Trenule, caruta mica. CFR este pe ultimul loc in Europa
Ne intrebam de ani de zile unde merge Romania. Daca ar fi sa ne luam dupa caile ferate romane, am putea raspunde fara retinere nicaieri. Sau si mai grav, inapoi.
Ne intrebam de ani de zile unde merge Romania. Daca ar fi sa ne luam dupa caile ferate romane, am putea raspunde fara retinere nicaieri. Sau si mai grav, inapoi.
Cu viteza cu care ne deplasam, probabil ca va fi atunci cind, in restul lumii, trenurile vor merge pe perne de aer si europenii isi vor trimite copiii in vacanta prin teleportare.
Astazi, un secol si jumatate mai tirziu, ne-a invins rusinea si neputinta. Calatoria cu trenul a devenit un chin, deseori plin de pericole, si, daca ne luam dupa viteza cu care ne deplasam, pare ca ne-am intors la caruta.
Dumul cu trenul in Romania a devenit o aventura. Autoritatile nu au decat o singura solutie pentru a mai trage de timp. Micsoreaza viteza trenurilor, ca sa evite accidentele pe calea ferata.
In tot acest timp, colosul CFR se apropie de faliment, impartit in trei: Infrastructura, Marfa si Calatori. Toate au adunat miliarde de lei datorii. In Romania, trenul nu merge pentru ca nu are pe unde, fiindca infrastructura e distrusa.
Uniunea Europeana ne aloca 3 miliarde de euro pentru modernizari. Cat am reusit sa atragem? Calculam acum.