Noi reguli pentru soferi. Romania are pentru prima data in istorie o strategie de siguranta rutiera pentru urmatorii 4 ani
Romania are pentru prima data in istorie o strategie de siguranta rutiera pentru urmatorii 4 ani.
Prezentate miercuri de ministrul Transporturilor si puse intr-o hotarare de guvern de experti, masurile urmaresc reducerea numarului de accidente cu 50 de procente. Deocamdata avem printre cele mai multe victime pe sosele.
Romania este, la nivelul Uniunii Europene, pe ultimul loc in ceea ce priveste siguranta rutiera. Statisticile ingrijoratoare ne arata ca, in anul 2014, 1.818 persoane si-au pierdut viata in urma unui eveniment rutier. Pe 2015, pe lista mortilor apar inca 75 de nume. Odata cu strategia, care a fost aprobata in luna octombie, autoritatile spera ca, pana in 2020, sa reduca la jumatate numarul accidentelor rutiere.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Planul are 10 puncte. Interventia in cazul accidentelor devine o prioritate pentru autoritati care, conform strategiei, vor ca resursele existente sa fie alocate mai bine printr-o coordonare mai eficienta a dispeceratelor de urgenta. Autospecialele pentru descarcerare si ambulantele vor fi imbunatatite. In plus, vor fi cumparate mai multe elicoptere.
Vor fi introduse ore de Educatie Rutiera in gradinite, scoli si facultati. Administratorii drumurilor trebuie sa se asigure ca indicatoarele nu sunt furate ori distruse.
Conducerea preventiva va fi predata in scolile de soferi. Candidatii vor fi evaluati medical si pshihologic mult mai amanuntit. Soferii care au incalcat intentionat legea de mai multe ori vor fi consiliati.
In plus, se va investi si in pregatirea magistratilor, in asa fel incat sa inteleaga mai bine dinamica producerii accidentelor rutiere chiar daca nu tine de domeniul juridic.
Proprietarii autovehiculelor care au fost implicate in accidente rutiere grave vor fi obligati sa faca inspectia tehnica periodica dupa reparatie, daca vor sa conduca din nou.
Scolile de conducatori auto sunt si ele vizate si, pe langa controalele mai dese, vor fi instalate camere de luat vederi in toate salile si masinile de examen.
Conform planului de strategie rutiera, locurile din tara in care se produc cele mai multe accidente vor fi analizate in cadrul unui program de cercetare care va dura un an.