Trei legi pentru trei autostrăzi noi. De ce cred experţii că vor fi "îngropate" rapid

×
Codul embed a fost copiat

Peste 700 de kilometri de autostrăzi, în România, în următorii ani. Este scenariul senatorilor, care au adoptat trei legi, pentru trei autostrăzi, prin care obligă Guvernul să construiască noile drumuri.

Legea adoptată anul trecut pentru Autostrada Moldovei i-a făcut și pe alți parlamentari să viseze. Doar că specialiștii avertizează că proiectele votate miercuri, riscă să aibă aceeași soartă: să rămână pe hârtie. Că de aceea nu există nicio autostradă, la 30 de ani de la Revoluție.

Peste 5 ani, șoferii din România ar trebui să se bazeze pe trei noi autostrăzi în puncte cheie, după ce senatorii au votat trei legi separate pentru fiecare tronson.

Cea mai complexă dintre ele, Autostrada Nordului, ar trebui să lege Vama Petea de Suceava și să fie construită în maximum patru ani, conform proiectului.

În trei ani, ar trebui să avem și autostrada până la Brașov, construită de o companie înființată special pentru asta. Iar în următorii cinci, de la Brașov s-ar putea ajunge până la Bacău tot pe autostradă.

Citește și
ministrul transporturilor, razvan cuc, autostrada, stat paralel
Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

În total, peste 700 de kilometri ar trebui construiți, potrivit actelor normative. Numai că niciunul dintre ele nu are prevăzută și o sursă concretă de finanțare sau o estimare a costurilor.

Prin cele trei legi, parlamentul obligă din nou Guvernul să înceapă și să finalizeze proiecte de infrastructură, după modelul autostrăzii Moldovei. 

„În realitate nu s-a întâmplat absolut nimic. E posibil ca aceste demersuri legislative să aibă aceeași soartă, să nu se facă absolut nimic. Autostrada A8 e îngropată și cred că la fel se va întâmplă și cu celelalte”, a declarat Adrian Covăsnianu, vicepreședintele Asociației „Moldova vrea Autostradă”.

Toate partidele au votat proiectele de lege, deși unii recunosc că demersul este mai degrabă unul de imagine.

„Au valoare de declarație politică, în realitate n-au nevoie de ele. Ne apropiem de niște campanii, se vine cu proiecte care sunt niște populisme”, spune deputatul USR Ionuț Mosteanu. 

„Toată lumea este de acord cu ele și trec cu voturi multe chiar și de la PSD pentru că știu că fiind an electoral ar vota cumva împotriva propriilor voturi”, spune deputatul PNL Dan Vîlceanu. 

Cele trei acte normative vor ajunge în Camera Deputaților, care are ultimul cuvânt în acest caz.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Iohannis, despre
Iohannis, despre "autostrada" începută în ziua protestului #şîeu. "Ne facem că facem"

Şeful statului a calificat drept "butaforie" lucrările demarate de Ministerul Transporturilor pe 15 martie, chiar în ziua protestului prin care se cerea construcţia de autostrăzi.

Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”
Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”

„Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”, susține ministrul Transporturilor. În opinia sa, funcționarii care atribuie proiecte de infrastructură, înainte de judecarea contestațiilor, s-ar putea trezi cu dosare penale.

Omul de afaceri Ștefan Mandachi, replică la acuzații: ”Mă bufnește râsul când aud”
Omul de afaceri Ștefan Mandachi, replică la acuzații: ”Mă bufnește râsul când aud”

Omul de afaceri care a construit primul metru de autostradă din Moldova a răspuns acuzațiilor pe blogul personal.

Și Ford vrea autostrada promisă. Guvernul însă nu a terminat luptele cu liliecii
Și Ford vrea autostrada promisă. Guvernul însă nu a terminat luptele cu liliecii

Gigantul american Ford cere guvernului României să-şi respecte promisiunile.

Recomandări
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".  

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util
Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția. 

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă
România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.