Cum ar putea generația Z să schimbe radical piața muncii. „Pentru mine este importantă diversitatea”
În câțiva ani, reprezentanții generației Z vor fi majoritari pe piața muncii și o vor schimba radical.
Potrivit unei ample cercetări realizate de specialiști în domeniu, angajatorii ar trebui să cunoască de pe-acum atuurile acestor tineri pentru a-i pune cât mai bine în valoare atunci când va fi timpul.
La 24 de ani, Iulia este implicată în trei proiecte bazate pe inovație, tehnologie și dezvoltarea comunității.
Iulia Rotar, angajată: „Pentru mine este importantă diversitatea. E important ca în proiectele în care mă bag să fie aliniate cu valorile mele personale. Iar aici vorbesc despre colaborare, echipă și legat de zona de inovație, automatizare, sustenabilitate”.
Și David face parte din generația Z. Și-ar dori să lucreze în domeniul inteligenței artificiale dar să aibă și timp și pentru viața personală.
David Ciutureanu: „Ca angajat, îmi imaginez că viața mea propriu-zisă începe după programul de muncă. Ajung, îmi termin lucrurile pe ziua de astăzi, eventual schimb câteva vorbe cu colegii. Să avem o echipă care să aducă rezultate cât mai bune”.
Conform unei analize realizată de sute de specialiști din domeniul resurselor umane, Iulia ar fi un profesionist implicat în mai multe proiecte, care caută autonomie și flexibilitate.
Este una din cele șase tipologii conturate pentru generația Z. Pe de altă parte, David ar fi un „silent worker” - care ține la un echilibru între viața profesională și cea personală și își dorește responsabilități clare.
Pe lângă aceste profiluri, mai există și „techsapiens” - cei care îmbină automatizarea cu inteligența umană - sau „impact advocates” - tineri activi care luptă pentru drepturile angajaților și protejează mediul.
Realizatorii studiului spun că angajatorii ar trebui să studieze aceste tipologii. Vor fi pregătiți astfel pentru viitorul pieței muncii.
Dana Cavaleru, director executiv asociație de HR: „E important să ne întâlnim undeva la jumătatea drumului, să fim și noi dispuși să ne schimbăm pentru cum sunt ei, care sunt nativi digital, care au niște valori foarte puternice când vine vorba despre mediu, înțeleg pericolul pe care îl trăim noi că omenire și trebuie să înțelegem că nu vor fi că noi.”
Diana Stafie, consultant strategie de afaceri: „E important pentru angajatori să poată să îi valorifice, să știe cum ar putea să îi folosească și pe care din competențele lor ar putea să se bazeze. E păcat să nu îi valorificăm, având în vedere aptitudinile, competențele, contextele aparte la care ei au fost supuși față de alte generații.”
Se estimează că până în 2030, o treime din piața muncii va fi formată din tineri din generația Z, arată Forumul Economic Mondial. Sunt cei născuți între anii 1997 și 2012.
Sursa: Pro TV
Etichete: angajatori, piata muncii, generația z, valori, myimpact,
Dată publicare:
26-10-2024 18:50