India construiește o autostradă imensă, de peste 1.300 de kilometri, cu 13 miliarde de dolari. Prima parte a inaugurat-o deja

India, New Delhi, Mumbai, autostrada
Getty

India a inaugurat prima etapă din proiectul unei autostrăzi-gigant, care va lega orașele Delhi de Mumbai, în încercarea de a ajunge din urmă rivalul său geopolitic, China, în domeniul infrastructurii.  

Potrivit The Guardian, proiectul în valoare de 13 miliarde de dolari (10,8 miliarde de lire sterline) va reduce la jumătate, adică 12 ore, timpul de călătorie dintre cele mai mari două orașe ale Indiei.

India este economia cu cea mai rapidă creștere din lume și va fi recunoscută în curând ca fiind cea mai populată țară. Cu toate acestea, infrastructura sa este cu zeci de ani în urma celei a vecinului său nordic, China.

Un panou amplasat pe una dintre noile autostrăzi cu patru benzi proclama: "Bine ați venit pe autostrada Delhi-Vadodara-Mumbai" - o rută care se întinde pe o distanță de 1386 de kilometri.

Citește și
gautam adani
Cum s-a prăbușit în 3 zile imperiul celui mai bogat om din Asia. Are o avere mai mare decât Bill Gates sau Warren Buffet
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Premierul Narendra Modi a inaugurat recent prima etapă a acestui proiect, de 246 km, care leagă capitala de orașul turistic Jaipur din Rajasthan. El a declarat că acesta este un "semn al dezvoltării Indiei", adăugând că "astfel de investiții în căi ferate, autostrăzi, linii de metrou și aeroporturi reprezintă o cheie pentru a impulsiona rata de creștere a țării, pentru a atrage mai multe investiții și pentru a crea noi locuri de muncă".

A treia economie ca mărime din Asia a făcut un efort reînnoit pentru a se decupla de lanțurile de aprovizionare ale unei Chine tot mai hotărâte de a-și consolida capacitatea economică, după ciocnirea militară mortală de la frontiera lor, în Ladakh, în 2020.

Un New Delhi precaut a accelerat multe proiecte cheie, iar luna aceasta guvernul Modi a anunțat o creștere fără precedent de 33% a cheltuielilor de infrastructură. Se așteaptă ca Modi să inaugureze cel puțin o duzină de proiecte majore de căi ferate, autostrăzi, drumuri expres și proiecte portuare în următoarele câteva luni

India are una dintre cele mai mari rețele feroviare din lume, cu 1,3 milioane de angajați, dar este foarte învechită și are nevoie de investiții uriașe în calea ferată și în materialul rulant, autoritățile încercând să apeleze la capital privat pentru a face acest lucru.

La rândul său, Beijingul a investit sute de miliarde de dolari în infrastructură, de-a lungul mai multor ani, iar China se mândrește acum cu un sistem extins de autostrăzi, aeroporturi strălucitoare și, de departe, cu cea mai mare rețea feroviară de mare viteză din lume.

Prima linie feroviară de mare viteză din India, un proiect de 13 miliarde de dolari finanțat de Japonia, care leagă Mumbai și Ahmedabad, este încă în construcție și a fost afectată de achiziționarea de terenuri și de alte blocaje birocratice.

Harsh V Pant, profesor la King's College din Londra, a declarat că, în condițiile în care China "își pierde din strălucire", factorii de decizie indieni "consideră că se află într-un punct favorabil din punct de vedere geopolitic și geoeconomic care trebuie valorificat prin investiții mai mari în infrastructură pentru a deveni o economie și mai profitabilă și mai atractivă".

El a adăugat: "Creșterea economică a Chinei și dezvoltarea infrastructurii a început cu câteva decenii înaintea [Indiei], așa că mai sunt încă multe de făcut pentru a se alinia la nivelul Chinei".

 

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Propoziția care a costat imperiul financiar al magnatului indian Gautam Adani peste 100 de miliarde de dolari
Propoziția care a costat imperiul financiar al magnatului indian Gautam Adani peste 100 de miliarde de dolari

Pierderile la bursă ale conglomeratului Adani din India, declanşate de un raport critic al unei firme americane de short selling, s-au adâncit, depăşind joi 100 de miliarde de dolari, transmite CNBC, citat de News.ro.

Cum s-a prăbușit în 3 zile imperiul celui mai bogat om din Asia. Are o avere mai mare decât Bill Gates sau Warren Buffet
Cum s-a prăbușit în 3 zile imperiul celui mai bogat om din Asia. Are o avere mai mare decât Bill Gates sau Warren Buffet

Uriașul imperiu al miliardarului indian Gautam Adani, cel mai bogat om din Asia, s-a prăbușit în doar trei zile, după ce raportul unei firme de cercetare l-a acuzat de fraudă. Averea lui Adani este mai mare decât cea a lui Bill Gates sau Warren Buffet.

 

Fostul şef al diplomaţiei americane: SUA au evitat un război nuclear între India şi Pakistan
Fostul şef al diplomaţiei americane: SUA au evitat un război nuclear între India şi Pakistan

Fostul şef al diplomaţiei americane sub Donald Trump, Mike Pompeo, afirmă într-o carte publicată marţi că India şi Pakistanul au fost în pragul unei confruntări nucleare în 2019 şi că Statele Unite au evitat atunci escaladarea, notează AFP.

Recomandări
Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică
Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică

Necesare într-o economie puternică, investițiile din România au crescut în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.  

PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză
PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză

Deși guvernează împreună, PSD și PNL se pregătesc să meargă pe drumuri separate, la următoarele alegeri.

Ce se întâmplă în sectoarele 1 și 2, după ce actualii primari au acuzat fraudarea alegerilor. Ar fi dispărut 1.000 de voturi
Ce se întâmplă în sectoarele 1 și 2, după ce actualii primari au acuzat fraudarea alegerilor. Ar fi dispărut 1.000 de voturi

Sunt tensiuni mari în sectoarele 1 și 2 ale ale Capitalei, unde actualii primari, acuza fraudarea votului de duminică. Clotilde Armand, spune că au fost ilegalităţi în mai multe secţii, şi că ar fi dispărut 1.000 de voturi.