Nu e glumă: Budapesta vrea să devină o putere maritimă. Unde își deschide Ungaria propriul său port la mare GALERIE FOTO

port adria
adriaport.com

Ungaria vrea să devină o putere maritimă, iar primul pas este să își facă propriul său port- la Trieste, în Italia. Budapesta a concesionat în 2021 zeci de hectare în orașul de la Marea Adriatică, unde construiește un port care va fi gata în 2026.

 

Ungaria va avea din 2026 deschidere la mare, o situație de neimaginat până de curând, din moment ce vorbim totuși despre țara stepei panonice din centrul continentului european.

Ungurii au reușit însă cumva să schimbe tot ce am învățat de-a lungul timpului la școală și se află acum la câțiva pași de a-și deschide propriul port maritim. Ungaria va avea port la Marea Adriatică, în Trieste, unde a concesionat în ianuarie 2021, pentru 60 de ani, un teren de 32 de hectare, cu o ieșire la mare de 320 de metri, de la statul italian, scrie Replica de Constanța.

Anterior, aici funcționa rafinăria Aquila, închisă în anii 80, iar în prezent Ungaria și Italia lucrează împreună pentru edificarea noului port, care va fi administrat de guvernul maghiar.

Portul care urmează să fie pus în funcțiune în 2026 este administrat de Adria Port Inc, companie deținută în proporție de 100% de către Ministerul Afacerilor Externe și al Comerțului de la Budapesta.

Citește și
vas de croazieră
Cel mai mare vas de croazieră din lume a ajuns într-un port din Florida. Va porni în călătoria inaugurală
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Valoarea totală a proiectului se ridică la 200 de milioane de euro, din care 45 de milioane au fost plătite de Italia, printr-un program național de recuperare și reziliență. Compania Adria Port Inc are însă un buget uriaș pentru dezvoltarea portului maghiar din Italia: nu mai puțin de 11,2 miliarde de euro i s-au alocat în 2019, de către guvernul ungurar.

Portul Ungariei prognozează un trafic de 2 milioane de tone pe an. Portul Constanța a avut anul trecut 92,5 milioane de tone

În octombrie 2023 a fost finalizată licitația pentru realizarea unor cheiuri, dragarea căii navigabile și realizarea unei legături la rețeaua principală de drumuri.

În februarie 2024, colosul feroviar german Metrans, care are încheiat un parteneriat cu Ungaria, a anunțat preluarea operatorului croat Adria Rail, obținând astfel controlul asupra transporturilor dinspre Ungaria spre portul de la Marea Adriatică.

Portul Ungariei din Italia are planificat un trafic de aproximativ 2 milioane de tone pe an sau 78.000 de containere.

În comparație, Portul Constanța a înregistrat anul trecut un trafic total de 92,5 milioane de tone, cel mai mare din istoria sa.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
China construieşte un mega port pe coasta Pacificului, în Peru, pentru a dezvolta puternic comerţul cu America de Sud
China construieşte un mega port pe coasta Pacificului, în Peru, pentru a dezvolta puternic comerţul cu America de Sud

China construieşte un mega port pe coasta Pacificului, în Peru, pentru a dezvolta puternic comerţul cu America de Sud, acesta urmând să fie inaugurat la sfârşitul acestui an.

 

 

Cel mai mare vas de croazieră din lume a ajuns într-un port din Florida. Va porni în călătoria inaugurală
Cel mai mare vas de croazieră din lume a ajuns într-un port din Florida. Va porni în călătoria inaugurală

Cel mai mare vas de croazieră din lume a ajuns într-un port din Florida, de unde va porni în călătoria inaugurală.

Bucureștiul a trecut de un milion de locuințe. Noul plan urbanistic prevede construirea unui port și a unui nou aeroport
Bucureștiul a trecut de un milion de locuințe. Noul plan urbanistic prevede construirea unui port și a unui nou aeroport

Bucureştiul a ajuns anul trecut la peste 1 milion de locuinţe finalizate, în ultimii 3 ani înregistrându-se cel mai mare boom de astfel de construcţii în Capitală, a transmis viceprimarul Horia Tomescu.  

„Port la marea nepăsare”. Portul Constanța, o infrastructură critică, devastată de nepăsarea autorităților din România
„Port la marea nepăsare”. Portul Constanța, o infrastructură critică, devastată de nepăsarea autorităților din România

„Port la marea nepăsare”, partea a III-a. Tot în port, CFR Marfă deține propriul terminal feroviar cu căi ferate, propria dană, spații mari de depozitare și cu ieșire la apă adâncă, unde pot acosta vapoare de mare tonaj. Un sistem integrat tren-vapor.

Unde a dus nepăsarea statului în Portul Constanța. Navele așteaptă cu zilele un loc liber, TIR-urile stau la cozi kilometrice
Unde a dus nepăsarea statului în Portul Constanța. Navele așteaptă cu zilele un loc liber, TIR-urile stau la cozi kilometrice

Port la mare nepăsare. Partea 1. Mergem în Portul Constanța. Compania de stat a devenit un obiectiv strategic la nivel mondial după ce a început invazia Ucrainei.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.