Calea ferată pe care ”Săgeata albastră” circulă cu 35 km/ oră, închisă la 5 luni după inaugurare

×
Codul embed a fost copiat

Începutul anului vine cu un nou exemplu de incompetență a autorităţilor: la 5 luni de la inaugurarea făcută cu mare fast de fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, un tronson de 21 de kilometri de cale ferată din Bistriţa a fost închis.

"Săgeata Albastră" circula pe această porţiune cu doar 35 de kilometri la oră, pentru că terasamentul, în care s-au investit mai bine de un milion de lei, nu permite o viteză mai mare.

În luna august 2017, circulaţia feroviară pe transonul Ilva Mică - Rodna Veche s-a reluat după mai bine de 4 ani. Calea ferată fusese închisă din lipsă de călători. Însuşi ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, şi-a cumpărat un bilet de tren pentru inaugurarea rutei şi era mândru că a reuşit să consolideze, cu 1,2 milioane de lei, o cale ferată care datează din vremea Imperiului Austro-Ungar.

Răzvan Cuc, fostul ministru al Transporturilor: "Practic am refăcut şi am readus normalitatea. Toţi oamenii vor beneficia acum de această cursă."

În ciuda consolidării terasamentului, tronsonul nu permite locomotivei să circule cu o viteză mai mare de 35 de kilometri pe oră. Astfel că distanţă de numai 21 de kilometri era parcursă, halucinant, în 50 de minute. În plus, mersul trenului nu era corelat cu programul elevilor sau al angajaţilor din cele două comune. Nu este de mirare că localnicii optau pentru orice alt mijloc de transport.

Citește și
Tren
CFR a fost trimisă în judecată într-un dosar de vătămare corporală din culpă

La 5 luni de la marea inaugurare, gara din Rodna nu mai primeşte niciun tren, iar calea ferată în care care s-au investit 1,2 milioane de lei pentru consolidare zace nefolosită. Asta pentru ca Săgeata Albastră făcea o cursă care nu era rentabilă. Cheltuielile zilnice se ridicau la 15.000 de lei, în timp ce din încasări se obţineau cel mult 200 de lei zilnic.

Reporter: Cam câte bilete dădeaţi pentru Rodna?
Casieră: O medie de 10 pe zi.

Acum, în halta din Rodna mai sunt 3 muncitori care se ocupă de pază şi curăţenia gării pustii.

Acest tronson străbate una dintre cele mai frumoase zone ale judeţului, pe la poalele munţilor Rodnei. Autorităţile locale spun că singura şansă a acestei rute ar fi transformarea ei într-una turistică, finanţată de la bugetul local.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali, uimit de salariul pe care îl câștigă în Parlament: ”Ce îmi dați, mă, atâția bani?”
Gigi Becali, uimit de salariul pe care îl câștigă în Parlament: ”Ce îmi dați, mă, atâția bani?”
Citește și...
Reduceri pentru călătorii care merg spre munte cu ”trenurile zăpezii”
Reduceri pentru călătorii care merg spre munte cu ”trenurile zăpezii”

Se ieftinesc călătoriile pentru cei care vor lua ”trenurile zăpezii” înspre staţiunile montane din Valea Prahovei, Vatra Dornei şi Piatra Neamţ.

CFR a fost trimisă în judecată într-un dosar de vătămare corporală din culpă
CFR a fost trimisă în judecată într-un dosar de vătămare corporală din culpă

CFR a fost trimisă în judecată de procurori pentru vătămare corporală din culpă, după ce o femeie și-a pierdut un braț într-un accident petrecut în stația de tren Subcetate din județul Hunedoara.

Recomandări
România vrea să amâne închiderea centralelor pe cărbune. Ministrul Energiei: „O perioadă de timp, poate până în 2032”
România vrea să amâne închiderea centralelor pe cărbune. Ministrul Energiei: „O perioadă de timp, poate până în 2032”

Centralele pe cărbune ar putea avea viitor în România, deși legea actuală prevede clar închiderea lor completă în următorii ani.

Cine e Cristina Târteață, funcționara care l-a certat pe Ilie Bolojan: membru PSD, a avut funcții în instituții de stat
Cine e Cristina Târteață, funcționara care l-a certat pe Ilie Bolojan: membru PSD, a avut funcții în instituții de stat

S-a lăsat cu revoltă în Senatul României, după ce Ilie Bolojan, președintele Camerei Superioare a Parlamentului, a anunțat că vrea să desființeze în jur de 180 de posturi bugetate.

Problema ignorată de autorități: Aproximativ 75% din români vor fi obezi în 10 ani. Nu există tratamente decontate
Problema ignorată de autorități: Aproximativ 75% din români vor fi obezi în 10 ani. Nu există tratamente decontate

Obezitatea este recunoscută ca boală cronică în România, însă doar pe hârtie, pentru că statul nu a pus la punct şi programe speciale care să îi ajute pe pacienţi.