Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Calea ferată care leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, aproape gata. DN1 ar putea fi închis 5 nopţi

Your browser doesn't support HTML5 video.

Tronsonul de cale ferată care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord intră în linie dreaptă. Inițial, ar fi trebuit să fie gata pentru meciurile programate în România cu ocazia Campionatului European de fotbal, anulat de pandemie.

Acum oficialii susțin că lucrările se vor finaliza în septembrie. Pentru faza finală a construcției căii ferate mai trebuie închis Drumul Național 1 pentru cinci nopți consecutive.

Conform proiectului, linia de cale ferată va funcționa pe un singur fir, iar în apropierea aeroportului, în zona peronului, se va bifurca.

Tronsonul are aproape 3 km și ajunge până în parcarea de la sosiri a aeroportului.

Peronul e gata în proporție de 90%, urmează să se instaleze niște cadre metalice peste care vor fi montate copertine de policarbonat.

Constructorul va lăsa o zonă de aerisire, pentru a nu se crea un efect de seră.

Citește și
Gara de Nord
Ce a pățit un bărbat care a vrut să bea o cafea în Gara de Nord, de 1 mai

De pe peron, călătorii vor ajunge în aeroport prin două pasaje acoperite, construite prin parcarea actuală.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: ”Va fi gata în septembrie, august...”.

Pentru a fi gata, proiectul mai are nevoie de oprirea temporară a traficului pe DN1.

Partea următoare e cea mai complicată lucrare. Trebuie aduse grinzile ce urmează să fie montate peste DN1, iar asta înseamnă restricții de circulație. De pe 20 iulie, cinci nopți urmează să fie aduse grinzile.

Sistarea traficului pe DN1 îi va afecta pe cei care vor să ajungă la Ploiești, pe Valea Prahovei ori în localitățile situate după Otopeni, nu și pe cei care au drum la aeroport.

 

Drumul de la gară la aeroport va dura 20 de minute

 

Liviu Trenchea, șef de proiect: ”Pentru cei ce vor să ajungă la aeroport vor exista două sensuri dus și unul întors, cei ce vor să ajungă în Ploiești sau în alte părți trebuie să ocolească zona”.

Există mai multe rute alternative, fie pe Tunari-Dimieni Balotești, fie pe autostrada A3.

Trenul va mai avea o stație pe traseu până la aeroport, care e aproape gata, în zona patinoarului din nordul Capitalei, unde mai trebuie ridicată și o parcare de tip park & ride.

Construcția a început în septembrie 2019 și investiția se ridică la 80 de milioane de euro.

Când va fi gata, călătorii vor putea parcurge distanța dintre gară și aeroport în doar 20 de minute, promit autoritățile.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult