Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Avans zero pe Autostrada 0. Lucrările la centura Capitalei înaintează românește: pe șantiere bate vântul

Your browser doesn't support HTML5 video.

Situație parcă fără sfârșit pe unul dintre tronsoanele autostrăzii care înconjoară Capitala. Singurul lot rămas fără constructor mai are de așteptat. Licitația durează de 4 ani.

Însă contestațiile blochează tot de atunci începerea lucrărilor. Și nu este singura problemă cu care se confruntă noua centură a Capitalei, denumită A 0. Pe câteva segmente de drum, utilajele mai mult stau, în loc să lucreze.

Acest tronson de drum, dintre Autostrada A 1 Bucureşti - Piteşti şi DN 1, ar trebui să fie gata până în 2025. Cei 18 kilometri vor costa peste 800 de milioane de lei, însă pe aici momentan bate vântul. De 4 ani încearcă autoritățile de la Transporturi să semneze contractul pentru acest lot. Licitația, deschisă încă din 2019, a fost blocată de cinci ori.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: ”Lotul 1 de pe A0 Nord are o lungă istorie de câștigători desemnați de comisiile de evaluare, după care contestați. Ca atare, sperăm că de data asta va fi câștigătorul definitiv, dar având în vedere legislația nu putem să garantăm că acesta va fi câștigătorul definitiv”.

Este singurul lot din cele șapte care nu are constructor. Din cei 101 de kilometri pe care îi are Autostrada 0, aproximativ 70 sunt în curs de execuție. Dintre aceștia, 20 de kilometri au șanse mari să fie dați în folosință anul acesta, spun asociațiile din domeniu. Însă și pe loturile mai avansate sunt probleme.

Citește și
autostrada Ploiești-Brașov
Soluția găsită de autorități pentru a elibera traficul dinspre București spre Brașov. Va costa 642 de milioane de lei
Autostrada 0 costă 970 de milioane de euro, bani europeni 

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: ”Lotul 1 are termen oficial de deschidere în septembrie, dar va fi cu siguranță depășit, sunt deja în întârziere și este posibil să intrăm chiar în 2024 cu deschiderea. Antreprenorul nu este suficient de mobilizat pentru a termina anul acesta în acest moment, lotul 2 are termen acum în luna mai, dar va fi depășit cu siguranță”.

Probleme sunt și pe ultimul lot din sud. Conform datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ar trebui să fie gata în decembrie, lucru imposibil, recunosc și reprezentații companiei de drumuri. Inelul de sud ar putea fi gata în totalitate în toamna anului viitor.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: ”Li s-a pus în vedere ca până la sfârșitul lunii aprilie să aibă un progres fizic de aproximativ 45%, nu are acest progres fizic, se intră într-o altă logiă, logica penalizărilor și a rezilierii. Nu arată capacitatea de a recupera întârzierile”.

Autostrada 0 costă 970 de milioane de euro și banii vin din fonduri europene.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult