Descoperire surprinzătoare în nava cu oi scufundată. De ce era mai grea decât în acte

×
Codul embed a fost copiat

În Portul Midia a început, sâmbătă, operaţiunea de aducere la mal a epavei cu mii de cadavre de oi, scufundată parţial la sfârşit de noiembrie.

Acţiunea a început însă cu stângul pentru că nava s-a dovedit mai grea decât au estimat reprezentanţii firmei respective. Mai exact, ambarcaţiunea are nişte punţi suplimentare, care nu apar în documentele oficiale. La un moment dat, cablurile de tracţiune au cedat.

Sâmbătă dimineaţă, specialiştii ar fi trebuit să îndrepte nava "Queen Hind", astfel încât să plutească din nou şi să o poată aduce la mal. Au folosit o barjă şi o macara gigant de 1.800 de tone. Doar că operaţiunea nu a decurs conform planului, pentru că ambarcaţiunea este mai grea decât au crezut iniţial.

Operaţiunea de punere pe linia de plutire a navei a fost sistată, asta după ce în această dimineaţă nava a fost ridicată la un unghi aproximativ de 45 de grade, însă cablurile cu care se efectua manevra au început rând pe rând să cedeze.

Nava are câteva punţi care nu apar în documentele intitiale şi pe care erau animale. Echipa de intervenţie le-a luat în calcul şi pe acestea, dar tot nu a putut fi estimată corect greutatea totală.

Citește și
Suma colosală plătită de statul român pentru scoaterea oilor moarte din portul Midia
Ce se întâmplă cu "nava morţii" din Portul Midia. Ar ascunde peste 600 de tone de cadavre
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

"Noi am mers pe documentele oficiale ale navei cu încărcătura cu documentele primite de la autorităţile portuare şi de la căpitănie. În timpul acestei operaţiuni scafandrii au intrat în navă, am găsit punţi suplimentare. Aceste punţi suplimentare, au şi încărcătura de animale. Trebuie să reconsiderăm practic configuraţia cablurilor şi a punctelor de întărire ale navei", spune directorul firmei de ranfluare

Alin Vintilă, reprezentant firma de ranfluare : "Din comunicaţia celor de la navă se înregistra o tensiune de 1350 de tone forţa. E posibil să fie nevoie ca macaraua să meargă şi la cheu pentru schimbarea sistemului de ridicare. "

După ce ambarcaţiunea va fi îndreptată, echipele de intervenţie vor scoate apa din interior şi o vor pune în nişte recipiente speciale. Firma însărcinată să aducă la mal ambarcaţiunea se va ocupa şi de incinerarea miilor de oi de pe navă. Întreaga operaţiune de repunere pe linia de plutire şi ecologizare a zonei costa statul roman 19 milioane de lei.

Dar cum procedura s-a dovedit mai complexă, ar putea implica şi cheltuieli mai mari. Banii vor fi recuperaţi de la armator sau de la firma de asigurări.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Încep manevrele de readucere în poziția de plutire a navei din portul Midia. Câți bani a dat statul român
Încep manevrele de readucere în poziția de plutire a navei din portul Midia. Câți bani a dat statul român

La aproape trei luni de la tragedia din portul Midia, în urma căreia au murit 14.000 de oi, încep manevrele prin care nava eșuată va fi adusă în poziția de plutire.

Ce se întâmplă cu
Ce se întâmplă cu "nava morţii" din Portul Midia. Ar ascunde peste 600 de tone de cadavre

A trecut aproape o lună de când nava încărcată cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat în Portul Midia, iar autorităţile tot nu au găsit o firmă care să elibereze zona.

Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii
Nava eșuată din Portul Midia a intrat în custodia autorităților. Costurile operațiunii

Nava care a eșuat în Portul Midia cu peste 14.000 de oi la bord a intrat în custodia autorităților române. Evacuarea animalelor moarte care au transformat zona într-un focar de infecție intră acum în sarcina Administrației Porturilor.

Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile

După şapte zile de la accidentul naval din Portul Midia, autorităţile au sistat operaţiunile de salvare.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.