Ce spun prietenii despre copilot: "Si-a luat acea pauza pentru ca era epuizat si deprimat". Cine a fost Andreas Lubitz

Andreas Lubitz

Presa internationala a publicat prima imagine cu Andreas Lubitz, copilotul zborului 4U9525, acuzat ca avut intentia de a distruge aeronava Airbus A320, ce avea 150 de oameni la bord.

Bild a stat de vorba cu mai multi cunoscuti si apropiati care l-au descris pe Andreas Lubitz drept "un tip amuzant, tacut, dar prietenos", in timp ce o prietena a dezvaluit ca "cel mai mare vis al sau a fost dintotdeauna sa devina pilot".

Pauza din pregatire

Copilotul avionului Germanwings, suspectat de prabusirea intentionata a aeronavei, intrerupsese pregatirea pentru obtinerea licentei, dar era in totalitate apt de zbor, afirma presedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, citat de CNN.

"Copilotul Andreas Lubitz era apt de zbor in totalitate, fara restrictii", a dat asigurari Carsten Spohr.

Citește și
piloti
Cum se blocheaza accesul la carlinga avionului. Pilotul a incercat sa sparga usa, dar nu a reusit sa intre

"Aptitudinile sale erau perfecte, nu existau semne de intrebare. Fusese testat din toate punctele de vedere", a subliniat Spohr.

Andreas Lubitz, in varsta de 28 de ani, incepuse pregatirile pentru obtinerea licentei de pilot comercial in 2008, timp in care a fost insotitor de bord. "A intrerupt cursurile o perioada, le-a reluat si a devenit copilot in anul 2013. A trecut toate examenele practice si medicale", a subliniat presedintele Lufthansa.

Autoritatile germane au subliniat ca nu exista informatii cunoscute despre legaturi ale copilotului cu organizatii teroriste.

Ce s-a intamplat cat timp ambii piloti au fost in carlinga

Cu 630 de ore de zbor, Andreas G. Lubitz, era cel mai putin experimentat dintre cei doi piloti de la bordul aeronavei. Originar din Düsseldorf,  Andreas G. Lubitz ( 28 de ani) a fost angajat in 2013, au dezvaluit reprezentantii Lufthansa.

"Copilotul este de origine germana si nu figura in dosare ca terorist", a afirmat joi procurorul din Marsilia Brice Robin, intr-o conferinta de presa. Aceasta a dezvaluit ca familia lui Andreas G. Lubitz a parasit orasul Marsilia si s-a intors in Germania.

Potrivit acestuia, "se auzeau strigate in ultimul moment", ceea ce inseamna ca pasagerii si-au dat seama ce se intampla chiar inainte de impact. "Cutia neagra a vorbit", a precizat procurorul, detaliind conversatiile care au avut loc in cabina in ultimele 30 de minute inainte de prabusire.

"In primele 20 de minute, cei doi piloti discutau normal, vesel. Nimic anormal. Comandantul de bord pregatea informarea pentru aterizarea la Dusseldorf, iar raspunsurile copilotului par laconice. Comandantul de bord ii cere copilotului sa preia comanda si se aude zgomotul unui scaun si usa care se inchide. Probabil a mers sa-si satisfaca o necesitate naturala. Copilotul manipuleaza atunci sistemul de monitorizare a zborului pentru a incepe coborârea in timp ce era singur la comanda", a precizat procurorul.

 

 

Andreas Lubitz ar fi fost deprimat sau extenuat

Matthias Gebauer, corespondentul sef al diviziei online de la Der Spiegel, a scris pe Twitter ca Andreas Lubitz ar fi suferit de depresie sau extenuare.

Acesta spune ca a vorbit cu vecinii si prietenii copilotului, care au spus ca Lubitz a fost deprimat in lunile in care a avut pauza din pregatire.

Pagina de Facebook a lui Andreas a fost inchisa, la scurt timp dupa ce in presa au aparut informatii legate despre gestul sau. La scurt timp insa, pe internet a aparut o pagina cu numele lui, creata de membrii unei comunitati.

 

Articol recomandat de sport.ro
Obiceiul cu care Arnold Schwarzenegger lasă mască orice om: „Îl savurează în loc de desert”
Obiceiul cu care Arnold Schwarzenegger lasă mască orice om: „Îl savurează în loc de desert”
Citește și...
Tragedia din Alpi. Marturia unui barbat care a mers la casa copilotului:
Tragedia din Alpi. Marturia unui barbat care a mers la casa copilotului: "Am vrut sa stiu unde a trait criminalul"

Copilotul avionului Germanwings a refuzat sa dechida usa pilotului si a actionat butonul de coborare a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intentie de a distruge acest avion, a declarat joi procurorul din Marsilia.

Cum se blocheaza accesul la carlinga avionului. Pilotul a incercat sa sparga usa, dar nu a reusit sa intre
Cum se blocheaza accesul la carlinga avionului. Pilotul a incercat sa sparga usa, dar nu a reusit sa intre

Prabusirea avionului Airbus A320 al companiei Germanwings ramane in continuare un mister. Anchetatorii au recuperat cutia neagra, dar nu au putut stabili ce a dus la tragedia din Alpii francezi.

Recomandări
Nicuşor Dan deschide discuţiile publice cu magistraţii la Cotroceni. Întâlnirile confidenţiale, reprogramate
Nicuşor Dan deschide discuţiile publice cu magistraţii la Cotroceni. Întâlnirile confidenţiale, reprogramate

Preşedintele Nicuşor Dan se întâlneşte, luni, cu reprezentanţii magistraţilor care doresc să îi expună problemele din sistem, el afirmând că va fi o discuţie publică, cu reprezentanţii care doresc să transmită un mesaj.

Fost judecător: „Când ai magistraţi terorizaţi, înseamnă că CSM şi-a greşit menirea. Magistraţii nu se simt protejați”
Fost judecător: „Când ai magistraţi terorizaţi, înseamnă că CSM şi-a greşit menirea. Magistraţii nu se simt protejați”

Fostul judecător Cristi Danileţ afirmă că, atunci când sunt magistraţi terorizaţi in instanţe şi parchete, magistraţi cărora le este frică să se întâlnească fie şi cu preşedintele României, înseamnă că CSM şi-a greşit menirea.

Trafic infernal pe A1 după vama Nădlac. Coloane de maşini de până la 11 kilometri la Margina
Trafic infernal pe A1 după vama Nădlac. Coloane de maşini de până la 11 kilometri la Margina

Se circulă cu dificultate pe A1, după intrarea în țară prin vama Nădlac. Ieri, s-a format o coloană de mașini care s-a întins pe 11 kilometri la nodul rutier din zona localității Margina.