Cumparaturi de pe site-urile care vand reduceri. Fenomenul Groupon, afacerea momentului
Pana sa ajunga in magazine, nebunia reducerilor a cucerit internetul. Oamenii se grabesc sa-si cumpere cu bani putini de la vacante ori sedinte de masaj, pana la aparate foto sau masini.
Discounturile pot fi si de 90%. In aceste conditii, pare sa fie afacerea momentului: doar in ultima luna au aparut aproape o suta de noi site-uri cu reduceri. Unele au si cateva mii de clienti pe zi.
Totul se face contracronometru. Daca nu cumperi tu o face altcineva, asa ca trebuie sa te grabesti pentru ca oferta poate fi valabilla doar cateva ore. Aceasta tanara isi face manichiura, pedichiura, masajul anticelulitic sau sedintele de bronzare doar la saloanele care au reduceri de preturi. Si nu este singura.
Procedura nu e complicata: clientul alege oferta, isi creaza un cont, plateste cu ajutorul cardului si primeste un voucher. Il printeaza si merge cu el direct la comerciant. De ce ar accepta insa un prestator de servicii un asemenea contract cu vanzatorii de reduceri?
Proprietarul "Good deals", unul din site-urile care ofera reduceri, recunoaste insa ca cele mai cautate sunt serviciile si nu produsele.
Foarte importanta este promovarea in aceasta afacere, ne explica reprezentantul unui alt site de reduceri, "fun deals".
Clientii pot cumpara la pret redus vacante, aparate foto, abonamente la fitness, implanturi cu silicon dar si mancare cu reduceri de pana la 90% si de pe groupon sau coolbuy. Specialistii sustin insa ca sunt afaceri care nu vor fideliza niciodata clientul, asa cum spera comerciantii.
Statisticile arata ca in ultimul an peste jumatate de milion de romani au cumparat de la reduceri vouchere in valoare de peste 6 milioane de euro. Clientii au facut economii de cateva milioane de euro.