Magazinele second-hand, în topul preferințelor românilor cu venituri medii

×
Codul embed a fost copiat

Mulţi români preferă hainele "de firmă", chiar dacă nu și le permit la prețul întreg, "de nou", așa că apelează la varianta second-hand.

Iar cum cererea aproape că s-a dublat în ultimii ani, produsele nu se mai vând exclusiv online, ci şi în magazine fizice. Hainele au certificate de autenticitate sau coduri pe etichetă ce pot fi căutate în baza de date a producătorului.

Într-un magazin din Cluj-Napoca, clienţii pot alege din branduri de lux ca Dolce & Gabbana, Escada, Versace, Burberry, dar și altele. Noile produse de la aceste firme ajung la mii de euro, dar aici sunt chiar și de 10 ori mai ieftine. Majoritatea clienților sunt tineri cu venituri medii sau peste.

Cumpărătoare: Aleg să cumpăr de la second hand deoarece găsesc haine de brand la un preţ extrem de mic din colecţii trecute.

Răzvan Buzilă, administrator magazin: În general articolele de firmă sunt cele mai dorite şi se vând cam primele ori apar direct pe site şi sunt cumpărate direct de pe site ori vin şi probează în magazin produsele.

Citește și
Second Hand
Românii se îndreaptă din ce în ce mai mult spre magazinele second-hand. „Au o varietate foarte mare”
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Zilnic, 5000 de firme îşi expun oferta, iar sute de colete pleacă spre cei care le-au comandat. Sunt haine de la marile case de modă care au fost purtate de câteva ori și arată impecabil.

De asemenea, administratorii magazinelor și platformelor online sunt foarte stricți când vine vorba despre autenticitatea produsului.

Dana Chirilă, administrator platformă:Brandurile mari în momentul în care cumperi de acolo pe lângă chitanța îți dau și un card de autenticitate, arată ca o carte de vizită, care îi atestă autenticitatea.”

Pentru 2021, piața de lux second hand, care include lucruri precum genți, îmbrăcăminte, bijuterii și ceasuri, este estimată la 33 de miliarde de euro, potrivit calculelor companiei de consultanță Bain & Company. O creștere de 65% față de 2017.

Lucian Fanea, economist: Au început să-şi deschidă site-uri proprii ceea ce până în urmă cu 3-4 ani de zile nu se întâmpla.

Persoanele care optează pentru magazinele second hand nu au neapărat probleme financiare, ci pur și simplu vor să economisească bani, spun specialiștii.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Pățania unei femei care a cumpărat un BMW X5 second hand, cu 27.000 €. Problemele au început a doua zi
Pățania unei femei care a cumpărat un BMW X5 second hand, cu 27.000 €. Problemele au început a doua zi

Suntem groapa de gunoi a Uniunii Europene şi când vine vorba de autoturisme rulate. În România ajung anual, zeci de maşini la mâna a doua, care au trecut prin reparaţii succesive.

Românii se îndreaptă din ce în ce mai mult spre magazinele second-hand. „Au o varietate foarte mare”
Românii se îndreaptă din ce în ce mai mult spre magazinele second-hand. „Au o varietate foarte mare”

Hainele la mâna a doua au devenit o opțiune tot mai serioasă pentru românii care vor să economisească. Acest sector a crescut mai ales în timpul crizei sanitare, când oamenii au simțit nevoia să fie ceva mai cumpătați, arată un raport european.

Magazinele second hand, principala cauză de poluare a Jiului. Cum este posibil
Magazinele second hand, principala cauză de poluare a Jiului. Cum este posibil

Topirea zăpezilor a adus munți de gunoaie pe râul Jiu. Altele decât cele depozitate deja pe maluri, purtate de viitura de acum un an.

(P) S-a lansat platforma cautimasina.ro! Ai toate mașinile noi și second hand într-o singură căutare
(P) S-a lansat platforma cautimasina.ro! Ai toate mașinile noi și second hand într-o singură căutare

Nu mai este un secret că trăim într-o eră cu adevărat digitală și tot mai mulți dintre noi ne-am schimbat atât comportamentul de achiziție, cât și modul în care ne informăm despre bunuri și servicii înainte de cumpărarea efectivă a acestora.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.