legea pensiilor private. Bolnavii de cancer nu vor incasa integral contribuția, conform CCR
A trecut de Senat legea pensiilor private. Bolnavii de cancer nu vor incasa integral contribuția, conform CCR

Legea pensiilor private a fost adoptată la Senat, cu o modificare substanțială: bolnavii de cancer nu vor mai avea posibilitatea să retragă integral sumele, așa cum era prevăzut în amendamente.

Carambol pe podul rutier de la Cernavodă. Circulația a fost blocată. Cum s-a produs accidentul
Carambol pe podul rutier de la Cernavodă. Circulația a fost blocată. Cum s-a produs accidentul

Circulaţia pe podul rutier de la Cernavodă a fost blocată miercuri în urma unui carambol produs între şase autoturisme care circulau din sensuri opuse, pe un carosabil acoperit cu polei, accident soldat cu pagube materiale.

Recomandări
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău
Ilie Bolojan: România nu se poate redresa economic cât timp prea puțini oameni lucrează. Doar Italia stă mai rău

Ilie Bolojan a declarat că România este ţara din Europa aflată pe penultimul loc ca pondere din populaţie activă implicată în economie şi doar Italia este în spatele nostru, precizând că în România lucrează prea puţini oameni.

Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”
Ce urmează pentru România și Europa de Est. Avertismentul istoricilor: „Nu mai aveți timp”

Țările din Europa de Est, printre care și România riscă să "nu mai aibă timp" să construiască democrații cu adevărat consolidate, în contextul internațional actual, "care provoacă foarte mari neliniști".

Mesajul CNSAS la 36 de ani de la Revoluție: Conspirațiile și mistificările încearcă să ascundă crimele regimului comunist
Mesajul CNSAS la 36 de ani de la Revoluție: Conspirațiile și mistificările încearcă să ascundă crimele regimului comunist

Consiliul Naționaal pentru Studierea Arhivelor Securității atrage atenția că la 36 de ani de la evenimentele din decembrie 1989, memoria publică a Revoluției este supusă constant unor tentative de rescriere și reinterpretare.