Trenule, caruta mica. CFR este pe ultimul loc in Europa

×
Codul embed a fost copiat

Ne intrebam de ani de zile unde merge Romania. Daca ar fi sa ne luam dupa caile ferate romane, am putea raspunde fara retinere nicaieri. Sau si mai grav, inapoi.

Ne intrebam de ani de zile unde merge Romania. Daca ar fi sa ne luam dupa caile ferate romane, am putea raspunde fara retinere nicaieri. Sau si mai grav, inapoi.

Cu viteza cu care ne deplasam, probabil ca va fi atunci cind, in restul lumii, trenurile vor merge pe perne de aer si europenii isi vor trimite copiii in vacanta prin teleportare.

Astazi, un secol si jumatate mai tirziu, ne-a invins rusinea si neputinta. Calatoria cu trenul a devenit un chin, deseori plin de pericole, si, daca ne luam dupa viteza cu care ne deplasam, pare ca ne-am intors la caruta.

Dumul cu trenul in Romania a devenit o aventura. Autoritatile nu au decat o singura solutie pentru a mai trage de timp. Micsoreaza viteza trenurilor, ca sa evite accidentele pe calea ferata.

Citește și
CFR Marfa 2
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a II-a. Cotloanele procesului de vanzare si evenimentele stranii petrecute in spatele usilor inchise
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

In tot acest timp, colosul CFR se apropie de faliment, impartit in trei: Infrastructura, Marfa si Calatori. Toate au adunat miliarde de lei datorii. In Romania, trenul nu merge pentru ca nu are pe unde, fiindca infrastructura e distrusa.

Uniunea Europeana ne aloca 3 miliarde de euro pentru modernizari. Cat am reusit sa atragem? Calculam acum.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a III-a. Povestea nevazuta a unui esec care poate duce la FALIMENT
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a III-a. Povestea nevazuta a unui esec care poate duce la FALIMENT

Privatizarea continua. Sau se reia. Oricum i-am spune, CFR Marfa e de vanzare. Dar nu oricum. In noul acord cu FMI, Guvernul se angajeaza sa restructureze prin masuri dure compania de transport.

Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a II-a. Cotloanele procesului de vanzare si evenimentele stranii petrecute in spatele usilor inchise
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea a II-a. Cotloanele procesului de vanzare si evenimentele stranii petrecute in spatele usilor inchise

Ministerul considera "procedura incheiata". Castigatorul ramane cu banii. Iar Romania adauga inca un strat la consistenta lipsa de incredere in fata investitorilor. Dar sa ne intoarcem la cotloanele privatizarii.

Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea I. Dedesubturile unei proceduri din care a pierdut statul si a unui proces de la inceput viciat
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa, partea I. Dedesubturile unei proceduri din care a pierdut statul si a unui proces de la inceput viciat

Cea mai importanta companie romaneasca scoasa recent la vanzare a ramas tot a statului. I s-au sters insa datoriile. Si Guvernul a platit foarte bine consultanta de urgenta. Peste toate, CFR Marfa continua sa provoace zilnic pierderi bugetului.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.