Oamenii de știință au creat șoareci mutanți cu coarne prin transplantarea de celule stem. La ce ajută descoperirea

soarece de laborator

Oamenii de știință au reușit să creeze șoareci mutanți cu coarne prin transplantarea de celule stem de la cerb.

Cercetătorii din China au reușit cu succes să recolteze celule stem de la cerbi pentru a le folosi pe șoareci.

Echipa de cercetători de la Universitatea Politehnică de Nord-Vest din Xi'an, China, a izolat celulele stem și le-a folosit cu succes pe șoareci. Oamenii de știință au reușit astfel să creeze rozătoare cu coarne de cerb.

Evoluția a avut loc la doar 45 de zile după ce celulele au fost transplantate pe fruntea rozătoarelor.

Oamenii de știință speră ca această descoperire să ajute, într-un proces similiar, și în cazul oamenilor.

coronavirus microscop
Cercetătorii americani au creat o nouă variantă de Covid cu o mortalitate de 80% la șoareci
Putin, despre negocierile pentru pace din Elveția: „asta este exact ceea ce am fost înclinaţi să facem”

Un cerb își schimbă în fiecare an coarnele deoarece aceastea, prin celulele stem, au capacitatea de a se regenera foarte repede. Se crede că această nouă tehnologie ar putea ajuta și la „regenerarea” scheletelui uman.

Când vine vorba de mamifere, coarnele de cerb sunt singurele care se regenerează în fiecare an atât de repede.

Procesul de regenerare este provocat de un set de celule care formează țesutul coarnelor după ce cele vechi se rup.

Această descoperire vine la trei ani după ce un alt grup de oameni de știință a descoperit că sub fruntea șoarecilor pot fi introduse bucăți de țesut de coarne de cerb.

Echipa a studiat celulele folosind secvențierea ARN-ului și a reușit să stabilească care sunt cele responsabile pentru regenerarea coarnelor.

Rezultatele au arătat că celulele stem responsabile de regenerare sunt „celulele de blastemă de coarne”. Echipa de cercetători a cultivat aceste celule, după care le-a transplantat șoarecilor.

Acestea au contribuit la creșterea unor „structuri asemănătoare coarnelor” în doar 45 de zile.

"Celulele ar putea fi folosite în medicina regenerativă pentru leziuni ale scheletului sau regenerarea membrelor", a spus autorul principal al studiului, Tao Quin, conform DailyMail.

NEWS ALERT S-a aflat la ce echipă se transferă Florinel Coman! Salariu fabulos
Oamenii de știință au creat șoareci cu doi tați, după ce au generat ovule din celule masculine. La ce ajută descoperirea

Oamenii de știință au creat șoareci cu doi tați biologici prin generarea de ovule din celule masculine. Această descoperire deschide noi posibilități de reproducere.

Cercetătorii americani au dezvoltat o nouă variantă de Covid - o combinație între Omicron și tulpina care a apărut prima dată în Wuhan - care are o rată de mortalitate de 80%, potrivit Boston Herald.

Un român a condus un studiu al tulburărilor psihice, în SUA. Echipa lui a implantat celule umane în șoareci

Oamenii de ştiinţă din Statele Unite, coordonaţi de un cercetător româno-american, au reuşit să implanteze un tip de celule cerebrale umane, denumite organoide, în exemplare tinere de şoareci.

Excremente de șoareci găsite în vesela unui restaurant din centrul Galațiului. Mucegaiul, parte din „meniu”

Urmeaza informații care vă pot afecta grav pofta de mâncare. Excremente de șoareci, mucegai și o mizerie cruntă într-un restaurant din centrul Galațiului.

Istoricul Armand Goșu: “Vladimir Putin va ataca un stat NATO. V-o dau în scris. Nu mâine, nu poimâine, dar se va întâmpla”

Vladimir Putin va ataca cu siguranță un stat NATO, cel mai probabil printr-o ofensivă de tip hibrid, mizând pe disensiunile din rândul Aliaților, care ar ezita să intervină în baza articolul 5 din Tratat.

SUA trimit întăriri în Orientul Mijlociu dacă Iranul va ataca Israelul. Biden: Vom sprijini Israelul. Iranul nu va câștiga

Israelul este în alertă din cauza unui posibil atac iranian, care ar putea viza ținte în următoarele ore. Potrivit publicației Wall Street Journal, iranienii vor să se răzbune pentru că le-a fost bombardată ambasada din Siria, la sfârșitul lunii trecute.

În era tehnologiei, peste 4.000 de copii din România cresc și învață fără curent electric. Racordarea costă 12 milioane euro

4 mii de copii din România cresc și învață fără curent electric în era tehnologiei. 5 mii de case nu sunt încă racordate la rețeaua de energie iar întunericul nopții este spulberat în mileniul 3 cu lumânări și lămpi cu gaz.