Inspectorul Pro. Cum să nu vă irosiți banii pe vacanțe alese greșit

×
Codul embed a fost copiat

Turismul românesc nu reușește, încă, să atingă standarde înalte. Deși cer destui bani, unii dintre cei care închiriază camere la mare sau la munte își primesc oaspeții în condiții care lasă de dorit.  

Astfel, cei din urmă au ajuns să-și caute dreptatea la poliție și în instanță, mai ales că platformele de rezervare nu își asumă nicio responsabilitate.

Cum să nu vă irosiți banii pe vacanțe alese greșit

„Inspectorul Pro” a stat de vorbă cu diverse familii care au trecut prin experiențe nedorite și vă învață ce trebuie să faceți ca să nu vă irosiți banii pe vacanțe alese greșit.

În Năvodari, o zonă unde mii de apartamente se închiriază în regim hotelier, o familie din București a rezervat pe platforma booking.com un apartament cu două camere. Turiștii au plătit 2.700 de lei pentru șase nopți de cazare. Ce au primit însă, i-a pus pe fugă.

Turist: La bucătărie totul era foarte lipicios, adică nu aveai cum să pui farfurie să mănânci acolo".

Citește și
terasa litoral
Inspectorul PRO a descoperit minori exploatați pentru munca la negru de patronul unei terase de pe litoral
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Turiștii au decis să plece și au cerut cerut rambursarea banilor. Proprietarul recunoaște că era mizerie, dar aruncă vina pe firma de curățenie. Deși le dă dreptate oamenilor, a refuzat să le returneze banii.

Familia a făcut nenumărate sesizări la booking.com.

Turist: „E o experiență foarte tristă cu această platformă care pare o platformă serioasă, dar când ajungi într-o problemă de genul ăsta nu ai pic de susținere. Adică ei efectiv aruncă toată vina pe partenerii apartamentelor și spun `luați legătura și rezolvați cu proprietarii`".

Nemulțumit de felul în care booking.com i-a gestionat rezervarea, este și un  turist care a închiriat, pentru două nopți, un apartament în Piața Rosetti din Capitală. Când a ajuns la adresă, reprezentantul proprietății i-a comunicat că sunt probleme în locuință și l-a redirecționat către un alt imobil, din apropierea Gării de Nord.

Turist: „În momentul în care am ajuns după miezul nopții la acel apartament să ne cazăm am descoperit un haos total. Gândaci și alte vietăți prin cameră, mizerie".

A reușit să ia legătură cu cel care se ocupă de rezervare abia a doua zi. Și-a cerut banii înapoi, însă nu a primit niciun leu. Turistul este nemulțumit că, deși rezervarea s-a făcut prin booking.com, platforma nu s-a implicat în soluționarea reclamației.

Deocamdată, nici de la autorități nu a primit niciun răspuns.

Am mers să vedem cum arată și apartamentul inițial, cel din Piața Rosetti. Blocul este insalubru, deși se află la doi pași de centrul Capitalei.

Din recenziile turiștilor, apartamentul are pe booking.com nota 5,8 dintr-un maximum de 10, iar postările descriu dezastrul de acolo și dezvăluie practica proprietarului de a-și redirecționa clienții către unități de cazare deplorabile.

Turiști amenințați și jigniți

Probleme și în stațiunile de la munte cu rezervări făcute tot prin intermediul booking.com. La Bușteni, câțiva tineri au plătit 1.500 de lei pentru trei nopți de cazare într-o casă de oaspeți și încă 1.400 de lei garanție pentru eventualele daune. 

Când au ajuns în camere au constatat că nu aveau apă caldă, prosoape, hârtie igienică. Turiștii susțin că în loc să rezolve situația, proprietara s-a luat de ei cu amenințări și jigniri.

La plecare, tinerii și-au cerut garanția înapoi, dar și factură și bon fiscal.

Ștefan Galben, turist:A izbucnit să mă înjure, să mă amenințe că mă scoate din cazare, că va chema pe nu știu cine, că o să ne luăm și bătaie".

