Trenule, caruta mica. CFR este pe ultimul loc in Europa

×
Codul embed a fost copiat

Ne intrebam de ani de zile unde merge Romania. Daca ar fi sa ne luam dupa caile ferate romane, am putea raspunde fara retinere nicaieri. Sau si mai grav, inapoi.

Ne intrebam de ani de zile unde merge Romania. Daca ar fi sa ne luam dupa caile ferate romane, am putea raspunde fara retinere nicaieri. Sau si mai grav, inapoi.

Cu viteza cu care ne deplasam, probabil ca va fi atunci cind, in restul lumii, trenurile vor merge pe perne de aer si europenii isi vor trimite copiii in vacanta prin teleportare.

Astazi, un secol si jumatate mai tirziu, ne-a invins rusinea si neputinta. Calatoria cu trenul a devenit un chin, deseori plin de pericole, si, daca ne luam dupa viteza cu care ne deplasam, pare ca ne-am intors la caruta.

Dumul cu trenul in Romania a devenit o aventura. Autoritatile nu au decat o singura solutie pentru a mai trage de timp. Micsoreaza viteza trenurilor, ca sa evite accidentele pe calea ferata.

Citește și
CFR Marfa 2
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a II-a. Cotloanele procesului de vanzare si evenimentele stranii petrecute in spatele usilor inchise

In tot acest timp, colosul CFR se apropie de faliment, impartit in trei: Infrastructura, Marfa si Calatori. Toate au adunat miliarde de lei datorii. In Romania, trenul nu merge pentru ca nu are pe unde, fiindca infrastructura e distrusa.

Uniunea Europeana ne aloca 3 miliarde de euro pentru modernizari. Cat am reusit sa atragem? Calculam acum.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a III-a. Povestea nevazuta a unui esec care poate duce la FALIMENT
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a III-a. Povestea nevazuta a unui esec care poate duce la FALIMENT

Privatizarea continua. Sau se reia. Oricum i-am spune, CFR Marfa e de vanzare. Dar nu oricum. In noul acord cu FMI, Guvernul se angajeaza sa restructureze prin masuri dure compania de transport.

Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a II-a. Cotloanele procesului de vanzare si evenimentele stranii petrecute in spatele usilor inchise
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a II-a. Cotloanele procesului de vanzare si evenimentele stranii petrecute in spatele usilor inchise

Ministerul considera "procedura incheiata". Castigatorul ramane cu banii. Iar Romania adauga inca un strat la consistenta lipsa de incredere in fata investitorilor. Dar sa ne intoarcem la cotloanele privatizarii.

Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea I. Dedesubturile unei proceduri din care a pierdut statul si a unui proces de la inceput viciat
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea I. Dedesubturile unei proceduri din care a pierdut statul si a unui proces de la inceput viciat

Cea mai importanta companie romaneasca scoasa recent la vanzare a ramas tot a statului. I s-au sters insa datoriile. Si Guvernul a platit foarte bine consultanta de urgenta. Peste toate, CFR Marfa continua sa provoace zilnic pierderi bugetului.

Recomandări
Zi de foc pentru Salvamont. 88 de apeluri de urgență în doar 24 de ore. O persoană a murit
Zi de foc pentru Salvamont. 88 de apeluri de urgență în doar 24 de ore. O persoană a murit

Dispeceratul Naţional Salvamont anunţă vineri dimineaţă că în ultimele 24 de ore au fost primite 88 de apeluri prin care se solicita intervenţia de urgenţă, aproape 100 de persoane fiind salvate. O persoană decedată a fost predată Serviciului IML.

Indiciile care arată că avionul Azerbaijan Airlines ar fi fost lovit de o rachetă deasupra orașului rusesc Groznîi
Indiciile care arată că avionul Azerbaijan Airlines ar fi fost lovit de o rachetă deasupra orașului rusesc Groznîi

Avionul companiei din Azerbaidjan prăbușit în Kazahstan a fost cel mai probabil lovit de o rachetă sol-aer a unui sistem rusesc Panțir care l-ar fi confundat cu o dronă ucraineană.

Republica Moldova a adoptat o strategie de apărare pe 10 ani. Opoziţia pro-rusă din legislativ a criticat măsura
Republica Moldova a adoptat o strategie de apărare pe 10 ani. Opoziţia pro-rusă din legislativ a criticat măsura

Parlamentul din Republica Moldova, controlat de aleşi pro-occidentali, a aprobat joi o strategie de apărare pe zece ani, care cere creşterea cheltuielilor din acest domeniu ca parte a planului de aderare la Uniunea Europeană, relatează Reuters.