Podul de jumătate de miliard de euro de la Brăila are fisuri la structura de rezistență, la câteva luni de la inaugurare

×
Codul embed a fost copiat

Faimosul pod de la Brăila, inaugurat în vară chiar în prezența premierului Ciolacu și a ministrului Transporturilor, are din nou probleme. Podul care a costat peste jumătate de miliard de euro are fisuri la structura de rezistență.  

Reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri spun că nu vor recepționa lucrarea până când crăpăturile nu vor fi reparate.

Blocurile de ancoraj de pe cele două maluri, acolo unde au apărut fisurile, sunt punctele în care firele care susțin podul sunt prinse de sol, esențiale în structura de rezistență a întregii construcții.

Fiecare bloc are adâncimea de 35 de metri și a fost umplut cu 40.000 de metri cubi de beton, ceea ce înseamnă că poate susține o greutate de 100.000 de tone.

Compania Webuild Spa din Italia, fosta Astaldi, și compania japoneză IHI, cea care a făcut proiectul, trebuie să răspundă pentru reparații. Antreprenorii dau asigurări că problemele nu vor afecta nici traficul, nici siguranța structurii.

Citește și
Podul de la Brăila, „Golden Gate de România”, a intrat în reparații, la două luni de la inaugurare. Cine plătește
„Golden Gate-ul României” a intrat în reparații, la două luni de la inaugurare. De ce au apărut deja probleme
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Alessandro Minitti, reprezentant al antreprenorului: "Din cauza efortului de întindere, practic poate să apară niște microfisuri. Din punct de vedere tehnic, asta nu e un risc pentru structură".

În premieră, o echipă a Știrilor PRO TV a filmat în interiorul camerelor tehnice unde fisurile sunt umplute cu o rășină specială.

Reporter: Ce este asta, o rășină?
Angajat: Da. Care cristalizează, de fapt, și închide gaura".

Antreprenorul recunoaște că încă de la primele săpături au apărut probleme cu infiltrațiile de apă și, pentru a fi construite blocurile de ancoraj, au lucrat continuu 26 de pompe de mare capacitate care au evacuat apa în Dunăre. În 2020 au fost observate primele microfisuri în pereții camerelor.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: "În primul rând trebuie să înțelegem că blocurile de ancoraj sunt, ambele, lângă Dunăre. Toată zona asta e îmbibată cu apă".

Fiecare bloc de ancoraj este prevăzut cu un sistem de dezumidificare, umiditatea aerului este ținută la 40 la sută, ceea ce împiedică orice fenomen de coroziune.

Pe de altă parte, cei de la CNAIR spun că nu vor recepționa lucrarea până la rezolvarea problemelor. Conform contractului, microfisurile vor fi monitorizate de constructor încă 6 luni de la darea în folosință a podului.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt Ministerul Transporturilor: "La un obiectiv de această categorie și de această talie, și la un constructor care se pretinde profesionist, nu ar trebui să apară astfel de greșeli de începător. Asta este problema. Și normal că, până nu vor remedia situația și nu vor face lucrurile așa cum scrie în contract – pentru că în contract nu prevede scurgeri sau infiltrații în camerele blocurilor de ancoraj, noi nu le vom face recepția".

Podul are o garanție de 10 ani. În august au fost găsite peste 400 de şuruburi slăbite şi zone cu asfalt denivelat.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
„Imnul” „Golden Gate-ului” de România, dedicat de Azur unui politician. „Am simțit eu nevoia, nu cred că va fi un hit”
„Imnul” „Golden Gate-ului” de România, dedicat de Azur unui politician. „Am simțit eu nevoia, nu cred că va fi un hit”

Podul de peste Dunăre de la Brăila, considerat cel mai lung pod suspendat de la noi din țară, are de câteva zile o melodie. A compus-o un artist local, devenit celebru cu formația Azur.  

„Golden Gate-ul României” a intrat în reparații, la două luni de la inaugurare. De ce au apărut deja probleme
„Golden Gate-ul României” a intrat în reparații, la două luni de la inaugurare. De ce au apărut deja probleme

La numai două luni de la inaugurare, podul de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, a intrat în reparații. Pe sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila, asfaltul a fost ras pe o bandă și s-a turnat altul, proaspăt.

„Nu s-a strâns tot, că s-a dat cu viteză”. Au început să iasă șuruburile de pe „Golden Gate”-ul de România
„Nu s-a strâns tot, că s-a dat cu viteză”. Au început să iasă șuruburile de pe „Golden Gate”-ul de România

La nici două luni de când a fost inaugurat cu fast, Golden Gate-ul de România, așa cum e cunoscut podul de peste Dunăre de la Brăila, a început să se deșurubeze.

Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi iluminat. Ce propuneri are Ministerul Transporturilor
Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi iluminat. Ce propuneri are Ministerul Transporturilor

Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat recent, ar putea fi iluminat în culorile tricolorului. Ministerul Transporturilor are trei propuneri pentru cel de-al treilea pod suspendat ca mărime din Europa.

„Golden Gate-ul” de peste Dunăre a devenit atracție națională. Se organizează excursii pe podul suspendat de la Brăila
„Golden Gate-ul” de peste Dunăre a devenit atracție națională. Se organizează excursii pe podul suspendat de la Brăila

Podul suspendat de la Brăila este noua atractie națională. Mulți organizează excursii doar ca sa treacă pe deasupra fluviului pe „Golden Gate-ul” românesc.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.