Câte trenuri vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Programul acestora

Testarea trenului Gara de Nord - Aeroportul Otopeni
Inquam Photos / George Calin

72 de trenuri vor circula 24h/24h, începând din 12 decembrie, între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

Lucrările de dublare a liniei CF executate între Mogoșoaia - Balotești și de construcție a noii linii pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate.

Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).

Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 km) și construcție linie nouă pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute.

Citește și
Klaus Iohannis, tren
FOTO. Președintele și premierul României au testat trenul de la Gara de Nord la Otopeni
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, și cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfășurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule și primele garnituri pe ruta directă Gara de Nord - Aeroport, potrivit comunicatului transmis de CFR.

Care este valoarea contractului
 

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri, şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ Bucureşti” prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Cât au durat lucrările 
 

Linia este prima construcție feroviară din țara noastră de după Revoluție. 

Lucrările la tronsonul care leagă Gara de Nord de aeroport au durat aproape un an de zile.

Sunt aproape 20 de kilometri între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, însă doar trei au fost construiți de la zero plus un pasaj de aproape un kilometru, care trece peste DN1. Este prima lucrare de acest tip din ultimii 30 de ani, însă pe noua linie va circula un tren neelectrificat, adică un automotor cunoscut sub numele de Săgeata.

Trenul care va circula pe ruta Gara de Nord - aeroportul Otopeni e vechi de 15 ani, dar este cel mai nou din țara noastră. Avem patru stații de mers cu el și n-ar trebui să facem mai mult de 20 de minute.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va circula cu călători din 12 decembrie
Trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va circula cu călători din 12 decembrie

Conexiunea feroviară între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va fi finalizată în decembrie.

FOTO. Președintele și premierul României au testat trenul de la Gara de Nord la Otopeni
FOTO. Președintele și premierul României au testat trenul de la Gara de Nord la Otopeni

Preşedintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban au participat, luni, la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroport 'Henri Coandă'.

Bode: Credem că linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă din 12 decembrie
Bode: Credem că linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă din 12 decembrie

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, consideră că linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă din data de 12 decembrie.

Calea ferată Gara de Nord - Otopeni e aproape gata. Cât va dura drumul cu trenul
Calea ferată Gara de Nord - Otopeni e aproape gata. Cât va dura drumul cu trenul

Ziua în care vom putea merge cu trenul la Aeroportul Otopeni este din ce în ce mai aproape. Constructorii promit că vor finaliza lucrările într-o lună și jumătate.

Cum arată linia de cale ferată dintre aeroport şi Gara de Nord. Ministrul Transporturilor, despre stadiul lucrărilor
Cum arată linia de cale ferată dintre aeroport şi Gara de Nord. Ministrul Transporturilor, despre stadiul lucrărilor

Din luna august, Bucureştiul va avea o legătură feroviară directă, de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, promit autorităţile, care au mers să verifice lucrările.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.