Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Critici culinari celebri, în România. Reacția unui vietnamez după ce mănâncă mămăligă și mici

Your browser doesn't support HTML5 video.

Un client mulţumit îţi poate aduce alte câteva sute de muşterii, însă unul dezamăgit de ce a primit pe farfurie îi va alunga pe toţi curioşii care se documentează online.

 

Tocmai de aceea, străinii care fac turism gastronomic şi scriu despre asta pot să crească sau să strice o afacere. Sunt critici culinari de profesie ori bloggeri cu vizibilitate mare, care ţin jurnale pe internet şi împărtăşesc sutelor de mii de amici virtuali impresii despre mâncarea noastră şi despre restaurantele pe care le-au vizitat.

Quang Tran, vietnamez la origine şi canadian prin adopţie, călătoreşte prin lume, apoi găteşte el însuşi ce i-a plăcut mai mult.

Quang Tran: ”Ultimul lucru pe listă, mămăliga! Este ”polenta” românească.”

Citește și
preparate vegane
Targ cu mâncare și desert vegane, în Capitală. ”Are gust de carne”

E drept, bloggerul nu mai separă micii şi îi găteşte la cuptor. Dar de vreme ce plescăie mulţumit, e clar că cei 35 de mii de urmăritori vor avea încredere în reacţia lui.

Jason Billam, călător de profesie, gurmand amator. Episodul despre Bucureşti are aproape 600 de mii de vizualizări. Traduce totul din lire sterline în lei, apoi face alegeri... să le spunem atipice.

Jason Billam: ”Trec întâi în revistă preţurile din meniu. Supe- 10 lei, 12 lei.

Până la urmă, mi-am luat nişte mâncare românească foarte bună, cu numai 24 de lei: nişte "cârnaţi" din carne tocată de viţel cu mămăligă şi varza călită.”

Peste 140 de mii de spectatori are şi un film postat de Minority Nomad, un american care testează ciorba de burtă.

Documentează apoi o pastramă pe care gazdele se pregătesc să o facă în ceaun.

Minority Nomad: ”E foarte gustoasă şi aşa! Se pare că o poţi mânca şi crudă. O, Doamne, cred că nu-i o idee bună.”

Daneger şi Stacy au venit din Noua Zeelandă.

Daneger și Stacy: ”Aici e varză murată. Nu ştiu dacă vă daţi seama cât de mari sunt borcanele, comparativ cu mâna mea. O să încerc ceva numit "bulz", o mămăligă cu brânză gratinată deasupra. Arată şi miroase minunat.”

Evident că, în industria ospitalităţii, ar trebui să îţi tratezi toţi clienţii la fel: ireproşabil! Doar că noii critici culinari ai internetului - neprofesionişti, dar neiertători- sunt capabili să influenţeze într-un timp foarte scurt volume mari de potenţiali clienţi.

Adică o simplă recenzie însoţită de poze sau un filmuleţ de câteva minute înseamnă capital de imagine pe care îl poţi câştiga sau... care-ţi scapa printre degete. Aşa că cei care lucrează în restaurante încep să înveţe să îi identifice.

Manager: ''Stiu să-şi aranjeze cumva set-up-ul pentru poze, sunt mai preocupaţi de ce fac decât nişte clienţi obişnuiţi. Dacă ai ochiul format, îi prinzi!”

Manager: ''E bine să îi lăsăm să filmeze, să pozeze, să scrie mai departe.”

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult