Românii preferă să călătorească cu trenul, mai ieftin, la clasa a doua. Ce spun străinii despre trenurile noastre

×
Codul embed a fost copiat

Avem două clase de tren, dar și acestea mai mult pe hârtie. În practică, găsim aproape aceleași facilități și servicii, la ambele categorii.

Diferă, însă, prețul biletelor, astfel că, mulți români, preferă să călătorească mai ieftin la a doua. Străinii care ne-au traversat țara, spun că trenurile noastre sunt de departe cele mai rele din Uniunea Europeană în ceea ce privește confortul. Vom avea și noi cel puțin 130 de trenuri moderne până în 2026, se laudă, deocamdată, autoritățile.

Un tren InterCity al CFR Călători, pe ruta Cluj-Napoca - București, la nivelul dotărilor, vagoanele de clasa întâi par similare cu cele de clasa a doua. Au spațiu destul de generos pentru picioare, scaunele au prize, iar climatizarea funcționează. În schimb, vagonul de clasa a doua este mai nou.

Aproape la fel stau lucrurile și într-un tren InterRegio. Scaunele în clasa întâi sunt mai mari și mai confortabile. Însă, aici, spre deosebire de clasa a doua, nu avem mese la fiecare scaun. La clasa a doua, la capitolul curățenie, pasagerii nu sunt atât de norocoși. Avem o scurgere la baie.

Astfel, mulți pasageri preferă să călătorească la clasa a doua, unde ajung să economisească până la 50% din prețul biletului.

Citește și
Grecia
Momentul în care s-au ciocnit cele două trenuri, în Grecia. Impact frontal la 166 de km/h. VIDEO
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Călător:Condițiile sunt aproximativ aceleași, părerea mea. Și clasa a doua e mai ieftină”.

Călător:Prefer clasa a doua pentru că nu sunt mari diferențe”.

Un jurnalist olandez specializat în transport feroviar, a testat trenurile din România și a observat același lucru.

Hildebrand van Kuyeren, jurnalist din Olanda:Sunt foarte lente, vechi. De obicei, călătoresc la clasa întâi, dar în România nu văd mereu diferența dintre cele două, pentru că uneori clasa întâi e mai veche. Au confortul cel mai scăzut, în comparație cu alte țări”.

Pe șinele din România circulă aproximativ 1.190 de vagoane ale CFR Călători. Cele de clasa a doua au o vechime medie de 31 de ani, iar celelalte, de 26. La clasa a doua, 84% dintre vagoane au fost modernizate, la clasa superioară doar 61%. Restul nu au avut nevoie, potrivit CFR Călători.

Facilitățile și serviciile oferite în tren sunt stabilite prin lege în România. Dar sunt aproape la fel, la ambele clase. Singurele diferențe sunt legate de transportul de biciclete, care este opțional la clasa doua. Iar în ceea ce privește trenurile interregio, toalete ecologice și supraveghere video ar trebui să gășiți doar în vagoanele de a doua noi sau modernizate anul trecut.

Diferența este, însă mare, dacă facem o comparație cu trenurile din Uniunea Europeană, unde nici nu există un standard în ceea ce privește confortul.

Vlad Moraru, vlogger:În clasa întâi veneau și te serveau la scaun, cu o apă și un snack. Clasa a doua din Vestul Europei, mult peste clasa întâi din România. Cred că aici doar au păstrat denumirea de clasa întâi, a doua, dar nu există un standard”.

Autoritățile de la noi au și ele planuri să îmbunătățească situația actuală.

Ștefan Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară:Avem în fază de livrare, evaluare și în licitație, aproximativ 130 de trenuri noi. Din ele, 37 de trenuri sunt deja în fază de construcție, și primul tren pentru circulația cu călători urmează să vină anul acesta, și restul anul următor și 2025”.

Ultima investiție majoră în transportul feroviar de la noi s-a făcut la începutul anilor 2000, când au sosit Săgețile Albastre.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Explicația CFR Călători pentru punerea în circulație a trenurilor ilegale: La vremea respectivă nimeni nu avea smartphone
Explicația CFR Călători pentru punerea în circulație a trenurilor ilegale: La vremea respectivă nimeni nu avea smartphone

Operatorul feroviar de stat CFR Călători recunoaște că pune în circulație trenuri ilegale, care nu respectă cerințele minime de confort prevăzute de reglementările în domeniu, potrivit clubferoviar.ro.

Momentul în care s-au ciocnit cele două trenuri, în Grecia. Impact frontal la 166 de km/h. VIDEO
Momentul în care s-au ciocnit cele două trenuri, în Grecia. Impact frontal la 166 de km/h. VIDEO

O cameră de supraveghere a surprins momentul șocant în care cele două trenuri s-au ciocnit în Grecia, în noaptea de marți spre miercuri. În urma accidentului feroviar au murit 38 de persoane și alte câteva zeci au fost rănite.

Trenurile ilegale de la CFR Călători. Dacă ai mers cu ele poți cere banii înapoi
Trenurile ilegale de la CFR Călători. Dacă ai mers cu ele poți cere banii înapoi

Patru trenuri ale CFR Călători circulă ilegal, întrucât nu asigură condițiile minimale de confort specifice categoriei Interregio, astfel încât toți călătorii care au circulat cu acestea pot să-și primească înapoi banii reprezentând diferența de tarif.  

Două trenuri s-au ciocnit în Grecia. Cel puţin 32 de morți și câteva zeci de răniți. Primele imagini de la fața locului
Două trenuri s-au ciocnit în Grecia. Cel puţin 32 de morți și câteva zeci de răniți. Primele imagini de la fața locului

Cel puţin 32 de persoane au murit şi alte 85 au fost rănite, marţi seară, cu puţin înainte de miezul nopţii, după ce un tren de pasageri, care transporta peste 350 de oameni, s-a ciocnit cu un marfar în Grecia.

Demisii la nivel înalt în Spania după ce noile trenuri achiziţionate s-au dovedit prea mari pentru a încăpea în tuneluri
Demisii la nivel înalt în Spania după ce noile trenuri achiziţionate s-au dovedit prea mari pentru a încăpea în tuneluri

Scandalul trenurilor prea mari pentru a încăpea în tuneluri, izbucnit acum două săptămâni, a provocat demisii la Renfe și la Ministerul Transporturilor din Spania.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.