Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Peste 50% din elevii români au nevoie, zilnic, de cel puțin 3 ore pentru a-și face temele

Your browser doesn't support HTML5 video.

În România, temele pentru acasă sunt deseori un mod de a-i pedepsi şi controla pe elevi, o uriaşă sursa de stres pentru profesori şi un motiv permanent de nelinişte pentru părinţi.

Peste 70 de mii de şcolari, părinţi şi dascăli, care participă la un sondaj naţional, par să transmită Ministerului Educaţiei acelaşi mesaj: la capitolul teme, este o lipsă totală de coerență, între cât au de lucru copiii, ce aşteptări au dascălii şi cum se implică familia. Când vine vorba de a împărţi vina, fiecare indica, desigur, pe altcineva.

Doar un elev din 10 spune că îi este suficientă o oră pentru a-şi scrie temele în fiecare zi. Peste jumătate ar avea nevoie de până la 3 ore pentru rezolvarea acestor sarcini. O altă treime din elevi aloca peste 3 ore. Iar acestea sunt doar temele obligatorii, pentru că multe cadre didactice le oferă cu generozitate elevilor lor aşa-numitele "vitamine".

Vitaminele sunt teme suplimentare, percepute adesea că o corvoadă. Iată o mărturie care apare în sondaj:

Elev: "Doamna noastră de matematică dă "vitamine" care trebuie neparat rezolvate de la o săptămână la alta. Uneori sunt şi 60 de exerciţii!"

Citește și
Aslan Gagiev
Un şef al Mafiei ruse acuzat de 60 de crime nu poate fi extrădat fiindcă se teme de avion

75 la sută dintre elevi şi 8 din 10 părinţi cred că temele sunt obositoare, deşi doar o treime dintre profesori cred că îşi suprasolicită şcolarii. Însă pe site-ul Ministerului sunt confesiuni alarmante. O elevă a scris că atunci când primeşte un exerciţiu greu "e ca şi cum profesoara mi-ar spune că mai am doi ani de trăit."

Ilona Enea, profesor de Română: "N-am întâlnit pe nici unul dintre colegii mei de cancelarie care să spună că dau foarte multe teme. Din contră, răspunsul este -"au primit un singur exerciţiu şi nici pe acela nu l-au lucrat."

Adevărul e probabil la mijloc. 20% dintre copii nu primesc niciun ajutor în verificarea temelor. Caută sprijin, însă nu la familie.

Din nefericire, spun unii profesori, există acest prieten înșelător- calculatorul- către care elevii aleargă atunci când au teme. Uită de manuale, caiete de notiţe, dicţionare. Copiază referate gata făcute, deşi sunt jalnice. Iau definiţii scoase din context din dicţionare online. Iar mai nou există şi pagini dedicate, unde găsesc rezolvarea tuturor exerciţiilor din manualele lor.

Pe baza sondajului naţional este posibil să intre în lucru un act normativ, care să reglementeze timpul şi rolul temelor pentru acasă.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult