Descoperirea facuta pe Marte. Dupa 10 ani, agentia spatiala britanica nu mai spera sa il mai gaseasca

Beagle 2, Marte

Agentia spatiala britanica a anuntat, vineri, ca a descoperit pe suprafata lui Marte locul in care a coborat modulul martian al sondei Beagle 2, declarat definitiv pierdut in urma cu peste 10 ani.

Agentia spatiala britanica a anuntat, vineri, ca a descoperit pe suprafata lui Marte locul in care a coborat modulul martian al sondei Beagle 2, declarat definitiv pierdut in urma cu peste 10 ani, la putin timp dupa ce vehiculul s-a plasat pe planeta rosie, informeaza AFP.

"Modulul martian al sondei Beagle 2, pe care il credeam pierdut din 2003, a fost descoperit, cu antenele partial deschise, pe suprafata planetei, punand astfel capat misterului" care inconjura istoria acestui vehicul spatial de peste un deceniu, a explicat agentia britanica intr-un comunicat de presa.

Citeste si: Descoperire importanta pe Marte: ce au gasit cercetatorii ingropat pe Planeta Rosie

Acel modul, de fabricatie britanica, trebuia sa se aseze pe planeta Marte pe 25 decembrie 2003, dupa o calatorie de sase luni in spatiu, in cadrul misiunii europene Mars Express, insa a disparut complet de pe radarele oamenilor de stiinta. Modulul a fost declarat definitiv pierdut pe 6 februarie 2004.

curiosity
Decoperirea facuta de Curiosity pe Marte. "E dovada clara a faptului ca planeta a avut un mediu propice vietii microbiene"
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

Sonda europeana Mars Express, prima misiune martiana a Agentiei Spatiale Europene (ESA), a fost lansata pe 2 iunie 2003 de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, cu ajutorul unei rachete Soyuz-Fregat.

Directorul general al ESA, Jean-Jacques Dordain, considera ca "ceea ce a fost perceput ca un esec in urma cu 11 ani s-a dovedit a nu fi in cele din urma un esec total. Cel putin, a existat o coborare reusita pe Marte".

Citeste si: Imaginea saptamanii la Agentia Spatiala Europeana. Cum arata Romania vazuta din satelit

Misiunea operata de ESA era compusa la origine dintr-o sonda orbitala care transporta sapte instrumente de teledetectie si de observare si de un modul martian, Beagle 2. Acesta din urma era inzestrat cu un instrument de foraj care trebuia sa colecteze, de la o adancime de doi metri, esantioane din solul martian.

Sonda Mars Express si-a inceput observatiile stiintifice, pe orbita, asa cum era prevazut, in ianuarie 2004, studiind atmosfera, structura si geologia planetei.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
Un american spune ca a descoperit imaginea unui sicriu intr-o fotografie realizata pe Marte. Ce le-a cerut celor de la NASA

Un internaut pasionat de astronomie si de teoriile despre existenta extraterestrilor spune ca a descoperit imaginea unui sicriu intr-o fotografie realizata pe Marte.

Decoperirea facuta de Curiosity pe Marte.

Craterul Gale de pe planeta Marte, care este cercetat de robotul Curiosity, a adapostit un lac in urma cu miliarde de ani, ceea ce reprezinta o dovada clara a faptului ca planeta rosie a avut candva un mediu umed propice vietii microbiene.

Ucraina a retras de urgență o temută armă americană de pe front. Este prea slabă în lupta cu Rusia

Armata Ucrainei a decis să retragă una dintre armele pe care i le-a furnizat Washingtonul, după ce s-a constatat că este vulnerabilă în timpul atacurilor rusești.

Cine sunt politicienii cu dosare penale care candidează la alegerile locale. La Iași, primarul Mihai Chirica are 4 dosare

Acuzațiile procurorilor și dosarele penale întocmite pe numele lor nu îi țin pe politicieni departe de funcții.

Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump.
Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump. "Fără ea, nu vei face nimic, devii un președinte onorific"

Curtea Supremă a SUA a dezbăutut, joi, imunitatea penală a lui Donald Trump. Majoritar conservatoare, aceasta a părut să respingă argumentele candidatului republican la Casa Albă.