Proprietara nu a vrut să ofere un punct de vedere înregistrat. A transmis doar că ceea ce este pe booking.com corespunde cu realitatea. Doar că, între timp, cazarea a dispărut de pe platforma de rezervări.

Și în Predeal un turist a plătit aproape 2.200 de lei pentru şapte nopţi la un apartament situat, conform rezervării, la parter. Condițiile din apartament erau deplorabile: igrasie, frig, chiuvetă înfundată, iar televizorul spart.

Oamenii au cerut restituirea banilor, dar degeaba. Nu au primit nimic. Proprietarul nu a răspuns solicitării noastre de a ne oferi un punct de vedere. Atât turiștii din Predeal, cât și cei din Bușteni au sesizat platforma de rezervări despre nereguli, dar fară niciun rezultat.

Situația s-a schimbat însă în momentul în care am cerut celor de la booking.com să ne ofere un punct de vedere referitor la problemele semnalate de turiști. Ne-au comunicat că au decis să ramburseze integral sumele plătite de aceștia și că sunt dispuși să acopere și eventualele costuri suplimentare. Însă, ar fi trebuit că aceste măsuri să fi fost luate la sesizarea turiștilor, nu a Inspectorului Pro.

Cei de la booking.com ne-au mai declarat că iau în serios orice reclamație și că monitorizează îndeaproape informațiile și fotografiile pe care le primesc de la proprietățile listate.

Așadar, rămâneți vigilenți atunci când faceți o rezervare. Verificați cu atenție recenziile și adresați-vă autorităților dacă nu primiți ceea ce ați plătit.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Unul dintre marii curieri, aproape de faliment. Clienții nu își primesc banii după ce au dispărut sume uriașe din firmă
Unul dintre marii curieri, aproape de faliment. Clienții nu își primesc banii după ce au dispărut sume uriașe din firmă

Probleme pe piața de coletărie! Unul dintre marii curieri întârzie plățile, reclamă clienții. Inspectorul Pro a aflat că firma înregistra acum un an pierderi de aproape două milioane de lei. Trei creditori cer falimentul companiei.

Inspectorul PRO a descoperit minori exploatați pentru munca la negru de patronul unei terase de pe litoral
Inspectorul PRO a descoperit minori exploatați pentru munca la negru de patronul unei terase de pe litoral

În goana după profit, pe litoral încă sunt angajatori care încurajează munca la negru. Mai mulți tineri, unii minori, au fost exploatați de patronul unei terase și au muncit pentru el fără acte, sau cu un contract pentru două ore.

”Lux” în Herăstrău. Oamenii au plătit avansuri de 100.000 € pentru apartamente, dar blocurile nu au ieșire la stradă
”Lux” în Herăstrău. Oamenii au plătit avansuri de 100.000 € pentru apartamente, dar blocurile nu au ieșire la stradă

În zona Herăstrău, din Capitală, una dintre cele mai scumpe piețe rezidențiale din țară, fiecare a construit după capul lui bloc după bloc, printre străzi înguste, sacrificând tot spațiul verde.  

România, singura țară din UE care și-a pierdut perdelele forestiere. Motivul pentru care fermierii nu pot rezolva problema
România, singura țară din UE care și-a pierdut perdelele forestiere. Motivul pentru care fermierii nu pot rezolva problema

România ar putea produce cu 30% mai multe grâne dacă ar planta pe ogoare perdele forestiere, iar agricultorii ar primi subvenții de sute de euro pe hectar pentru pădurea din câmp.  

Institutul de Cercetări în Construcții este în pragul falimentului din cauza unui management defectuos. Datoriile sunt uriașe
Institutul de Cercetări în Construcții este în pragul falimentului din cauza unui management defectuos. Datoriile sunt uriașe

„INCERC”, Institutul de Cercetări în Construcții, este în pragul falimentului. Inspectorul Pro a obținut un raport care arată că „INCERC” datorează patru milioane de euro, din cauza unui management defectuos.  

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.