Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ingeniozitate pe timp de criză. Fructe și legume la ușa clientului, cu plata la salariu

Your browser doesn't support HTML5 video.

După ce au avut pierderi serioase din cauza crizei sanitare, firmele românești caută soluții de salvare.

Ca să fie siguri că nu rămân cu marfa în depozit, producătorii de brânzeturi au schimbat produsele clasice cu unele cu termen mai mare de valabilitate.

Și nu mai vând către hoteluri și restaurante, ci mai mult în hypermaketuri. Alții duc fructe și legume la ușa oamenilor, care le plătesc... la salariu.

La această fermă de lapte din Ialomiță, patronii au pierdut din cauza crizei generate de COVID peste jumătate de milion de euro. Înainte vindeau produse lactate către restaurante și hoteluri din toată țara.

Acum au fost nevoiți să se reorienteze către hypermaketuri. Și nu oricum, ci cu o nouă strategie.

Citește și
gradinita
Când și în ce condiții se redeschid grădinițele. Ordinul publicat în Monitorul Oficial

Adrian Cocean, patron fermă de lapte: ”Am început să producem brânză cu termen de valabilitate mai lung. Această brânză are termen de valabilitate de 30 de zile, ne vă ajuta să procesăm tot laptele fermei și să încasăm banii ca să putem continua activitatea”.

Mai au un plan curajos.

Adrian Cocean, patron fermă de lapte: ”Este momentul oportun, pentru că atât Marea Britanie, cât și Germania au rămas în această perioadă fără produse pe raft”.

Și acești distribuitori de legume și fructe au găsit soluții să nu mai rămână cu marfă, de când nu mai au solicitări de la restaurante. Fac abonamente pentru acasă.

”Reporter: Lădița aceasta cât costă? Distribuitor: Pachetul de aici este de citrice, 64 de lei. Doar că clienta noastră și-a comandat niste lucruri extra. Și-a comandat rozmarin, banane... ”.

”Hai să ducem pachetele pentru doamna Lizbet, doamna din Băneasa! Are două pachete, unul de vitamină și unul de produse românești!”.

Gabi Stângă, patron firmă de distribuție legume-fructe: ”Clientul ne contactează ori prin e-mail, ori pe numărul nostru de comenzi de telefon, ne lasă datele, îi trimitem pe e-mail o convenție. Noi le oferim ingredientele pentru mâncarea de zi cu zi, ei ne plătesc fie dacă au în momentul respectiv, fie la salariu. Restaurantele sunt închise total înăuntru, baza era practic înăuntru, acum prin comenzile la oameni, la domiciliu, resuscităm un pic business-ul nostru”.

 

Microsere în mijlocul magazinelor

 

În Prahova, proprietarul unor sere în care cultivă peste 40 de plante aromatice este decis chiar să facă investiții prin programul IMM INVEST

Ștefan Ciuta, inginer horticol: ”Microplantele de brocoli, cu un conținut ridicat de calciu și vitamina C. Microrplantele de busuioc verde este materie primă pentru sosul pesto, folosit cel mai adesea în prepararea pastelor”.

Cristian Tudor, antreprenor în agricultură: ”Direcția banilor este în culturile clasice dar și în spațiile noi de producție de tip agricultură vertical. De exemplu, avem câteva magazine de tip retail modern, supermarketuri mari, aceste microsere amplasate fix în mijlocul raionului de legume-fructe”.

În ultimele luni, nu numai hotelierii și cei care au restaurante au fost afectați serios de restricții, ci și furnizorii lor - producătorii români care au învățat pe pielea lor că nu e bine să depinzi de un singur client.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult