Val de controale la bănci. Se verifică dacă și-au făcut publicitate corect și dacă au prezentat riscurile atașate creditelor
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început, la nivelul întregii țări, o amplă campanie de control detaliat a operatorilor economici din sistemul bancar, anunță instituția.
Campania este legată de credite și este împărțită în mai multe secțiuni. Mai întâi, vor fi verificate contractele de împrumut emise în perioada 2004-2010, până la intrarea în vigoare a Ordonaței de Urgență 50/2010, urmând ca, în etapele ulterioare, să fie verificate celelalte contracte de credit, până în prezent, precizează, într-un comunicat, ANPC.
Tematica actuală a controlului este, în principal, verificarea felului în care băncile și-au făcut reclamă la creditele acordate și ulterior, aproape de momentul semnării, dacă și cum au informat băncile potențialii clienți de riscurile atașate acelor credite, riscuri care, adunate, pot duce la creșteri consistente a ratelor, se precizează în comunicat.
Instituția dă ca exemplu fosta decizie, din instanță, împotriva Raiffeisen Bank SA, bancă de top în România, în urma căreia banca a restituit celor aproximativ 10.800 de clienți suma totală de 25 de milioane de euro (aproape 2.400 de euro per client).